vineri, 26 aprilie, 2024

Special Arad Logo

    5 filme cult care au creat sex simboluri

    de - | 28 octombrie 2015, 9:29 PM | Film

    0

    Când vrei să iei o pauză de la efecte speciale şi plot-uri previzibile, delectează-te cu aceste filme cult, recomandate de Cosmopolitan.

    Sunt de referinţă în istoria cinematografiei, îţi vor îmbogăţi cultura generală şi îţi dezvăluie în superbitatea lor actori al căror sex-appeal este încă actual!

    REBEL WITHOUT A CAUSE (1955) – JAMES DEAN

    Cu ochi albaştri sfredelitori, buze perfect sculptate şi o atitudine irezistibilă de suflet chinuit şi geniu neînţeles, James Dean este unul dintre puţinii actori pe care atât femeile, cât şi bărbaţii îl consideră sexy. Deşi „East of Eden” l-a propulsat ca actor, filmul care l-a ridicat la statut de sex simbol a fost Rebel Without a Cause / „Rebel fără cauză”. Aici s-a cimentat celebrul James Dean look: tipul cool îmbrăcat în blue jeans, biker boots, tricou alb mulat şi jachetă roşie, cu ţigara lipită de colţul buzelor şi sprijinind mereu câte un zid sau o maşină. Dar mai mult decât un trend vestimentar, Dean a impus o atitudine: tânărul rebel, confuz emoţional, dur în aparenţă, dar cu un suflet sensibil. Rebel fără cauză a rămas până în ziua de azi cea mai reuşită portretizare a tineretului suburban din America anilor ’50 şi un film de referinţă pentru tema conflictului dintre generaţii.

    A STREETCAR NAMED DESIRE (1951) – MARLON BRANDO

    Înainte de James Dean, a fost Marlon Brando, chintesenţa bărbatului sexy din anii ’50-’60. Foarte probabil, Dean n-ar fi fost Dean dacă n-ar fi existat Brando. Mai tânărul actor copia stilul de actorie al lui Brando şi a devenit pasionat de motociclete tot din cauza idolului său. Când a primit rolul lui Stanley Kowalski în ecranizarea piesei A Streetcar Named Desire / „Un tramvai numit dorinţă”, a lui Tennessee Williams, Marlon Brando era un necunoscut. A devenit instant revelaţia cinematografiei. Femeile suspinau după el, bărbaţii îşi doreau să fie ca el. Interpretarea sa este atât de încărcată de energie şi tensiune sexuală, încât nici nu mai contează că Brando arată ca un Adonis: privire pătrunzătoare, buze groase, senzuale şi cel mai sexy torso nelucrat la sală pe care ni l-a oferit lumea filmului. Filmul este excelent, atât liric, cât şi intens, iar Marlon Brando în tricou mulat şi transpirat e un adevărat răsfăţ vizual!

    NIAGARA (1953) – MARILYN MONROE

    Bucle blonde, buze roşii „sărutabile”, forme senzuale ca-n picturile lui Boticelli, privire galeşă, voce languroasă şi cel mai celebru mers din cinematografie. Vorbim, desigur, de Marilyn Monroe! Când a apărut „Niagara”, nu era tocmai o actriţa necunoscută, dar după acest film toată lumea a devenit conştientă de sex-appeal-ul lui Marilyn Monroe. Regizorul Henry Hathaway a profitat din plin de senzualitatea actriţei, camera insistând de multe ori pe formele ei, îmbrăcate intenţionat în haine mulate. Aşa cum remarcau criticii vremii de la The New York Times: „Twentieth Century-Fox a descoperit încă două minuni ale lumii: grandoarea cascadei Niagara şi grandoarea care este Marilyn Monroe”. Niagara este un thriller noir foarte bine realizat, cu acţiune plină de suspans şi multe scene memorabile (şi cu Niagara, şi cu Marilyn!).

    ET DIEU… CRÉA LA FEMME (1956) – BRIGITTE BARDOT

    Filmul regizat de Roger Vadim, pe vremea aceea soţul lui Brigitte Bardot, a forţat limitele cenzurii, începând cu posterul care o înfăţişa pe Bardot în sânii goi, acoperiţi doar de plete-i blonde. Filmul a fost considerat de mulţi ca fiind sexist şi „depravant”, deoarece portretiza o tânără de 18 ani cu o energie sexuală prea debordantă pentru standardele anilor ’60. Dar, evident, publicului i-a plăcut la nebunie şi Bardot a devenit una dintre puţinele actriţe europene cu succes şi în State. Chiar dacă acţiunea pare trasă de păr, „Şi Dumnezeu… a creat femeia” este un film care a impus scene antologice în cinema – vezi scena dansului „tam-tam mambo”, în care Bardot dansează desculţă şi transpirată, cu coapsele la vedere.

    CAT ON A HOT TIN ROOF (1958) – PAUL NEWMAN

    Blond, cu ochi albaştri, buze cizelate şi o gropiţă irezistibilă în bărbie, Paul Newman şi-a păstrat statutul de sex simbol toată viaţa. Nu şi-a irosit talentul în filme facile, a fost şi un şofer de curse talentat, filantrop, activist social şi soţul aceleiaşi femei timp de 50 de ani. Deşi criticii l-au remarcat în filme anterioare precum „Somebody Up There Likes Me” şi „The Long, Hot Summer”, Newman a devenit cu adevărat popular odată cu Cat On A Hot Tin Roof / „Pisica pe acoperişul fierbinte”. Ecranizare după piesa omonimă a lui Tennessee Williams, premiată cu premiul Pulitzer, filmul a avut mare succes la box office, fiind foarte apreciat şi de către critici. Mereu cu paharul în mână, cu buzele umezite de alcool şi ochii trişti, Paul Newman în rolul lui Brick emană masculinitate prin toţi porii, chiar dacă e tot filmul sprijinit în cârje.

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Scrie un comentariu

    0 + 0 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.