Update Cazul Coca-Cola pe Mețianu: unul dintre proprietari a fost deja contactat. Primăria cere o grămadă de autorizații

    de [email protected] | 17 august 2015, 12:03 PM | Recomandările editorilor | Strada

    10

    UPDATE – Se pare că avem noutăți pozitive (pentru cei care vor să vadă reclama cu Marion Davies refăcută). Laurențiu Cladovan, unul dintre proprietarii clădirii, a fost contactat de agenția despre care am scris zilele trecute, care se ocupă de promovarea Coca-Cola. L-au rugat să caute el un arhitect și pictor arădean în care să aibă încredere, ca de data aceasta lucrările să fie făcute de durată. Partea aceasta s-a rezolvat deja, iar unul dintre numele vehiculate este artistul Sabin Chintoan. Acum se încearcă rezolvarea părții juridice a actului în sine. „Nu e chiar așa ușor cum pare… doar partea de autorizații e undeva de 15.000 de lei”, ne-a spus Cladovan. Iar aceste autorizații peste autorizații sunt cerute de către Primăria Arad.

    Vă vom ține la curent cu noutățile.


     

    Urmează în scurt timp Zilele Aradului, umbreluțele colorate au reapărut pe strada Mețianu, un singur aspect strică, însă, priveliștea dinspre intrarea pe strada pietonală: (poate două, dacă luăm în calcul și acea antenă „antică” ce se observă în imagine) … pictura murală deteriorată aproape complet, care o înfățișa pe actrița Marion Davies cu un pahar de Coca-Cola în mână. Deoarece au trecut deja mai mult de două luni de când părea că se va găsi o rezolvare și, totuși, deocamdată nu se observă nicio mișcare, am început să dau telefoane.

    Am sunat la Coca-Cola România (de fapt, la o agenție de publicitate care coordonează comunicarea brandului la nivelul țării) și am aflat doar ceea ce mi-au comunicat și data trecută: la nivel intern totul este aprobat, conducerea companiei a dat undă verde demersului de restaurare a reclamei din Arad. Ceea ce e o noutate e că s-a stabilit deja și artistul care va realiza restaurarea (nu au putut să-mi spună, deocamdată, numele lui). Cei de la agenția respectivă sunt foarte prompți, trebuie spus. Persoana cu care am vorbit în iunie era acum în concediu în străinătate, dar mi-a promis că-mi va face legătura cu altcineva de la firmă și în câteva minute am fost deja sunat. Cea cu care am vorbit părea că și-a făcut temele, în sensul că știa foarte bine despre ce era vorba. Deci nu au uitat de promisiunea lor legată de reclama din Arad. După acea conversație, am avut impresia că totul e în regulă.

    Care e problema, atunci? 

    Agenția de comunicare a brandului Coca-Cola România mi-a dat de înțeles că se așteaptă aprobarea lucrărilor de către Primăria Arad. Așa că am sunat purtătorul de cuvânt al Primăriei Arad, care mi-a promis că se va interesa. Am fost resunat peste o oră, dar preocuparea doamnei Drăghici viza mai degrabă numele meu real, în loc de [email protected], așa cum m-am prezentat.

    Ca să vezi… nu s-a depus nicio solicitare de aprobare a restaurării reclamei de către Coca-Cola România, conform Primăriei Arad.

    Pe cealaltă parte, după cum am mai scris-o, imobilul pe care se află pictura-reclamă are doi proprietari. Unul este Primăria, celălalt este familia Cladovan, care și-a manifestat deschiderea pentru această campanie de restaurare a imaginii încă de la bun început, însă, în tot acest timp, nu au fost nici ei contactați de nimeni din București în acest sens.

    Până una, alta, iată o pictură-reclamă similară, la Praga. Ce-i drept, e Pepsi-Cola, dar ideea e aceeași eternă întrebare, atunci când ne comparăm cu Europa: „De ce la ei se poate?”

    11850868_1629217467316280_1682798857_n

    Distribuie articolul

    Comentarii

    1. Ca sa inteleaga toata lumea...

      … aveti aici site-ul unei companii de outdoor painting si puteti vedea ce inseamna aceasta forma de publicitate exterioara.Nu ne putem referi in cazul peretelui deteriorat de pe Metianu la o restaurare.Restaurarea implica cu totul alte chestiuni, aici e vorba despre o simpla reclama care se vrea a fi refacuta.Nu inteleg de ce se insista pe aceasta ”restaurare”, mai ales ca este vorba de o bautura nociva, dar, totusi populara.Puteti sa-l pictati pe Nicolae Iorga, si sa redenumiti strada Metianu si Piata Mare,cu numele lui Nicolae Iorga.E unul din cei mai mari romani care au existat pe acest pamant romanesc.E doar o sugestie.Ideea este ca nu vad nimic rezonabil si de bun simt civic in aceasta discutie inutila despre acel perete al nimanui.Pur si simplu sunt un cetatean mefient, care sta si asteapta un rezultat al acestei povestiri, care se va incheia cu siguranta intr-un mod ,,traditional”: o chestie de prost gust, pe multi bani si cu un comision!Trist, foarte trist!Aveti aici site-ul companiei specializate in reclame stradale pictate: http://colossalmedia.com/

      +4 voturi
      +1
      -1
    2. În mod cert nu sunteți din Arad.
      Dacă ați fi nici prin cap nu v-ar fi trecut să propuneți redenumirea străzii Mețianu.
      Spre deosebire de Mețianu care a fost episcop de Arad aproape 25 de ani, având contribuții însemnate la ridicarea culturală a comunității românești din oraș, Iorga a fost doar de câteva ori pe aici prin trecere spre Viena sau Berlin, având o părere deloc prietenoasă despre oraș.
      O fi fost le mare dar nu pe aici.
      Iar denumirea unor locuri după personalități care nu au avut nimic de a face cu acele locuri este un act politic-ideologic de tip centralist-totalitar care urmărește ștergerea particularităților și tradiților locale.

      +9 voturi
      +1
      -1
      • … pe un mesh publicitar sumele de bani cheltuite cu str.Metianu, defalcate, ca sa citeasca boborul, nu-i corect asa?Costa putin si e usor de montat pe perete.Pot sa-l schimbe lunar cu afisarea sumelor cheltuite si la alte obiective, Strand Neptun, Pasarele Verde, etc.

        0 voturi
        +1
        -1
      • Ideea nu e pe băutură, ci pe decor.
        Dacă ați observat, peretele acela lăsat în paragină la intrarea într-o stradă ultracentrală – mai nou, singurul pietonal din oraș – dă ca dracu, ca să parafrazăm un celebru personaj.
        Au observat acest lucru și antemergătorii noștri, acoperind mereu peretele cu ilustrații publicitare. Ultima este aceasta, într-adevăr o reclamă la băutura dăunătoare de care vorbiți.
        Numai că este o ilustrație intrată în istoria publicității din anii douăzeci ai secolului trecut, arătând-o pe Marion Davis, iubita lui Hearst, primul mogul de presă din istorie, cu un pahar de cola.
        Cu alte cuvinte, ilustrația este nițel mai mult decât o simplă publicitate la băutura pomenită, așa cum, de altfel, ați fi putut afla din materialele de la Special, foarte bine documentate, care au readus problema coșcovită de decenii în atenția noastră și a Dumneavoastră.
        Este o chestiune de păstrare, conservare a unei tradiții, nu de publicitate. Iar dacă cineva are ceva cu băutura respectivă, se poate găsi o altă reclamă, poate fi și contemporană, la ce doriți Dumneavostră, numai să convingeți firma să investească în renovarea și redecorarea peretelui.

        +2 voturi
        +1
        -1
        • Cladirea respectiva din pacate este in aceeasi situatia ca alte sute de cladiri din zona centrala a Aradului care au nevoie urgenta de reparatii sau restaurari, problema este grava si nu se va rezolva daca se va astepta ca proprietarii (persoane fizice) sa suporte costul reparatiilor/restaurarilor, unii nu au bani, pe unii nu ii intereseaza …. etc., dar in acelas timp nu cred ca este o solutie ca doar jumatati de cladiri sa fie renovate/restaurate dupa interesul unora sau al altora (de vazut si fatada farmaciei de la Podgoria)

          Referitor la reclama, indiferent in ce an a fost facuta tot reclama este, este agreata de departamentul de marketing al producatorului tocmai pentru ca inca are impact emotional, cum are si reclama facuta in ani ’60 pe care o vedem la tv de Craciun, din pacate aceste reclame care au un puternic impact emotional sunt reclame la produse care dauneaza sanatatii si care nu cred ca ar trebui promovate, o alta problema ar fi partea financiara … fiind reclama trebuie platita si o taxa, cine va plati taxa pe perioada cat va rezista vopseaua/tencuiala ? aceeasi situatia a fost in urma cu nu prea multi ani in Timisoara, cand nu s-a mai platit pentru reclama peretele a fost pur si simplu mazgalit pentru a nu se mai vedea numele bauturii, nu ar fi mai bine sa se faca “lobby” pentru gasirea de solutii convenabile pentru toata lumea ? (Ex.: scutiri de la impozite pentru cei care isi restaureaza singuri fatadele de la cladiri de patrimoniu sau monumente istorice, sau restaurarea cu bani de la buget si contravaloarea lucrarilor sa fie platita de proprietari in 10 sau chiar 20 de ani … etc.)

          0 voturi
          +1
          -1
          • Suntem de acord în multe.
            Dezacordul între noi vizează rolul, rostul reclamei stradale. Eu pot să accept ideea Dumneavoastră după care reclamele au o parte negativă prin faptul că acționează asupra suliminalului uman făcându-l pe nevinovat să cumpere lucruri de care n-are nevoie sau, mai rău, chiar dăunătoare.
            Ar trebui însă și Dumneavoastră să vedeți și partea plină a paharului: civilizația zilelor noastre funcționează pe acest sistem al comerțului iar reclamele stradale reprezintă o parte integrantă al acestui sistem. Marile orașe debordează de peste un secol de astfel de reclame. Ele pot avea și o funcție de decor, chiar valoare estetică.
            Iar educația se face nu pe stradă, ci în famile sau în școli, în comunitățile unde contactul uman nemijocit este formator prin excelență.
            Și vă mai spun că sunt băutor de bere, nu de Coca-Cola iar afișul cu Marion Davis nu mă va face să-mi schimb obiceiul.
            Iar cei care beau Coca-Cola vor bea în continuare, indiferent dacă peretele acela va rămâne acolo să ne insulte privirea sau va fi aranjată cu o ilustrație care ne va aduce aminte mai mult de alte vremuri și mai puțin de băutura pe care o considerați atât de nocivă.

            +2 voturi
            +1
            -1
            • Eu nu am nimc impotriva reclamelor, din contra, sunt pentru promovarea produselor, in acest fel consumatorii sunt mai informati, eu sunt impotriva reclamelor la produse nocive, cum este si Coca Cola, genul de produse daunatoare sanatatii (la fel ca cele din tutun, care nu pot fi promovate outdoor) nu ar trebui promovate stradal (outdoor) deoarece influenteaza foarte mult decizia de cumparare a copiilor, si asa ne-am trezit ca avem copii obeji sau cu alte boli de la varste foarte mici, din pacate inca nu exista o legislati care sa limiteze reclamele agresive care au ca tinta direct copii (in acest fel companiile mari isi cresc consumatorii mai ales la produsele care creaza dependenta) ideea ca cine consuma tot va consuma si cine nu consuma nu va consuma nu este adevarata, poate fi adevarata la persoanele peste 30 de ani cand statistic oamenii devin mai conservatori, dar pana la 30 de ani fiecare are tendinta sa incerce lucruri cat mai diverse(de aceea firme ca si Coca Cola, Mc Donald’s … etc isi promoveaza produsele catre copii, le asociaza cu spiritul de familie … etc), nu s-ar mai face reclame daca nu ar influenta opinia de cumparare

              0 voturi
              +1
              -1
    3. Primaria si-ar putea spala imaginea rezolvand din partea ei autorizatiile.In fond, imaginea respectiva daca se poate include in patrimoniul cultural al orasului, o priveste si-i va apartine.Daca te gandesti ca o banca pe Metianu a costat 8000 de euro, imaginea nu are voie sa coste sub 10.000.Iaca, vinde la licitatie o banca ( o lucrare de arta de altfel la cat a costat) si scoate banii pentru imagine…

      +2 voturi
      +1
      -1

    Lasa un raspuns pentru Ca sa inteleaga toata lumea...

    4 + 0 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.

    Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vã exprimați acordul asupra folosirii lor. Am actualizat politicile în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Detalii.