Cândva, pe aeroportul arădean ateriza marele „Trimotor România”. Astăzi… doar ciorile
Aradul este un oraș cu tradiție în domeniul aviației. Aici s-a organizat, în 14 iulie 1912, un mare miting aviatic (cu ocazia reîntoarcerii de la Viena a lui Aurel Vlaicu), unde pionierul aripilor românești a fost ovaționat de conaționali ca un erou al tuturor românilor. Actualul aeroport s-a deschis în 14 noiembrie 1937…
Din Aeroportul Internațional Arad, „internațional” a rămas doar numele… Încetul cu încetul, toate companiile importante de zbor și-au retras cursele, preferând să-și desfășoare business-ul la vecinii timișoreni. Mai întâi avioanele de pasageri, ca pe urmă până și cele de curierat. Dacă vrei să afli care mai sunt cursele active la ora actuală… succes! Pagina de internet a aeroportului ne arată, ironic, că toate orele sunt locale, de parcă noi am avea probleme cu ochii, căci lista destinațiilor ia-o de unde nu-i. Iar dacă se nimerește să mai zărești câte un avion rătăcit pe pistă, e motiv de sărbătoare.
Dar nu dintotdeauna a fost atât de trist și de gol aeroportul arădean! Erau vremuri când pe piste treceau și avioane, nu doar ghemotoace de praf.
Mai jos vă prezentăm un articol apărut în ziarul Granița, la câteva luni după inaugurarea aeroportului arădean. Citindu-l, veți înțelege cât de important și de modern a fost cândva acest loc uitat de soartă, dotat cu cele mai performante inovații ale vremurilor și cu costuri accesibile tuturor, prețul biletului de la Arad la București fiind cu „ceva mai redus decât costul unui bilet întreg, clasa II, cu Acceleratul”.
Comentariile portalului
Un politician onest ar fi făcut pasul înapoi pentru a nu leza imaginea partidului în alegeri. Nu e cazul la Bubu.
Fain tablou! Și absolut veridic! Să nu-l uităm însă pe "lordul" Seculici și rolul lui nefast în ascensiunea Faraonului.
Dar sunt votati de cel putin 14.000 de imbuibati financiar si debusolati religios, trist unde a ajuns Aradul !