joi, 25 aprilie, 2024

Special Arad Logo

    Ungaria a ajuns cu electrificarea căii ferate la graniță, România abia a semnat contractele

    de - | 8 iunie 2023, 9:21 AM | Internaţional | Naţional | Recomandările editorilor

    0

    (foto: CFR Infrastructura, Facebook)

    O întâlnire CFR SA-MÁV Volán a avut loc miercuri la București, iar oficialii celor două companii feroviare au discutat despre legăturile transfrontaliere. În vreme ce ungurii au ajuns cu electrificarea căii ferate la graniță, românii abia au semnat contractele de proiectare și execuție, scrie clubferoviar.ro.

    „Oficialii CFR SA și cei ai companiei MAV VOLAN Group au avut astăzi, 7 iunie 2023, o primă întrevedere de lucru, după 23 de ani de la ultima vizită a reprezentanților grupului MAV, întâlnire care a avut drept scop consolidarea colaborării între cele două companii feroviare pentru îmbunătățirea legăturilor feroviare transfrontaliere, dar și modalități comune de lucru pentru eficientizarea traficului la granițele feroviare”, se arată într-o postare de pe pagina de Facebook CFR Infrastructura.

    La finele anului 2020, autoritățile maghiare au lansat o investiție în infrastructură care vine în completarea proiectului românesc privind electrificarea Cluj Napoca-Episcopia Bihor, după cum a scris atunci Club Feroviar.

    Astfel, un tronson de 54 km de cale ferată, în apropierea graniței cu România, a fost modernizat și electrificat. Valoarea investiției, finanțată din bani europeni, pentru refacerea porțiunii de cale ferată între Püspökladány şi Biharkeresztes, a fost de 47,2 miliarde de forinţi, echivalentul a 128,7 milioane de euro. Tronsonul feroviar din care face parte această secțiune se află în continuarea secțiunii Cluj Napoca-Oradea-Episcopia Bihor.

    Numai că în Ungaria electrificarea a fost finalizată, iar în România va fi gata, dacă lucrările merg conform graficului, abia în 2026. CFR SA a semnat, la finalul anului 2022, toate cele patru contracte pentru proiectarea și execuția lucrărilor de electrificare și reabilitare a liniei de cale ferată Cluj Napoca-Oradea-Episcopia Bihor (166,7 km), în valoare totală de 7,68 miliarde de lei, fără TVA.

    Sursa: clubferoviar.ro

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Scrie un comentariu

    3 + 7 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.