marþi, 19 martie, 2024

Special Arad Logo

    Cum dovedești că în Arad nu mai există strada Lenin? Într-un sistem legislativ cretin cum e cel românesc, plătești ca prostu’!

    de Tomck@t | 6 septembrie 2019, 10:33 AM | Telefonul cititorului | Topic special

    0

    Să zicem că trebuie să-ți schimbi cardul de identitate, iar ca adresă nu prea ai de ales, decât cea a părinților. E însă o infimă problemă, care – în mod normal – nici nu ar trebui să fie o problemă, cel puțin nu una care să te privească pe tine: numele străzii, așa cum figurează în cartea funciară, nu mai coincide cu denumirea „nouă”, schimbată de autorități de cel puțin 20 de ani. Așa că te duci la Oficiul de Cadastru și spui „vedeți că strada X se numește Y de o bună bucată de vreme, dar în sistemul dvs. informatic probabil figurează deja Y”, nu? Firește că nu! La noi, pentru toate aceste „operațiuni” trebuie să umbli zile întregi, să aștepți ore întregi și să mai și plătești. Plătești pentru o modificare pe care nu tu ai făcut-o, ci a făcut-o statul „pentru tine”!

    În situația descrisă mai sus se află fiul unui cititor Special Arad, iar cel din urmă, titularul CF-ului în cauză, a fost pus pe drumuri și, evident, toată tevătura aceasta l-a scos din sărite, mai ales că primul buletin al fiului său era deja – culmea! – pe adresa actualizată, chiar dacă denumirea străzii a fost schimbată de către autorități înainte ca tânărul în cauză să fi născut. „Cum de oficiul de cadastru nu a aflat nici după aproape 30 de ani faptul că B-dul LENIN din Arad, arteră ultracentrală, se numește B-dul General Vasile Milea? De ce nu a fost operată în baza de date a instituției această modificare (și altele asemănătoare)? Este cumva nevoie de acordul Consiliului Europei, a NATO sau ONU?”, se întreabă cititorul Special Arad.

    Interesant e că inclusiv pe buletinul titularului CF-ului figurează noua denumire a bulevardului, „General Vasile Milea”, deci nu se pune problema că domiciliul a fost șters peste noapte cu buretele. Mai mult, când băiatul și-a făcut prima dată buletinul, nu a întâmpinat niciun soi de problemă legată de adresă. Nimic în discuție despre „Lenin” vs. „Milea”.

    Birocrația care ne sufocă țara

    Am înțeles atât noi, cât și cititorul nostru cel revoltat: nu reprezentanții Oficiului de Cadastru și Publicitate Imobiliară sunt de vină neapărat pentru această tâmpenie birocratică, e de vină tocmai legislatura! Întrebarea e: nu ar trebui, totuși, să existe o comunicare interinstituțională între Biroul de Urbanism al Primăriei și Oficiul de Cadastru?

    „De ce fiecare locuitor al acestei străzi, atunci când dorește un extras CF cu noua denumire a străzii, trebuie să-și modifice la cerere adresa? Când a fost operată schimbarea numelui străzii nu a trebuit să facă nimeni cerere personală, nici măcar nu a fost consultat nimeni dintre locuitorii municipiului! Mentionez faptul că la schimbarea CI celor care locuiesc pe această adresă și au pe CI adresa cu numele nou nu a fost necesară o astfel de procedură tâmpită. Cine și de ce a modificat „în bine” vechile practici?”, se întreabă cititorul Special Arad.

    Întrebări logice față în față cu un sistem legislativ care nu dă doi bani pe logica contribuabililor, dar are tupeul să solicite bani de la ei, iar instituțiile locale nu au pârghii să vină în ajutor, tot ce pot să facă e să se supună legii, așa cum e ea.

    Această „operațiune” solicită:

    – o cerere adresată Primăriei prin care se cere certificarea faptului că strada și-a schimbat denumirea

    – plata unei taxe de 12 lei

    – așteptarea cel puțin a unei zile lucrătoare

    – depunerea unei cereri tip la Oficiul de Cadastru pentru modificarea adresei

    – plata unei noi taxe, de 75 lei

    – depunerea unei cereri de eliberare a unui nou CF cu noua denumire a străzii

    – plata unei taxe suplimentare de 25 de lei

    „Această procedură este cumva rezultatul informatizării sau a altor «îmbunătățiri» în vederea creșterii calității serviciilor către plătitorii de taxe? De ce au fost introduse alte obligații fiscale mascate și cetățenii sunt purtați pe drumuri?”, se întreabă cititorul Special Arad.

    Pentru un simplu extras CF există alternativa online, pe extrascartefunciara.com, prin care extrasul de carte funciară se „livrează” prin e-mail (în doar câteva ore… potrivit platformei online, cel puțin!) și se sare peste taxa de urgență (care ar fi 100 de lei). Costul unic este 56 lei… însă în cazul în care se solicită corectarea denumirii străzii, cetățenii nu au altă variantă – nici măcar în anul 2019, la 30 de ani de la Revoluție! – decât să se plimbe aiurea de la o instituție la alta, să stea la coadă, apoi să revină peste o zi ș.a.m.d. Și, nu în ultimul rând, să mai și plătească pentru aceste operațiuni făcute intenționat complicate.

    Știm bine, exemplul de mai sus este doar unul dintre o sumedenie de alte cazuri cu plimbatul inutil al hârțoagelor și – nu în ultimul rând – a taxelor pentru dovada unor chestiuni, de altfel, la mintea cocoșului.

    În numele cetățenilor neputincioși în fața unui sistem legislativ putred nu putem să nu ne întrebăm:

    Când vom scăpa odată și pentru totdeauna de aceste cretinități birocratice?

    Parlamentari arădeni (cei care ar putea să se autosesizeze și să depună un proiect legislativ), se aude?

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Scrie un comentariu

    1 + 5 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.