Mozart cel oriental și lasciv la FITCA’04
Să analizezi în vreun fel jurnalistic piesa de teatru coregrafic „Mozart Steps” e la fel de inutil precum examinarea sintactică a cuvântului „futilentropopee”, pe care tocmai l-am inventat. De altfel, vorbim de un spectacol excepțional, de o coregrafie frapantă, o coloană sonoră bizară, dar atent și foarte bine aleasă, respectiv un joc de lumini de-a dreptul stupefiant. Pentru cunoscători, numele lui Gigi Căciuleanu spune tot. „Suntem iubiții mei Toți Frați de răscruce Împreună cu voi Iubitelor surori întru cărări pierdute din care ne-am născut Același rău ne duce prin vadurile cu mâl ale celor multe Vrute și nevrute Pământul Stâncă goală ieșind din când în când din apă (…)” – cu această poezie contemporană în microfon începea piesa… după care… „Dansez pentru tine”. Dance for life!
Așa a decurs a patra seară a Festivalului de Teatru Clasic din Arad. 24.11.2014. De la ora 19 și 4 minute începând. Sala plină. Umiditatea aerului: nesemnificativă.
Mai mult ca oricând, imaginile spun cât 1000 de cuvinte, doar atât ar mai fi de adăugat, referitor la muzica spectacolului, că „multiplele referințe culturale ancorate în acest spectacol creează un spațiu ce excelează în energii și care se folosește de corpurile actorilor pentru a crea un imaginar poetic vibrant. Coloana sonoră a spectacolului propune o reinterpretare a lumii mozartiene, o paralelă între muzica occidentală clasică și cea orientală a eternului Egipt printr-un montaj, după un concept de Hugues Curzon şi Ahmed al Maghreby pentru albumele «Mozart l’Egyptien» și «Mozart in Egypt»”
Comentariile portalului
Nu, nu ne-am prins. We are stoopys. V-ați prins?
Un dialog interesant și plin de ănțelesuri: - I am grooth. - M**e PSD! - I am grooth. - M**e PSD! - I am grooth. - M** (...)
1. Gratuitate 100% pe transportul public in intreg orasul! Linii dedicate elevilor. Extinderea transportului public cu tramvaie si autobuze electrice. Integrarea umui flux circular de transport public. Prioritate semaforizata pt transportul public. 2. (...)