Este clar. CJA se pregătește pentru marea metropolă Timișoara-Arad (sau – am vrea noi! – invers) și începe cu ce are mai inutil, dar scump în dotare: Aeroportul Arad. Acesta va fuziona cu aerogara „Traian Vuia” Timișoara… sau cel puțin asta ar fi (master)planul, pentru că e rost de bani de la UE.

În luna aprilie, Aeroportul Arad a anunțat cu surle și trâmbițe inaugurarea noului terminal de 4200 de metri pătraţi, în care s-au investit două milioane de euro„În a doua jumătate a lunii iunie ar trebui să se opereze deja pe Aeroportul Arad”, spunea atunci Ovidiu Moșneag, unul dintre directorii Aeroportului și a primit ropote de aplauze. Suntem în mijlocul toamnei și ecoul aplauzelor încă se interceptează pe o planetă distantă din Galaxia Andromeda, spun sursele noastre din Spațiul Interstelar. Așadar, șansele ca un OZN să aterizeze mai repede pe Aeroportul Arad decât un avion banal, sunt infinit mai mari. Nici măcar o singură companie de zbor nu a fost interesată de Arad, toți optând, în ultimele luni, pentru Oradea sau Timișoara. Ce e de făcut? Cam asta e de făcut, în brilianta opinie a Consiliului Județean Arad:

Solicitare oferte de preţ în vederea determinării valorii estimate a unui contract de achiziţie publică având ca obiect: “Servicii de consultanţă în vederea întocmirii unui studiu de oportunitate pentru realizarea unei fuziuni între S.C. Aeroportul Arad S.A. şi Societatea Naţională „Aeroportul Internaţional Timişoara – Traian Vuia” S.A.

Documente ataşate:

20.10.2016 – Descarcă fişierul

Aerogara din Arad a fost inclusă deja în masterplanul național de transport, iar un studiu de fezabilitate, pentru care s-a dat un concurs ieri pe site-ul CJA, va stabili dacă fuziunea celor două aeroporturi este oportună.

Claudia Boghicevici, vicepreşedintele Consiliului Județean Arad, a declarat zilele trecute pentru Digi 24: „Noi am propus Ministerului Transportului fuziunea cu aeroportul din Timişoara, pentru a primi bani”.

La rândul lui, Dan Bălăcel, directorul Aeroportului Arad a spus: „Avem un spațiu generos, putem lucra pe oră cam 500 de pasageri. În sala de plecări avem aproape 200 de locuri pe scaune. Dacă ajută să lucreze aeroportul ăsta din Arad cu adevărat, atunci e bună (n.r. fuziunea). Mie mi-ar fi utilă. Aş zbura din Scoţia şi mi-ar fi mult mai uşor”.

Între timp, site-ul Aeroportului Internațional Arad este în reconstrucție. Dacă nu oferă nimic, măcar să avem impresia că, totuși, se lucrează.

Dar pe timișoreni i-a întrebat cineva?

Daniel Idolu, directorul Aeroportului Internaţional „Traian Vuia” din Timişoara: Aici există suficient teren, există proiecte de dezvoltare, există, în curs, de extindere a aerogării, există proiecte care vor fi terminate în 2017 şi există proiecte pe termen lung finanţate din bani europeni şi publici”. 

„Aici” însemnând acolo, nicidecum aici. Adică, directorul Daiel Idolu a vorbit de la un capăt la altul despre Aeroportul său, din Timișoara, nu a scos niciun cuvânt despre hangarul nostru cu porumbei. Mai mult, a subliniat că intenționează să extindă Aeroportului Internaţional „Traian Vuia”.

Normal, Timișoara urmează să devină Capitală Culturală Europeană în 2021, miza pentru turism este mare. Când colo, la Arad…

La Arad vom avea „Aeroportul Traian Vuia Timișoara 2”… sau ceva de genul, că doar am contribuit semnificativ (decisiv, chiar! Nu?) la câștigarea titlului de Capitală Culturală Europeană a Timișoarei și vom fi frați și surori întru Metropolă. Cât de tare sună asta? :)

În orice caz, deocamdată Consiliul Județean Arad vrea doar să plătească bani pentru o firmă care să întocmească un „studiu de oportunitate pentru realizarea unei fuziuni”.

Ministerul Transporturilor va avea însă ultimul cuvânt în privinţa fuziunii celor două aeroporturi.

Andrei George, 21 octombrie 2016, 9:25 AM