sâmbãtã, 27 aprilie, 2024

Special Arad Logo

    Cauzele accidentelor în Arad: abaterile bicicliștilor, viteza excesivă, neacordarea priorității de trecere pietonilor și consumul de alcool la volan

    de Ioana Costaș | 26 decembrie 2023, 9:47 AM | Știri Arad | Topic special

    7

    (foto: Arhivă)

    Potrivit statisticii Inspectoratului de Poliție Județean (IPJ) Arad – întocmită pentru perioada 1 ianuarie – 30 noiembrie 2023 – principalele cauze generatoare de accidente rutiere în județul nostru au fost: abaterile bicicliștilor, viteza excesivă și neacordarea prorității de trecere pietonilor, precum și consumul de alcool și substanțe psihoactive la volan. IPJ Arad spune că activitățile preventive și de combatere a încălcării legislației rutiere efectuate în acest an au vizat întocmai aceste cauze care au condus la producerea de accidente rutiere, iar rezultatul este scăderea numărului de persoane decedate în evenimente rutiere.

    Astfel – în perioada menționată – numărul de persoane decedate în accidente rutiere a scăzut cu 6 (de la 34 în 2022 la 28 în 2023), iar numărul de persoane rănite grav a crescut cu una (65 în 2022 și 66 în 2023), în timp ce numărul de persoane rănite ușor, în accidente rutiere a crescut: 550 în 2023 față de 525 în 2022.

    De asemenea, spun reprezentanții IPJ Arad, a fost înregistrată o ușoară creștere a numărului de infracțiuni la regimul circulației rutiere, de la 856 în 2022, la 872 în 2023.

    Polițiștii susțin că „aceste rezultate se datorează și numărului de sancțiuni contravenționale aplicate: de la 30.268 de amenzi, în 2022, la 35.025 de în acest an (+17,43%), precum și numărului mare de permise reținute: 2.982, și certificate de înmatriculare retrase: 1.366”.

    Citește și: Început de săptămână pe șosele din județul Arad: accidente la Socodor și Șimand

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Comentarii

    1. Abaterile biciclistilor?!!! Principala sursa a accidentelor se datoreaza celor care sunt platiti sa administreze, sa reglementeze, sa asigure siguranta in trafic a tuturor participantilor si nu o fac!!! Incepand de la modul de acordare a permiselor, la felul in care sunt marcajele rutiere, la lipsa intretinerii semnelor de circulatie, la felul preferential si neprofesionist in care aplica sanctiunile si multe multe altele dar sunt principalii vinovati! Iar statisticile sunt distorsionate de raportarile tip “sa dam bine”…
      Ha, ha…biciclistii cei mai rai ca ei nu au nevoie de permise de circulatie! Si-i obligam sa circule pe piste care-i pun in pericol si pe ei si pe soferi!
      Cata manipularesi aroganta!

      +2 voturi
      +1
      -1
    2. …. adică, A INCONȘTIENȚEI ÎN TRAFIC din partea tuturor !!!
      .
      Pt că, dacă șoferii au Carnet dar cam … „uită” ce au învățat, ceilalți participanți se ascund după pretextul că, neavând Carnet, „nu ar trebui” să învețe și să respecte Regulile Rutiere și, MAI ALES și ÎN PRIMUL RÂND, regulie de autoprotecție.
      😎
      Mulți dintre aceștia consideră că au DOAR DREPTURI, nu și OBLIGAȚII .
      Și, se pare că nici nu le pasă dacă „mor sau sunt schilodiți, cu dreptatea- n mână”… 🤔
      .
      Dar cea mai importantă lipsă, valabilă pt toți, este a bunului – simț (așa cum spunea cineva mai sus) și respectului reciproc.
      Și e păcat…
      Ar trebui să înțelegem că NU SUNTEM INAMICI (toți partcipanții la trafic), și ne-ar merge mult mai bine dacă ne-am respecta și ne-am înnelege unii cu alții (un exemplu, în acest sens, sunt situațiile când anumite intersecți – ce-i drept, nu toate, dar unele sunt … – unde fluența traficului fără Polițiști și fără semafoare, e mult mai bună, „la mica înțelegere între șoferi”, decât dirijate).
      .
      Când există conlucrare și înțeleger, LUCRURILE MERG FLUENT (unii ar spune că „merg, chiar, singure” 😉); când există doar rivalitate, tupeu, aroganță și neînțelegere, LUCRURILE „BAT PASUL PE LOC” și SE BLOCHEAZĂ !
      .
      Oare nu de aia suntem unde suntem, de 34 de ani …?

      +1 voturi
      +1
      -1
    3. Revin la statistica articolului in care este vorba de biciclisti in top-ul negativ!!!
      Respectul pentru acestia nu exista! Si incep de la autoritati! Trebuie sa circule pe carosabil sau pe pistele care le pun viata in pericol!
      Regulile exista pentru ca omul sa poata functiona liber fara sa aduca atingere libertatii celuilalt! Bunul simt este necesar si chiar despre asta e vorba ca el nu exista la nivel de autoritate care trebuie sa reglementeze!
      Ca biciclist, sofer si pieton cel mai frustrant este sa fiu biciclist, cel mai arogant sa fiu pieton si cel mai responsabil in raport cu ceilalti sa fiu sofer! Biciclistii si pietonii nu au nevoie de carnet ci de siguranta ca si participanti in trafic!
      Ca biciclisti cel mai bine ne armonizam cu pietonii dar suntem in afara legii din punctul de vedere al autoritatilor! Daca un biciclist provoaca un incident statistic valoreaza mai mult decat un sofer care a intrat pe trecerea de pietoni si a provocat accident!
      Este anomalie! Intr-un oras in care trotuarele sunt largi si de cele mai multe ori pe distante de 2 km intalnesti maxim 5 pietoni (nu pe Bulevard) trebuie tu, ca autoritate, sa ai bun simt si sa administrezi circulatia si siguranta in trafic in functie de nevoile comunitatii!
      Bunul simt? Constiinta? Respectul? Le inveti in primii ani ai vietii dupa care te preia societatea si incepi sa ai indoieli…se tranzactioneaza si cand te mai intrebi unde au disparut, raspunsul nu-i placut…e pe bani?!
      Dar statistic vorbind sunt din fericire multi oameni de rand care le au pe toate acestea si ce bine ca nu sunt aidoma “modelelor” care conduc destinele acestei urbe!

      +1 voturi
      +1
      -1
    4. @ElenaE
      Ai perfectă dreptate referitor la Autorități și …. atât!
      Eu am spus în Comentariu, ce putem face NOI, vis-a-vis unul de celălat, pt că dinspre Autorităti…. , aceștia-ș bat joc de noi, de ani de zile, NU NUMAI din punctul de vedere al circulației , ci din TOATE!
      Ori dacă de la aceleași Autorități AȘTEPȚI REZOLVAREA , fără să SCHIMBI AUTORITĂȚILE, poți aștepta mult-și-bine….!
      .
      Concluzie (ca să nu mă mai lungesc):
      Până vine sprijinul de la Autorități, eu spun că AM PUTEA SĂ NE SPRIJINIM ÎNTRE NOI, dacă am avea mai mult respect și înțelegere unul față de celălalt (așa cum spuneam cu intersecțiile la care funcționează mai bine „mica-înțelegere” decât semaforul sau Garcea).
      .
      Tu, dacă îți faci vreo speranță, așteaptă reacția Autorităților, eu prefer:
      – ca pieton, încerc să-l respect și înțeleg pe șofer și biciclist, dar, ÎN PRIMUL RÂND, să-mi „feresc pielea”;
      – ca biciclist încerc să fiu când rutierist când „pieton” (unde se poate și e loc, că despre „pistele de bițiglă” – era evident și pt un copil, că e doar o altă afacere pt „băieții deștepți”, la fel și cu „gunoiul ecologic”), să nu încurc pe restul și, din nou, „să-mi feresc pielea”;
      – ca șofer, să țin cont de primii doi, dar aștept și reversul din partea acestora.
      .
      După mine, în mâinile noastre e o soluție (nu am zis „rezolvare”!), mult mai rapidă a problemei, decât reacția Autoritătilor.
      Dar dacă continuăm să preferăm o ATITUDINE INDIVIDUALISTĂ (de tipul „doar eu contez”), si continuăm să umblăm „cu ochelari de cal”, n-avem decât să suportăm consecințele, să ne lingem rănile și să „lătrăm” (ca și câinele la lună), la ACELEAȘI Autorități, dacă nu suntem în stare să le schimbăm.
      .
      PS: spunea cineva că „numai un nebun face de 10 ori exact același lucru, dar se așteaptă ca rezultatele să fie diferite”. 😉

      +1 voturi
      +1
      -1
    5. Azi dimineață (aprox. 6.30), pe o stradă iluminată cu lămpișoare solare (nu se poate spune că nu sunt puse becuri, nu..!), biciclistul fără vestă și cu bicicleta neiluminată (nici măcar stopuri); un pieton circula pe carosabil (deși există trotuar)….Cum scria Dd? Inconștiență (și iresponsabilitate)…

      +1 voturi
      +1
      -1

    Scrie un comentariu

    9 + 4 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.