duminicã, 28 aprilie, 2024

Special Arad Logo

    Trecerea peste calea ferată de pe strada Șiriei, victimă colaterală în răfuiala din (încă) alianța PNL-PSD

    de Raluca Medeleanu | 7 decembrie 2023, 1:47 PM | Administraţie | Recomandările editorilor

    8

    Unul hăis și altul cea. Zicala românească ilustrează perfect viitorul trecerii peste calea ferată de pe strada Șiriei, care ba va fi, ba nu va fi desființată. Un fel de teorie a lui Schrödinger preelectorală, ca să zicem. Totuși, dacă e să ne luăm strict după răspunsurile oficiale, în scris, cu semnătură și ștampilă, drumul vechi care duce la Șiria ar fi în curând istorie.

    Noua „telenovelă” arădeană a început odată cu apropierea de final a lucrărilor de la noul pasaj din Micălaca și reactivarea unui vechi studiu de fezabilitate care impunea ca odată cu inaugurarea acestei variante ocolitoare a orașului să se desființeze bariera, implicit accesul de pe strada Șiriei la sensul giratoriu către drumul județean 709 și drumul național 7.

    La începutul lunii noiembrie, primarul Călin Bibarț s-a deplasat la fața locului, de unde a transmis că se opune acestei desființări, dat fiind traficul intens în zonă. Pe de altă parte, viceprimarul Ilie Cheșa a dat de înțeles, imediat după, că agitația este fără sens, întrucât a purtat discuții la Ministerul Transporturilor (al cărui ministru este „coleg” de partid cu vicele) și a primit garanția că drumul va rămâne așa cum este. Totuși, neprimind niciun răspuns în scris, alături de alți 13 primari liberali, Călin Bibarț a trimis în 20 noiembrie o petiție adresată și CFR-ului și Ministerului Transporturilor, pentru a insista asupra importanței păstrării acestui drum alternativ pentru a asigura accesul către comuna Șiria, drumul județean și Valea Crișului, inclusiv către Valea Mureșului. Acțiunea a avut imediat o nouă reacție din partea lui Ilie Cheșa, care după trei zile a făcut din nou o postare pe social media în care aducea garanții că treaba e ca și rezolvată, în urma discuțiilor cu ministrul.

    ilie chesa si sorin grindeanu strada siriei

    Un prim răspuns oficial: CFR explică de ce trebuie desființată trecerea la nivel cu calea ferată

    După tot acest dute-vino de declarații administrativo-politice, dar mai mult cu iz politic, iată că a venit și un prim răspuns oficial, în scris, cu ștampilă și semnătură. CFR a trimis o adresă în care invocă două motive pentru care nu se poate păstra bariera de pe strada Șiriei: decizia luată în 2010 de Ministerul Transporturilor, respectiv planurile de a construi pe viitor o a treia linie în cadrul proiectului de modernizare a liniilor care străbat traseul respectiv, ceea ce s-ar încadra în condiții de anulare a trecerilor peste cale ferată. Concluzia din document este că se va face o analiză pentru identificarea unor soluții de fluidizare a traficului din zonă, care să fie „sustenabile din punct de vedere tehnic”.

    „Mie mi se pare că adresa e făcută în mod deliberat ca să găsim ceva ca să zicem că nu se poate. Ei invocă două lucruri: la aliniatul doi ni se vorbește despre un aviz emis de Ministerul Transporturilor în 2010, cu obiectivul pasajul de acolo, varianta ocolitoare, și că atunci așa s-a dat avizul ca trecerea de nivel cu calea ferată să se desființeze. Dar un aviz din 2010 nu ni l-au dat nici rușii, nici americanii și nu văd nicio problemă să se revină, mai ales că au trecut atâția ani! Al doilea lucru pe care îl invocă domniile lor este faptul că au acum în plan un proiect de care tot ați auzit: modernizarea liniei ferate și că în acel plan pe care îl au, că deocamdată e nici măcar de proiectare, se intenționează să mai vină pe lângă cele două linii încă o linie și ni se invocă un regulament care, la articolul 47, spune că acolo unde sunt trei sau mai multe linii nu poate exista barieră.

    În ceea ce privește regulamentul, o să dau să verifice dacă este într-adevăr așa, pentru că în teren, dacă mergem pe Câmpul Liniștii, veți constata că există trecere la nivel cu calea ferată și sunt mai mult de două linii. Acolo, nici măcar nu e cu barieră, doar că într-adevăr o parte din ele sunt linii uzinale. Dar până vor face a treia linie cum spun dânșii, mă întreb: dacă va dura cât a durat pasajul, vreo 15 ani?! N-au decât să lase bariera acolo! Deocamdată sunt doar două și a treia în discuții, dacă asta e singura problemă. Așa că eu voi trimite înapoi în scris să lase bariera acolo, timp în care mai putem să discutăm, să vedem: se proiectează, nu se proiectează, se execută, nu se execută și a treia linie care ar intra în contradicție cu regulamentul. Cred că suntem totuși oameni serioși și nu trecem la atacuri politice. Văd că unii una spun și alta fac. Nu mi se pare normal”, a spus primarul Bibarț.

    Dacă se desființează, Bibarț vrea să semnaleze pe panouri că Primăria Arad nu are niciun amestec în decizie

    Edilul a specificat că, preventiv, dacă desființarea va rămâne decizia finală, pregătește două panouri, pe o parte și cealaltă a liniei, în care se va indica cine a luat decizia închiderii acelui drum: „Va scrie cu nume și prenume. Că nu este o decizie a arădenilor, nici a Primăriei Arad, nici a altor primării din județul ăsta și oamenii trebuie să cunoască. Încă sunt optimist că nu vom ajunge până la așa ceva. Dar dacă e cazul, dacă invocăm avize de acum 15 ani date de minister și, prin urmare, tot ministerul poate reveni asupra lor, că nu e capăt de țară, și invocăm argumente de viitor, atunci să lăsăm în viitor să vedem ce vom face”, a mai spus Călin Bibarț. El a mai specificat că va trimite șablonul celor două panouri ca atașament la noua adresă pe care o va trimite Ministerului Transporturilor și Căilor Ferate Române (vezi foto principală).

    Cheșa susține în continuare că totul se va rezolva

    Fiind curioși cum comentează răspunsul oficial primit de Primăria Arad de la CFR, l-am contactat telefonic și pe viceprimarul Ilie Cheșa. Nu știa încă de document, însă și-a păstrat convingerea că discuțiile purtate la minister se vor concretiza:

    „Nu am știut de acest răspuns primit de Primărie de la CFR, dar îmi susțin punctul de vedere. Se va face o analiză și se va găsi o modalitate de a păstra circulația peste calea ferată”.

    Întrebat fiind dacă la discuțiile purtate cu ministrul au fost aduse în discuție cele două motive invocate și în adresa CFR-ului, avizul și regulamentul, Cheșa a susținut că ar fi fost menționate, însă a repetat că „se va face o analiză și se va găsi o modalitate”.

    Răspunsul oficial primit de Primăria Arad din partea CFR:

    Citește și:

    • Circulația peste noul pasaj din Micălaca ar urma să se deschidă luna aceasta · Special Arad

    • 13 primari liberali din județul Arad au semnat o petiție împotriva desființării barierei de pe strada Șiriei și așteaptă o semnătură de la ministrul pesedist al Transporturilor · Special Arad

    • Viceprimarul Cheșa îi bate obrazul, bineînțeles subtil, primarului Bibarț din cauză de… Don Quijote · Special Arad

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Comentarii

    1. Pastrarea barierei nu are nici un sens, pentru ce a fost pana la urma construit pasajul. Va exista sens giratoriu, legatura cu drumul in continuare. Pentru ce sa pastrezi o solutie de traversare mult mai nesigura a caii ferate, cand ai deja pasaj construit, chiar atat de mare e lenea, sa nu poti ocoli 2 minute si sa circuli in siguranta peste pasaj? Ce sa te astepti de la niste politicieni fara nici un fel de experienta in nimic.

      +5 voturi
      +1
      -1
    2. Când am spus ca promisiunile politico – electorale rămân DOAR SIMPLE PROMISIUNI pt fraieri și, că, până lucrurile nu-s finalizate și „bătute-n-cuie” , NIMIC NU E SIGUR (și, poate, nici atunci, chiar…), ați zis că-s rău sau exagerat…
      .
      Când am zis că e deajuns un simplu „Dorel” ca Trecerea CF să dispară, mulți nu m-au crezut…, ei bine, încetul cu încetul se conturează ce am prezis:
      – CE CONTEAZĂ CETĂȚENUL și problemele reale ale acestuia, contează DOAR răfuielile și interesele politice! 😣
      Atât.
      .
      Q.e.d.

      +2 voturi
      +1
      -1
    3. Bibi, de toate avem în Arad.
      Parc în Vlaicu.
      Sală de sport nouă (de 5000 mii de locuri)!
      Sindicatele arată perfect (le-ai recuperat, bravo)!
      STADIONUL UTA e închis pe lateral, nu te mai plouă, spectatorii de pe ultimele rânduri sunt feriți de interperi și vânt!
      Terenul de la Tircoul Roșu l-ai câștigat, e un parc superb acolo în inimă Aradului.
      Cetatea Aradului e superbă, sunt evenimente culturale acolo, expoziții, concerte. Țais!
      Pe ștrand avem un Aqua Park de nota 10.
      Totul e fain în Arad. Noroc în bariera aia care strică totul și în capacele de canale care ne încurcă!
      A da, ai rezolvat și centura Gai (de fapt ăsta e meritul lui Bolojan). Bravo!

      +12 voturi
      +1
      -1
    4. In comuna Arad (Aracal) un primar din Tarnova, sustinut de alti primari din zona vor bariera, ca pe Arad-Brad (aoleo, de pe linia aia e si Ghita europarlamentarul). E mai usor decat sa gaseti o solutie pentru doua intersectii care sa ajute traficul (mai ales cand toate solutiile lor icurca traficul in Arad).

      +9 voturi
      +1
      -1

    Scrie un comentariu

    7 + 5 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.