luni, 13 mai, 2024

Special Arad Logo

    Postul de șef de birou dispare. În ce se transformă funcția

    de - | 5 noiembrie 2023, 12:32 PM | Administraţie

    2

    Pentru a reduce cheltuielile instituțiilor, autorităților sau întreprinderilor publice, s-a stabilit, printr-o lege oficializată recent, aplicarea unor măsuri ce vizează desființarea posturilor vacante, reorganizarea structurilor și reducerea numărului de funcții de conducere.

    În primul rând, Legea 296/2023, publicată recent în Monitorul Oficial, stabilește că, de la 1 noiembrie 2023, din lista funcționarilor publici de conducere dispare funcția de șef de birou.

    Personalul încadrat în funcția publică de șef birou beneficiază de toate drepturile legale odată cu eliberarea din funcția publică, inclusiv prin ocuparea, în condițiile legii, a unei funcții publice de conducere ierarhic superioare corespunzătoare vechimii, studiilor de specialitate sau a unei funcții publice de execuție vacante corespunzătoare vechimii, studiilor de specialitate de comun acord cu conducerea entității publice din care face parte.

    Dacă nu există o funcție de publică vacantă corespunzătoare, postul ocupat de șeful de birou se transformă în funcție publică de execuție care corespunde studiilor de specialitate și vechimii în specialitatea funcționarului public de conducere, de regulă, la nivelul structurii de organizare din care a făcut parte acesta.

    Au apărut apoi noi cerințe pe care trebuie să le îndeplinească structura organizatorică a autorităților și instituțiilor publice. Mai exact:

    • pentru constituirea unui serviciu este necesar un număr de minimum 10 posturi de execuție (înainte erau necesare minimum șapte posturi);
    • pentru constituirea unei direcții este necesar un număr de minimum 20 posturi de execuție (înainte erau necesare minimum 15 posturi);
    • pentru constituirea unei direcții generale este necesar un număr de minimum 35 de posturi de execuție (înainte erau necesare minimum 25 posturi).

    Din moment ce funcția de șef de birou a dispărut, din lista stabilită de Codul administrativ dispar și cerințele pentru constituirea unui birou, care implica anterior un număr de minimum cinci posturi de execuție.

    Mai multe detalii pe avocatnet.ro

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Comentarii

    1. == PANICA MARE LA BUGETARI SI LA EPOLETZI == RAMAN FARA FUNCTZIA DE SEF O GROAZA DE COMPETENTZI DE LA PARTID
      == CA SA INTZELEGETZI DIFERENTZA == IN ELVETZIA LA BUGETARI == PT SEF DE BIROU ESTE NEVOIE DE 10 POSTURI EXECUTZIE .
      == IAR SEF DE SERVICIU IN SIST BUGETAR ARE 32 DE F DE EXECUTZIE DAR ARE SI ADJUNCT SI SECRETARA .
      DAR NICIUNUL NU I DE LA PARTID .
      ==DIFERETZELE INTRE ROMANIA FANARIOTA COSTIPATA ISTORIC PE LA 1900 SI ELVETZIA MODERNA 2023==

      +1 voturi
      +1
      -1

    Scrie un comentariu

    3 + 5 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.