Cândva, pe aeroportul arădean ateriza marele „Trimotor România”. Astăzi… doar ciorile

    de Raluca Medeleanu | 27 mai 2015, 9:54 AM | Altădată | Recomandările editorilor

    1

    Aradul este un oraș cu tradiție în domeniul aviației. Aici s-a organizat, în 14 iulie 1912, un mare miting aviatic (cu ocazia reîntoarcerii de la Viena a lui Aurel Vlaicu), unde pionierul aripilor românești a fost ovaționat de conaționali ca un erou al tuturor românilor. Actualul aeroport s-a deschis în 14 noiembrie 1937… 

    Din Aeroportul Internațional Arad, „internațional” a rămas doar numele… Încetul cu încetul, toate companiile importante de zbor și-au retras cursele, preferând să-și desfășoare business-ul la vecinii timișoreni. Mai întâi avioanele de pasageri, ca pe urmă până și cele de curierat. Dacă vrei să afli care mai sunt cursele active la ora actuală… succes! Pagina de internet a aeroportului ne arată, ironic, că toate orele sunt locale, de parcă noi am avea probleme cu ochii, căci lista destinațiilor ia-o de unde nu-i. Iar dacă se nimerește să mai zărești câte un avion rătăcit pe pistă, e motiv de sărbătoare.

    aeroportul arad destinatii online

    Dar nu dintotdeauna a fost atât de trist și de gol aeroportul arădean! Erau vremuri când pe piste treceau și avioane, nu doar ghemotoace de praf.

    Mai jos vă prezentăm un articol apărut în ziarul Granița, la câteva luni după inaugurarea aeroportului arădean. Citindu-l, veți înțelege cât de important și de modern a fost cândva acest loc uitat de soartă, dotat cu cele mai performante inovații ale vremurilor și cu costuri accesibile tuturor, prețul biletului de la Arad la București fiind cu „ceva mai redus decât costul unui bilet întreg, clasa II, cu Acceleratul”.

    20150206_144708

    Distribuie articolul

    Comentarii

    1. Aeroportul din Arad o fi având tradiție, însă din punct de vedere economic, este greu de motivat să ai două aeroporturi cu trafic internațional atât de aproape unul de celălalt.

      I se poate găsii o funcționalitate Sustenabilă doar intr-un context de colaborare strânsă cu aeroportul de la Timișoara. Doar că administrațiile locale/județene nu găsesc o cale constructivă de comunicare și mai ales nu pot să se decidă cine să fie cel ce coordonează finanțarea. Totul pleacă de la bani și cine o să fie Beneficiarul Parandărătului! Orgolii mult prea mari la niște oameni “mici”.

      Fiecare aeroport are doar o singură pistă. Dacă ar exista o un singur administrator cu viziune pe termen lung, distanța de câțiva zeci de kilometrii nu ar fi un impediment, ca cele două aeropoarte să funcționeze cu profit economic.

      Aeroportul din Arad are un inconvenient. Pista este orientată perpendicular pe oraș și este situată în oraș. Zborul la mică altitudine peste oraș al avioanelor mari de transport, se confrunta cu o serie de inconveniente.

      Ce lipsește arădenilor nu este un aeroport traficat, ci un transport în comun eficient către aeroportul din Timișoara. Dacă ar exista un autobuz direct cel puțin din jumatate in jumatate de oră, cu plecare de la Gara din Aradul Nou, nu ar fi atât de anevoioasă și costisitoare (cu taximetrul) deplasarea călătorilor.

      Când nu se pun nevoile cetățenilor în prim plan atunci situația este ca cea actuală. În 12 ani nu s-a găsit o soluție???! ” Pălărie intr-un picior, ghici ciupercă cei?”

      0 voturi
      +1
      -1

    Scrie un comentariu

    0 + 6 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.

    Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vã exprimați acordul asupra folosirii lor. Am actualizat politicile în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Detalii.