sâmbãtã, 27 aprilie, 2024

Special Arad Logo

    Anunțate anul trecut ca salvatoare, exproprierile care pot „finaliza” pasajul din Micălaca sunt blocate

    de Raluca Medeleanu | 6 iulie 2021, 10:30 AM | Administraţie | Recomandările editorilor

    3

    (foto: Club Feroviar)

    Când vorbim despre pasajul din Micălaca pare deja că vorbim de vestigii antice. Au trecut exact zece ani de când arădenii speră la descongestionarea traficului de la ieșirea estică a municipiului, însă înfăptuirea lucrărilor începe deja să pară o utopie. Dar care e motivul pentru aceste întârzieri atât de mari? Primăria dă vina pe probleme care au rezolvarea la Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară.

    Amintim că lucrările au început în 2011, trebuind să fie duse la sfârșit în 2012. Lipsa banilor de la Guvern a pus însă pe pauză lucrările timp de mai mulți ani. Apoi, în 2018, firma Implenia Baugesellschaft m.b.H a câștigat licitația pentru a relua lucrările. Însă ulterior au început să apară problemele cu proprietarii de terenuri care nu și-au dat acordul să renunțe la proprietăți… După un timp, firma a renunțat la proiect, iar Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) – cea responsabilă de realizarea pasajului – a fost nevoită să lanseze o nouă licitație, în iarna anului 2020. Câștigătoare, de această dată, a ieșit firma PORR, care a început lucrările, chiar în mare forță, dar la un moment dat a fost oprită brusc. (ERATĂ. informațiile ne-au fost comunicate eronat, în fapt încă nu a fost desemnată o altă firmă, întrucât licitația cea de-a doua încă nu a pornit până nu se finalizează expertizarea tehnică). Lucrările nu puteau să continue pe terenul unor persoane fizice, proprietare asupra terenului din jurul pasajului, care refuzau în continuare să-și dea acordul pentru anumite intervenții ale constructorului.

    Exproprierile se tot lasă așteptate. Noi probleme „la orizont”

    În primăvara anului 2020, Primăria Arad a anunțat că apelează la cea mai amintită metodă, din 2019 încoace, pentru deblocarea lucrărilor: s-a folosit de proiectul de reabilitare și extindere a sistemului de apă și canalizare din Grădiște, pentru a un pretext în plus să înainteze demersurile de expropriere a terenurilor din zonă (cca. 5 hectare) și, astfel, să poată, într-un final, să fie finalizată construcția pasajului.

    De atunci însă a trecut un an, astfel că am întrebat autoritățile locale care este stadiul cu aceste exproprieri. Răspunsul ne-a dat de înțeles că „peisajul” de la pasajul din Micălaca nu se va schimba prea curând.

    „Având în vedere HCLM nr.108/6.03.2020 referitor la realizarea proiectului de investiție – “Reabilitarea și extinderea sistemului de alimentare cu apă și apă uzată Grădiște Est”, s-a procedat la identificarea zonelor care sunt incluse în coridorul necesar exproprierii, constatându-se faptul că există suprafețe care nu sunt reglementate din punct de vedere cadastral în sensul că nu dețin geometrie în sistemul integrat de cadastru și carte funciară. Precizăm faptul că parte din aceste suprafețe neîntabulate fac parte din zonele aferente drumului E68/DN7.
    Mai mult este necesar a se realiza și un plan parcelar în zona respectivă în vederea stabilirii exacte a poziției fiecărei parcele și a proprietarilor actuali, pentru Tarla nr. 1-A31.
    Față de cele de mai sus, ulterior finalizării acestor proceduri privind clarificarea exactă a poziționării parcelelor, respectiv a tuturor proprietarilor, se va putea obține planul de situație avizată de către Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară Arad, suprapus cu amprenta coridorului de expropriere, așa cum menționează și art.7 alin. (2) din Hotărârea nr. 53 din 19 ianuarie 2011, pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 255/2010 privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică, necesară realizării unor obiective de interes național, județean și local, care va fi anexă a documentației – studiu de fezabilitate aprobat în varianta finală”,
    ne-a informat municipalitatea.

    De menționat că, potrivit informațiilor din caietul de sarcini al ultimei licitații, bariera liniei de cale ferată București-Arad de la ieșirea din Micălaca către Vladimirescu, se coboară de 74 de ori pe zi, nefiind astfel o mirare producerea ambuteajelor din zonă.

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Comentarii

    1. Este o informație greșită, mai probabil pe lună, dar de 74 ori pe zi bariera nu coboara, nu se întâmplă asa ceva:
      bariera liniei de cale ferată București-Arad de la ieșirea din Micălaca către Vladimirescu, se coboară de 74 de ori pe zi, nefiind astfel o mirare producerea ambuteajelor din zonă.
      In rest situatia este complicata, eu i-aș spune pasajul Bermudelor :))

      --1 voturi
      +1
      -1
    2. Sunteti sigura ca lucrarea de executie a fost atribuita catre PORR si ei au si lucrat acolo??Din cate stiu eu inca CNAIR este in faza de extertizare tehnica a ceea ce s-a facut pana acum la pasaj…abia apoi va fi lansata o licitatie de executie pentru rest de executat in functie de ce spune expertiza tehnica….

      +1 voturi
      +1
      -1

    Scrie un comentariu

    6 + 2 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.