joi, 5 decembrie, 2024

Special Arad Logo

    Drumuri mai puține la Primărie. Un proiect pe fonduri europene va facilita obținerea documentelor în format digital

    de Raluca Medeleanu | 8 iunie 2021, 1:01 PM | Administraţie

    0

    Felul în care va arăta noua interfață a site-ului Primăriei Arad

    Primăria municipiului Arad a semnat astăzi un contract cu firma sibiană SOBIS pentru implementarea unor servicii (în principal) de software care vor ajuta considerabil la reducerea birocrației în cadrul instituției și va da posibilitatea arădenilor să facă mult mai multe operațiuni direct online, fără să mai fie nevoiți să se deplaseze la Primărie.

    Pe lângă obținerea în format digital a diferitelor avize, acte, începând cu primăvara anului viitor, arhivarea diferitelor documente va fi realizată 100% digital, iar o parte din cele deja existente vor fi arhivate digital retroactiv. De asemenea, se va reduce astfel și „plimbarea” de hârtii dintr-un departament al Primăriei în altul. Proiectul se ridică la 3,55 milioane de euro, din care 98% din sumă este asigurată din fonduri europene și guvernamentale nerambursabile, iar 2% din bugetul local al orașului.

    „Cel mai mult îmi doresc ca interacțiunea cu cetățeanul să fie mult mai ușoară, iar între direcții și servicii să nu mai circule hârtii, ci doar documente în format electronic”, a spus primarul Călin Bibarț.

    Claudia Macra, directorul departamentului de Comunicare de la Primăria Arad, a oferit mai multe detalii asupra proiectului european POCA. Acesta e împărțit în două mari componente, dintre care prima e acum la final: planificarea strategică (în cadrul căreia au fost instruiți funcționarii Primăriei și unii consilieri locali, în total 75 de persoane și a fost întocmit un document intern pentru investiții, care ajută la eficientizarea muncii). Macra a mai spus că mai există încă două documente foarte importante în lucru: strategia de dezvoltare urbană și Planul de Mobilitate Durabilă, ambele obligatorii pentru a putea accesa fonduri europene în următoarea perioadă. Documentele acestea urmează să fie puse în curând în dezbatere publică.

    Astăzi s-a semnat contractul cu firma SOBIS Solutions, pentru a doua mare componentă a acestui proiect european, anume cea de reducere a birocrației. „Noi am făcut pași semnificativi în decursul timpului. Aradul a fost printre primele municipii din țară cu site propriu și sistem de management a documentelor bine pus la punct. Acum simplificam și mai mult procedurile din Primărie, astfel încât relația cu cetățeanul să se îmbunătățească considerabil”, a spus Claudia Macra.

    semnare contract calin bibart si eugen cretu sobis digitalizare arad

    Directorul SOBIS, inginerul Eugen Crețu, a spus că asistăm la ora actuală la un „maraton” de reducere a birocrației în țară, Aradul fiind cel de-al XXV-lea client la care implementează astfel de soluții de digitalizare. Firma este de origine din Sibiu și există de 23 de ani. Activitatea ei e aproape exclusivă cu autoritățile publice (primării, consilii județene, diferite alte instituții ale statului).

    Eugen Crețu a explicat că principalul scop al acestor schimbări e să se elimine complet deplasarea cetățeanului la Primărie pentru o serie de servicii, atât cât permite legea actuală. „În jur de 50-60 de servicii vor fi complet digitalizate”, a spus acesta.

    În cadrul proiectului se va schimba și layoutul site-ului Primăriei, care va deveni mult mai ușor de utilizat și va fi responsive pentru tabletă și mobil.

    Care sunt serviciile care vor putea fi găsite strict online:

    – autorizații de acces trafic greu
    – autorizații de funcționare
    – avize pentru orarul de funcționare
    – notificarea vânzărilor de lichidare
    – petiții – transmitere și primire răspuns
    – alte comunicări, avize, autorizații, certificare, adeverințe
    – plata electronică a contravalorii serviciilor solicitate (aici fiind în asociere cu firma INDECO, cea care se ocupă deja de softul pentru plata taxelor și impozitelor).

    Din cauza legislației în vigoare, va rămâne necesară prezentarea în format fizic a documentelor legate de buletine, certificatelor de căsătorie și deces, respectiv documentația necesară pentru autorizația de construcție.

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Scrie un comentariu

    5 + 4 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.