Proiectul „Creșterea gradului de transparență a gestiunii studenților la nivelul UAV”, finanțat prin Fondul de dezvoltare instituțională (FDI) al Ministerului Educației se derulează în acest moment la nivelul Universității „Aurel Vlaicu” din Arad. Obiectivul principal este creșterea calității managementului instituțional prin implementarea Registrului Matricol Unic (RMU) la nivelul întregii universități, obligație prevăzută și în Legea Educației Naționale.

„RMU este în fond o platformă, o bază de date referitoare la studenții universității. Aceasta permite urmărirea parcursului educaţional al studentului, dar în același timp poate genera o serie de rapoarte specifice solicitate de instituții sau de diferite compartimente din cadrul UAV. Mai mult ne poate ajuta să venim în sprijinul studenţilor aflaţi în situaţii speciale, fiind informaţi la timp despre nevoile lor specifice”, a punctat directorul de proiect, prof.univ.dr. Alexadru Popa.

Universitatea „Aurel Vlaicu” din Arad a mai făcut parte dintr-un proiect pilot similar în anul 2011, an în care a fost creată pentru prima dată baza de date a RMU.

Eficiența dovedită a sistemului a determinat aplicarea în cadrul FDI în anul 2016 pentru continuarea proiectului ceea ce va permite introducerea tuturor studenților UAV (din toți anii) în această platformă.

Rectorul UAV, prof.univ.dr. Ramona Lile, a punctat în conferința de presă susținută astăzi unul dintre beneficiile concrete ale acestei platforme. De exemplu, dacă un student este înscris la două facultăți diferite din țară, la ambele beneficiind de o bursă finanțată de Stat, chiar dacă el declară pe propria răspundere că a aplicat la o singură bursă (atât cât este permis în România), depistarea acestuia e mult mai simplă prin acest Registru Matricol Unic. Într-un asemenea caz, în mod normal, bursa studentului rămâne valabilă doar la Facultatea la care și-a depus diploma de Bacalaureat în original.

De asemenea, „implementarea registrului unic asigură transparentizarea procesului educaţional și implicit asigură creșterea calității managementului administrativ. A fost mult de muncă pentru introducerea acestor date, dar rezultatele şi implicaţiile acestui proiect sunt  foarte importante pentru universitatea noastră. Vreau să mulţumesc tuturor celor care s-au implicat şi au contribuit la implementarea RMU la nivelul UAV”, a subliniat rectorul UAV, prof.univ.dr. Ramona Lile.

În plus, baza de date creată s-a dovedit a fi compatibilă cu sistemul de lucru utilizat la nivel național, ceea ce facilitează gradul de operativitate  și interconectivitate între sisteme.

Special Arad, 15 noiembrie 2016, 5:57 PM