O „radiografie” a lucrărilor de modernizare a liniilor de cale ferată de pe valea Mureșului
CFR Infrastructură a făcut o „radiografie” a șantierului aferent proiectului de modernizare a liniilor de cale ferată care include valea Mureșului. Lucrările sunt împărțite în trei mari șantiere, dintre care cel care înregistrează cea mai lentă avansare este pe porțiunea Ilteu – Gurasada (66,85%), unde sunt și două tuneluri. Celelalte sunt finalizate în proporție de peste 80%.
Tronsonul Km 614 – Bârzava – Ilteu – Gurasada – Simeria are o lungime de 348 km de linie nouă și tranzitează judeţele Arad şi Hunedoara. Din cele 61 de poduri incluse în proiect, 52 sunt deja finalizate. Din totalul celor 61 poduri, 9 traversează râul Mureș (dintre care 2 sunt acum deschise circulației).
Potrivit CFR, din cei 141 km de cale ferată dublă modernizată care se întind pe lungimea văii Mureșului, circa 77 km reprezintă traseul inițial al liniei, iar 64,5 de km sunt un traseu nou, construit de la zero. Reconfigurarea liniei va permite atingerea vitezei maxime de circulație de 160 km/h pe 89% din lungimea totală a tronsonului, 120 km/h pe 6% din lungime, iar pe o porțiune de 5% din lungime se va circula cu viteza de 100 km/h.
În ceea ce privește cele 3 tuneluri noi cu cale ferată dublă, săpate în munții, CFR informează că lucrările la tunelul de la Bata intră în etapa de montare a suprastructurii feroviare.
Toate stațiile din traseu se modernizează
De asemenea, clădirile de călători din stațiile de cale ferată, construite în marea lor majoritate în perioada 1910 – 1950, prind deja forma așteptatelor clădiri moderne, stadiul de execuție ajungând la 85%%, la unele obiective. Vor avea inclusiv facilități pentru persoanele cu dizabilităţi vizuale, auditive şi/sau locomotorii.
Toate stațiile de pe traseu vor fi dotate cu scări rulante, lifturi, pasarele pietonale, peroane la liniile principale, peroane intermediare și copertine, parcări auto etc. Stațiile care sunt incluse în proiectul de modernizare sunt după cum urmează: Hm. Ghioroc, H.M./P.O Păuliş, stația Radna, stația Milova, PO Conop, stația Bârzava, stația/PO Vărădia, PO Lalalșinț, Hm Bata, stația Săvârşin, stația/Hm Câmpuri Surduc, stația Ilteu, PO Salciva, PO Tisa, Ilia, Mintia, stația Deva și Simeria.
Porțiuni unde trenurile deja circulă cu viteza între 120 – 160 km/h
CFR Infrastructură mai specifică faptul că, pe tronsonul Simeria – Gurasada – KM 614, trenurile circulă deja cu viteze de 120-160 km/h în următoarele porțiuni: Glogovat – Ghioroc (160 km/h), Ghioroc – Păuliș HM – Radna – Milova – Bârzava Nouă HM (120 km/h), Vărădia – Săvârșin – Ilteu HM (120 km/h) și Mintia – Deva – Simeria (120 km/h).
Progresele de execuție pe întregul tronson Km 614 – Simeria sunt următoarele:
Subtronsonul 2a Km 614 – Bârzava, în lungime de 42 de kilometri, are un stadiu de execuție de 89,80%
Subtronsonul 2b Bârzava – Ilteu, în lungime de 36 de kilometri, are un stadiu de execuție de 86,85%
Subtronsonul 2c Ilteu – Gurasada, în lungime de 22 kilometri, are un stadiu de execuție de 66,85%
Tronsonul Gurasada – Simeria, în lungime de 41 de km, are un stadiu de execuție de 80%.
• Citește și: Trecerea peste calea ferată de pe strada Șiriei, victimă colaterală în răfuiala din (încă) alianța PNL-PSD · Special Arad
Comentariile portalului
Trăind în cercul vostru strâmt norocul vă petrece.. ..
Istoria se repetă pentrucă "omul" a uitat să își schimbe locul de muncă. Ulciorul mergând la izvor.....se sparge într-o zi!!
Capacele de canalizare trebuie să fie la nivelul pavajului pt. a se putea iesi gazele. Ce fel de meseriași montează pavelele dacă nu știu să decupeze după un banal (...)