duminicã, 28 aprilie, 2024

Special Arad Logo

    Când folosim ambreiajul în frânare. Explicațiile lui Titi Aur

    de - | 5 noiembrie 2023, 11:30 AM | Auto

    0

    Folosirea incorectă a pedalei de ambreiaj în momentul frânării poate strica mașina mai repede decât ar fi normal. Titi Aur, fostul campion la automobilism, a constatat că greșeala este des întâlnită printre conducătorii auto din România.

    Expertul Titi Aur arată prin apăsarea pedalei de ambreiaj când nu e cazul, forțați discurile de ambreiaj să se despartă, ceea ce poate duce la uzura prematură a acestora.

    Foarte mulți șoferi calcă ambreiajul și atunci când nu trebuie. Din păcate, am întâlnit șoferi care conduceau de 30 ani și când i-am spus eu, fiind în dreapta, că nu se face așa, m-a contrazis și mi-a spus să îl las în pace. În timpul școlii de șoferi, instructorul te învață că de fiecare dată, înainte de a opri, înainte de a inița oprirea, să calci ambreiajul, frâna și pe urmă iei piciorul de pe ambreiaj.

    Metoda e valabilă și foarte importantă în timpul școlii de șoferi pentru că atunci se merge cu 30, maxim 40 de km/h și atunci, pentru a-și proteja mașina, instructorul pe învață să calci ambreiajul de fiecare dată. După ce termini școala de șoferi, ar trebui ca instructorul să îți transmită că nu trebuie să calci ambreiajul la fiecare frânare”, a precizat expertul în conducere defensivă Titi Aur, fostul pilot și campion la automobilism.

    Titi Aur precizează că doar atunci când schimbăm viteza apăsăm ambreiajul, atunci când retrogradăm sau mergem într-o treapă superioară.

    Nu sunt legate cele două picioare. Frâna și ambreiajul nu trebuie călcate în același timp, decât atunci când suntem la limita opririi, când avem 10-20 de km/h și urmează să oprim. Ambreiajul nu trebuie călcat când frânăm pentru că atunci când frânăm trebuie să folosim cele două sisteme: pe de o parte frâna de motor și pe de altă parte frâna de picior.

    Simpla ridicare a piciorului de pe accelarație înseamnă o frână de motor, frână de motor care este dublată de frâna de picior atunci când este nevoie să reducem mai mult decât prin frâna de motor. Dacă suntem cu piciorul călcat pe ambreiaj, practic nu mai beneficiem de frâna de motor, dar în același timp riscăm să blocăm roțile, ceea ce înseamnă pierderea controlului”, mai spune el.

    Video AICI

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Scrie un comentariu

    4 + 8 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.