joi, 25 aprilie, 2024

Special Arad Logo

    Vinde-ți proprietatea fără drumuri!

    de - | 23 februarie 2021, 9:48 AM | Advertorial

    0

    În mulțimea de proprietăți care sunt acum la vânzare, te-ai decis să adaugi și imobilul tău, însă nu știi de unde să începi. Informații ai găsit pe internet sau poate ți-au povestit prieteni de-ai tăi care sunt pașii, însă toate acestea te-au copleșit. E de înțeles. Nu e un proces simplu. Și unde mai pui că vrei să primești și un preț bun pe el?

    Pentru început, trebuie să știi că dacă vrei să faci singur acest demers, adică vrei să vinzi într-un timp scurt, să primești un preț corect și de care să fii mulțumit și, bineînțeles, să ai toate actele în regulă, vei avea nevoie să investești mult timp, bani, energie, răbdare și cu siguranță va trebui să înveți și niște tehnici de vânzare și negociere. Însă va trebui să îți asumi și că nu vei primi suma pe care ți-o dorești.

    Vânzarea unei proprietăți implică, în primul rând, un dosar cu acte pentru care va trebui să faci o mulțime de drumuri.

    Primul document de care ai nevoie este un extras de carte funciară de informare. Pentru asta va trebui să faci un drum la Oficiul de Cadastru și Publicitare Imobiliară, fie să îți faci un cont online și să îl scoți singur după ceva timp de navigat pe paginile site-ului.

    Următoarele acte de care ai nevoie sunt cele de dobândire, fie contract de vânzare-cumpărare, fie act de moștenire, fie act de donație. Poate să fie necesară radierea ipotecii sau a uzufructului dacă există și verificat să nu fie retrocedat (legea 112). În cazul în care nu ai actele la zi, trebuie să mergi la notar să îți facă succesiunea.

    Ulterior, ai nevoie de certificatul energetic al imobilului. Posibil să nu știi cu cine să vorbești pentru a avea acest document și nici la ce-ți ajută. Va trebui să cauți o echipă de experți care se ocupă de asta și să vină să îți facă măsurătorile.

    Apoi, dacă proprietatea de vânzare este casă, vei avea nevoie de documentație cadastrală, adică planul de amplasament al imobilului. Pentru asta, va trebui să mergi la topometrist pentru a solicita să realizeze măsurătorile necesare.

    Pe urmă, va veni partea cea mai interesantă, însă și cea mai solicitantă care va implica mult timp și bani. Vorbim de promovarea proprietății, realizarea textului de vânzare și al fotografiilor – dacă vrei să ajungă cât mai vizibil și printre anunțurile cele mai căutate, te vei gândi probabil să le faci cu un fotograf profesionist. Va trebui să îți faci conturi și să le postezi pe toate site-urile de imobiliare și vorbim de un număr mare, apoi vei aloca un anumit buget pentru a le promova pe aceste site-uri. Ulterior, dacă ai făcut ce trebuie, vei începe să primești telefoane și să faci vizite cu clienții interesați. Poți ajunge să faci foarte multe vizite și să nu ai niciun rezultat dacă nu pui în aplicare tehnicile de vânzare și negociere. Și așa ajungi să nu fi mulțumit de ofertele pe care le primești.

    Totodată, poți să pierzi clienți calificați pentru proprietatea ta din cauză că nu cunoști nicio informație despre ei și cerințele lor.

    Când în sfârșit ai primit o ofertă pe care ești dispus să o accepți, urmează să mergi la Direcţia Venituri din cadrul Primăriei pentru eliberarea certificatului fiscal pentru a te asigura că este plătit impozitul pe anul în curs. După semnarea contractului final de la notar, va trebui să faci încă un drum aici pentru radierea imobilului din evidența fiscală.

    În cazul unui cumpărător cu credit ipotecar sau noua casă, va trebui să pui la dispoziția cumpărătorului toate actele imobilului solicitate de banca creditoare, să te asiguri că acesta este eligibil din punct de vedere financiar și să stai la dispoziția evaluatorului trimis de către bancă.

    În cele din urmă, se va merge la notar cu toate actele proprietății pregătite (acte de dobândire, CF autentic, certificat energetic, certificat fiscal, adeverință de la asociația de proprietari, contul bancar) pentru semnarea contractului final.

    Sunt multe drumuri și acte de făcut, dar cel mai important, este mult timp de investit. Tu decizi cât ești dispus să investești în asta.

    Sau poți să apelezi la noi să te ajutăm cu toate cele menționate mai sus, astfel încât singurul drum pe care să-l ai de făcut să fie la notar. Poți să-ți dedici timpul făcând toate aceste lucruri sau poți să-l dedici celor dragi. 

    Îți stăm la dispoziție pe site www.goldenimobiliare.ro, pe mail [email protected], la telefon 0733 679 072 sau la sediul nostru din Bd. Revoluției, nr. 33, ap. 2.

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Scrie un comentariu

    5 + 2 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.