Știți expresia aia, „cu o falcă-n cer și una-n pământ”? Cam așa putem descrie reacția pe care primarul a avut-o când a aflat că am contactat Garda de Mediu, instituție care a constatat că tăierea copacilor de pe Grigorescu a fost făcută în lipsa unui aviz, adică într-un mod ilegal. Falcă nu doar că a afirmat la conferința de presă din 27 septembrie că amenda pe care Garda a dat-o Primăriei a fost total nefondată și doar de „frica presei”, ci efectiv ne-a certat pentru că ne-am permis să cerem poziția instituțiilor abilitate în vederea tăierii copacilor din Arad, dând-o în sus și în jos că Primăria are voie să taie orice copac consideră și că are o listă cu semnături și ștampile cu copacii „pericol” care trebuiau musai tăiați. Asta în condițiile în care Garda de Mediu și Agenția pentru Protecția Mediului Arad negau existența vreunui aviz.

I-am cerut atunci primarului respectiva listă, ca să vedem cine și cum a semnat-o, iar el a susținut că ne-o va da cu siguranță, chiar „mâine”, dându-ne peste nas că o să ne lămurim noi de greșeala capitală pe care am comis-o. Am făcut o cerere pe legea 544 în data de 28 septembrie prin care am cerut să primim lista respectivă, scanată și nu reprodusă, tocmai pentru a vedea cui aparțin ștampilele și semnăturile. Și apoi am așteptat. După o săptămână am sunat la Primărie și ni s-a răspuns cu uimire: „Dar nu ați primit încă lista?”. „Nu”. Ni s-a promis că o vom primi îndată. Și a mai trecut ceva timp…

Iată că marți, 17 octombrie, ne-am trezit cu un mail de la Biroul de Presă a Primăriei care conținea un atașament, o listă scanată cu o ștampilă și o dată de înregistrare. Nerăbdători, am început să citim. Mare ne-a fost mirarea când am constatat că ceea ce primisem era, în fapt, lista cu pagubele produse de furtună în data de 17 septembrie și nicidecum lista cu arborii din municipiu care așteaptă toporul, despre care ne tot spunea primarul (vezi galeria foto de la finalul articolului! Apropo, nici măcar în lista asta nu apare menționată str. Grigorescu). Crezând că s-a produs vreo eroare și că ne-a fost atașată doar din greșeală o altă listă, am sunat din nou la Primărie. Ceea ce ni s-a răspuns ne-a confirmat categoric ceea ce am afirmat și în articolul din 27 septembrie, anume că nu există nicio listă de acest fel și că Falcă, dorind să ne „învârtă pe degete”, a fabricat această poveste, crezând că așa ne va închide gura.

Răspunsul telefonic primit ieri de la Primărie: „Nu există nici o altă listă în afară de cea pe care v-am trimis-o astăzi pe mail” arată clar că primarul Falcă ne-a mințit atât pe noi cât și pe toți cititorii care au luat de-a bună declarația lui din acea zi. A demostrat încă o dată că în mintea sa, el este șef peste absolut toate instituțiile din acest oraș și că el și numai el poate comanda orice dorește, printr-o singură mișcare de deget, iar toți ceilalți trebuie să țină capul plecat și să execute, chiar dacă asta înseamnă să încalce legea.

Citește și Special Arad l-a scos din minți și a adus, din nou, la suprafață dictatorul din Gheorghe Falcă: „Vă spun eu cum sunt regulile!” | Audio

Scanned from a Xerox Multifunction Printer (1)-1 Scanned from a Xerox Multifunction Printer (1)-2 Scanned from a Xerox Multifunction Printer (1)-3

Raluca Medeleanu, 18 octombrie 2017, 8:06 AM