luni, 6 mai, 2024

Special Arad Logo

    „Gata cu piatra cubică din fața Primăriei” și alte proiecte expuse în conferința de presă la sediul USR Arad (P)

    de Mihai Todoca | 26 aprilie 2024, 2:54 PM | Politikos

    8

    Tema conferinței de presă susținută astăzi de deputatul USR Adrian Wiener, în perioada preelectorală,  ar putea să trezească interesul publicului având în vedere că a fost vorba de reducerea traficului rutier de pe centru, tema parcărilor din oraș, dar și transportul alternativ, fiind prima dintre cele trei mari teme pe care a încercat să le „acopere” candidatul la Primărie.

    „E vorba de trafic, care până la urmă înseamnă timp, bani și înseamnă sănătate pentru din păcate, este asociat cu nivelul de poluare. Cred că orice discuție despre mobilitate trebuie să înceapă în centrul orașului, pe segmentul Podgoria-Teatru sau Podgoria-Boul Roșu. La orele de vârf acolo tinde să se concentreze tot traficul”, a început deputatul USR Adrian Wiener.

    Acesta a continuat cu câteva idei pentru fluidizarea traficului și a început cu zona Primăriei unde, după cum a declarat acesta, ar trebui înlocuită piatra cubică (aceasta fiind responsabilă de încetinirea mașinilor și creearea de coloane de mașini) și retrasate benzile.

    Totodată, deputatul USR mai propune ca în zona Prefecturii, să fie realizate zone de subtraversare pentru pietoni, eliminând actualele treceri pentru pietoni și fluidizând traficul în zonă.

    Legat de traficul pietonal, în Podgoria s-a menționat ca fiind oportună construirea unei pasarele, transformarea intersecției într-un sens giratoriu funcțional, dar și realizarea unei parcări P+R pe locul stației de autobuz.

    În timp, corelat cu implementarea proiectului, se gândește și acordarea de gratuitate la mijloacele de transport în comun pe tronsonul Podgoria-Boul Roșu care astfel ar scădea numărul de mașini și implicit nivelul de poluare.

    437568894 983284863414241 8170816971103129852 n

    În aceeași ordine de idei, pentru încurajarea transportului alternativ, și aici facem referire la biciclete, se dorește implementarea unor rasteluri securizate care pot fi încadrate cu ușurință în peisajul urban și care ar deservi populația și din centrul orașului, dar și din cartiere.

    Nota noastră: Mai avem nevoie doar de piste de biciclete funcționale și nu de „rute de sinucigași”

    Întrebat de modalitatea prin care traficul din fața liceelor s-ar putea fluidiza, deputatul USR Adrian Wiener a declarat că acesta se poate realiza prin crearea unor zone de drop-off pe locurile de parcare existente, acestea fiind desemnate ca zone de drop-off doar în timpul orelor de curs, urmând ca acestea să fie „convertite” înapoi în locuri de parcare:

    „Aceste spații de drop-off care sunt ulterior utilizate ca locuri de parcare există, cel mai aproape, în Ungaria”, a exemplificat candidatul USR la Primăria Arad.

    (Nota noastră: „Tanti Rodi” ar trebui să se „cloneze”, pentru că suntem convinși că va avea mult de lucru până trece perioada de acomodare)

    Prezent la conferință a fost și Laszlo Szoke, una dintre propunerile USR pentru postul de consilier local municipal, care a spus:

    „Scopul acestor măsuri este revitalizarea centrului. Dacă centrul este sufocat de mașini, acel loc este indezirabil pentru cetățenii orașului. Prioritar în centrul orașului ar trebui să fie omul nu autoturismul”.

    La întrebarea, pe care mulți dintre arădeni au ridicat-o, de ce nu se fac mai multe locuri de parcare, Adrian Wiener  a uzitat o statistică care se dorește a demonta un mit urban: „Există statistici care ne arată că afluxul de mașini spre o zonă în care se crește numărul de parcări, crește corespunzător, liniar chiar. Dacă vom crește cu 10% numărul de locuri de parcare, cu siguranță va crește și numărul de mașini”.

    „În centrul Aradului să construim niște locuri de parcare și să creștem fluxul de mașini către aceste parcări este o soluție sinucigașă”, a punctat Laszlo Szoke.

    „Soluția optimă este realizarea unui număr consistent de locuri de parcare la capetele centrului, nu în centru și un sistem facil de interconectare cu transportul public care să feie decent, rapid și de ce nu, gratuit pe acest segment”, a conchis Adrian Wiener.

    Din categoria miturilor urbane demontate de statistici, Laszlo Soke a precizat că din punct de vedere al comercianților de pe centru: „Realitatea este cu totul alta când vorbim despre acest mit urban, să-i spunem așa. Este o valoare testată în alte orașe.

    Scoaterea traficului auto și pietonalizarea unei zone crește cu 25% încasările comercianților. Deci este fix invers de cum cred majoritatea comercianților. Exemplu avem la Timișoara, unde prin pietonalizare s-a umplut centrul de oameni și nu de mașini. Oamenii cheltuie banii în oraș, nu mașinile”, a conchis acesta.

     

     

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Comentarii

    1. Doamne, cum le umblă mintea la toți acu în prag de alegeri! Au uitat că : Cam așa au promis si-acu vreo 4 ani?
      Voi, cei ce îi votați, votați-iar, că după alegeri se vor da iar uitării.
      Cu asemenea OAMENI, ( nu doar cei susnumiți, ci toți ascendenți politicului Arădeană, ARADUL VA MURII, încet da sigur!

      +1 voturi
      +1
      -1
    2. 1. Gratuitate 100% pe transportul public in intreg orasul! Linii dedicate elevilor. Extinderea transportului public cu tramvaie si autobuze electrice. Integrarea umui flux circular de transport public. Prioritate semaforizata pt transportul public.
      2. Zona pietonala de la Podgoria pana la Boul Rosu. Suplimentarea tramvaielor pe aceasta ruta, prin pendularea a 2-4 garnituri. Raman 3-4 traversari ale centrului….acolo se vor amenaja subtraversari/ supratraversari pietonale!
      3. Reconfigurarea circulara a circulatiei pe strazile paralele centrului. Directionarea traversarii municipiului pe zona UTA-Saguna- noul pod peste Mures si invers prin Aradul Nou- pod Micalaca-Zona 300-Podgoria….
      3. Parcare unde este acum Directia Venituri, Impozite si taxe si pe terenul fostei Tricoul Rosu.
      4. Pasarela intre Parcul siLacul Podgoria si Parc pe fostul Kartodrom.

      0 voturi
      +1
      -1
    3. Primăria Municipiului Arad are tot ce-i trebuie să execute lucrări, modernizări în regim propriu, prin firmele primăriei Recons, Gospodărirea Comunală au oamenii, au Cod Caen, au utilaje(se pot suplimenta prin închiriere sau cumpărare ) sa construiască parcuri, sa pună pavaje majoritatea lucrărilor le pot face, aceste societăți pot și subcontracta către alte firmei parte din lucrări. (Se pot și fuziona într-o singură firmă Recons, GCA, Top ar eficientiza economic toate cele 3 societăți)
      Dar nu se dorește pt că astfel ar înjumătăți termenele de execuție, sumele cheltuite și ar pierde lucrări grase firmele de casă.
      Timișoara a făcut un parc pe malul Begai cu terenuri de baschet în 5 luni cu tot cu perioada de hârtii cu firma primăriei pt spații verzi Horticultura,in baza contractului de întreținere a spațiilor verzi ale orașului.
      Timpul trece leafa merge asta e deviza PMA, Recons, GCA,Top.

      +8 voturi
      +1
      -1
    4. @Greiere:
      … Și ce i-a oprit s-o facă deja???
      .
      De 4 ani o lălăiți cu tot felul de lucrări de rahat și ACUM „SE AFLĂ DEJA ÎN DISCUȚII???
      .
      Da’ de ce dracu ați decopertat Poetului , de la barieră până la Sensul giratoriu de la Flana Market, desi ERA „CA ÎN PALMĂ” , FĂRĂ UN PETIC (sic!), dar nu ați asfaltat Făt – Frumos sau să scoateți „cubica” de la Primărie ?
      Și l-ați reasfaltat MAI prost ca înainte, intrările în curți și bucătica spre barieră RÂMÂNÂND CU VECHIUL ASFALT!!!
      .
      Ați asfaltat și reasfaltat Podul din Subcetate , spre Micălaca, inclusiv urcare, într-o bătaie de joc continuă, cu „firmele de casă”, iar acum, în ajun de Alegeri, ați chemat Porr-ul să radă toate porcăriile făcute înainte (pe bani grei) și să-l facă, în sfârsit bine. Dar de ce nu i-ați chemat în urmă cu 1 an sau 2 …?
      Ca puteți „sifona” la bănet, cu nemiluita, prin clientela voastră ?
      .
      De ce de bariera de pe Câmpul Liniștii nu v-ați ocupat, de atâția ani, până nu ați dat terenul „dragelor voastre culte ? Acum, brusc, se poate și asta …!
      Aud…?
      Așa, ca „din întâmplare”, tocmai acum i-a venit rândul?
      Pe buneeee…? Așa „moace” de tâmpiți avem …?
      .
      Si aș mai umple câteva pagini cu „mărețele voastre proiecte, multe stupide sau executate într-o imensă bătaie de joc…
      …DAR MAI AVEȚI TUPEUL SĂ DESCHIDEȚI GURA cum că ideile altora le-ați avut și voi dar … nu ați apucat să le realizați ???!!!
      Păi da, cum să aveți timp când voi NUMAI CU MULTUMIREA CLIENTELEI V-AȚI OCUPAT !!!
      La arădeni, doar „praful în ochi” și „praful de pe tobă” le-ați servit …

      +4 voturi
      +1
      -1

    Scrie un comentariu

    7 + 9 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.