sâmbãtã, 27 aprilie, 2024

Special Arad Logo

    Încă 3 tramvaie noi Civitas, puse pe linii în municipiu. Războiul din Ucraina afectează însă modernizarea liniei de la Făt Frumos

    de Raluca Medeleanu | 20 decembrie 2023, 10:54 AM | Administraţie | Știri Arad | Topic special

    5

    Încă trei tramvaie noi de tipul Civitas au fost puse astăzi pe linii, înlocuind alte vagoane vechi din parcul Companiei de Transport Public (CTP) Arad. Modernizarea liniilor deteriorate însă se mișcă mai greu, iar cea mai așteptată lucrare, „bucla” de la Făt Frumos, e pregătită să înceapă, dar pusă pe pauză, din cauza războiului din Ucraina care creează probleme de livrare.

    La ora actuală, există în total 17 astfel de tramvaie roșii cu alb de tipul Civitas și încă 10 tramvaie cu vagon dublu, verzi, cunoscute deja arădenilor sub denumirea de Imperio. Toate sunt achiziționate de la fabrica de vagoane Astra din Arad.

    Primarul Călin Bibarț a făcut un rond pentru a vedea noile tramvaie și a spus că prin această achiziție s-a trecut deja de jumătate din necesarul de tramvaie pentru municipiu.

    „Mai avem contractate încă 25 de tramvaie. În următorii ani, reușim să avem întreaga flotă cu tramvaie noi și să avem un transport în comun civilizat. Cred că sunt foarte bune, cred că lumea e mulțumită. Reiterez încă o dată, chiar mă bucur că în doi ani de zile am trecut de la unu, la 17 din acestea”, a spus primarul.

    Cele trei tramvaie Civitas au fost achiziționate de Primărie prin fonduri europene, în cadrul programului prin care s-a modernizat și linia de tramvai aferentă străzii Pădurii.

    La ora actuală, așadar, Aradul are în total 27 tramvaie noi, din totalul de 90 de tramvaie. Alte 63 sunt cele vechi, însă, după cum explicase directorul CTP într-o conferință de presă susținută anul trecut, „transportul în comun din Arad ar funcționa fără probleme cu doar 60 de tramvaie noi” (detalii AICI).

    Lucrările la linia de la Făt Frumos, întârziate intenționat

    linie tramvai fat frumos

    În ceea ce privește modernizarea liniilor de tramvai din municipiu, după ce s-au încheiat lucrările la linia de pe Pădurii, municipalitatea și-a îndreptat atenția către Făt Frumos, o linie care produce reale dureri de cap șoferilor de autoturisme din cauza degradării accentuate. Licitația pentru desemnarea unui constructor a fost finalizată, firma Sylc Con Trans fiind câștigătoare, iar lucrările ar fi putut începe chiar în această iarnă, dar ele au fost întârziate intenționat.

    Directorul CTP Claudiu Godja ne-a explicat însă că din cauza războiului din Ucraina, s-a produs o criză de șine și macaze.

    „E semnat contractul cu executantul, dar e o criză de șină, macaze, care sunt produse preponderent în Ucraina. Noi am insistat să se pornească cât mai târziu lucrările, ca să ținem circulația oprită cât mai puțin. Altfel, stăteam probabil un an și jumate cu circulația închisă pe Făt Frumos”, ne-a spus directorul CTP.

    Godja ne-a spus că pe lângă disconfortul rutier, prelungirea șantierul ar fi presupus și un efort foarte mare pentru CTP, care ar fi trebuit pe o perioadă atât de lungă de timp să asigure autobuze pentru călători în loc de tramvaie.

    „Astfel am decis să nu înceapă lucrarea doar când are un termen cât mai precis, dar probabil în primăvară se vor apuca de treabă”, a concluzionat Claudiu Godja.

    Micălaca, doar anii următori

    O altă linie care necesită modernizare este cea care străbate cartierul Micălaca, însă proiectul nu e într-o stadiu atât de avansat precum cel de la Făt Frumos. În cazul liniilor din Micălaca, încă nu s-a pornit licitația publică.

    Directorul CTP ne-a spus că cel mai probabil lucrările se vor executa pe trei etape, pe trei tronsoane: prima pe Bvd. Titulescu, ca să poată tramvaiele să circule între timp peste pod, apoi ar urma să se modernizeze linia de pe Calea Radnei și, în cele din urmă, porțiunea cea mai mică, între Polivalentă și Podgoria. Dar toate acestea, abia în următorii ani.

     

    Citește și: Când se va putea circula cu Imperio de la Arad până la Ghioroc · Special Arad

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Comentarii

    1. Degeaba se aduc cât mai multe tramvaie noi dacă în Gai & Grădiște nu vor putea circula decât peste mulți ani, fiindcă acolo nu se poate intra cu ele. Asta însemnând că tot mai vom avea destule vechi fiindcă doar cu ele se poate circula.
      Dacă în micălaca se va moderniza ” peste câțiva ani „, Gai & Grădiște vor urma ” peste câțiva zeci de ani ” oare?

      +7 voturi
      +1
      -1
    2. Faina atitudinea d-lui manager: transportul public ar functiona fara probleme cu 60 de tramvaie. Dupa graficul de acum probabil, cu 1 tramvai/ora/linie in afara orelelor de varf. Nu mai vorbim de cursele la care desi sunt inclusive in grafic se face „pas”(pur si simplu nu vin – a mai scris presa). Oare ce procent din aparatul primariei vine la serviciu cu tramvaiul? Si cu cat timp inainte pleaca de acasa ca sa nu intarzie la serviciu?

      +8 voturi
      +1
      -1
    3. Ăștia ne iau de fraieri! Este criză de șine și macaze dar între timp la Timișoara, Sylc Con Trans are in curs de finalizare o investiție a primăriei în care s-au montat câțiva km de linie pentru tramvai. Iar montarea liniei a început anul acesta în luna ianuarie.

      +4 voturi
      +1
      -1
    4. Deci, să înțeleg, că până la finalizarea războiului din Ucraina, nimeni din România sau chiar din Europa, nu mai construiește trasee noi de linii de tramvai și nici nu le mai reabilitează pe cele vechi? 🤔
      Pt că eu asta înțeleg din declarații: că dacă nu mai furnizeaza ucrainienii linii și macaze de tramvai, s-a dus naibii transportul cu tramvaie în Europa?
      .
      PS: nu știu daca mai rețin bine, dar parcă șinele și macazele de la reabilitarea Centrului și a Căii Aurel Vlaicu, cred că au fost furnizate de firma Alstom – Franța și de aia, noi arădenii „nu tușim” ?!

      +1 voturi
      +1
      -1

    Scrie un comentariu

    2 + 6 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.