miercuri, 19 iunie, 2024

Special Arad Logo

    Când se va putea circula cu Imperio de la Arad până la Ghioroc

    de Raluca Medeleanu | 6 februarie 2023, 12:51 PM | Administraţie | Ghioroc

    8

    Pe viitor, călătorii vor putea merge cu tramvaiele Imperio și în afara municipiului. Acest lucru va dura însă câțiva ani, întrucât autoritățile locale sunt doar la faza de pregătire a documentației necesare pentru a moderniza linia de tramvai care pornește de la Podgoria și se oprește în centrul comunei Ghioroc, astfel încât să poată circula și tramvaie moderne pe acea rută.

    Procesul de modernizare a liniei Arad – Ghioroc este împărțit în mai multe proiecte, unele coordonate de Consiliul Județean, iar altele de Primăria Arad. Până la această oră, municipalitatea a pregătit documentele pentru modernizarea tronsonului de linie dintre Podgoria și Polivalentă, respectiv între secțiunea din dreptul hotelului Maxim și până la Calul Bălan. Pentru aceste porțiuni există deja întocmite proiectele tehnice, iar pentru a realiza investiția se va încerca accesarea de fonduri europene. Potrivit directorului CTP, Claudiu Godja, suma la care s-ar ridica o astfel de investiție este estimată la 2,5 milioane euro per km (fiind incluse toate lucrările de infrastructură: șină nouă, stâlpii de electricitate, macazuri etc.).

    Consiliul Județean, pe de altă parte, a întocmit încă din 2007 un studiu de fezabilitate pentru modernizarea liniei Arad – Ghioroc, însă calculele respective sunt deja expirate. Reluând recent ideea, a întocmit toate lucrările de cadastrare pe secțiunea extravilană municipiului, până la „punctul terminus” și a finalizat toate documentele pentru clarificarea situației juridice. Anul acesta urmează astfel să se facă un nou studiu de fezabilitate, pentru a avea prețurile la zi, iar abia apoi toți pașii în vederea începerii lucrărilor propriu-zise.

    Pentru aceste lucrări, CJ va avea nevoie de o colaborare cu Primăria Arad, în vederea refacerii liniei pe secțiunea municipiului. Momentan, secțiunea dintre Calul Bălan și capătul teritoriului care ține de Municipiul Arad încă nu are întocmit niciun document (e nevoie de studiu de fezabilitate, proiect tehnic ș.a.). În acest sens, a fost bugetată de Primărie suma de 100.000 lei, la ședința CLM din 2 februarie, când s-a votat proiectul bugetului Aradului pe 2023.

    Directorul CTP Arad ne-a informat că cel mai probabil la finalul acestui an vor începe și lucrările demarate de CFR Infrastructură, din cadrul proiectului cu linia de mare viteză, prin intermediul căruia se va realiza un pasaj peste calea ferată de la ieșirea din oraș către Vladimirescu. Pasajul va începe din dreptul magazinului Selgros și va coborî în dreptul noului sens giratoriu către Vladimirescu. Pe pasaj vor circula atât mașinile cât și tramvaiele. De asemenea, în cadrul proiectului cu Centura de Sud-Est a Municipiului, se va mai amenaja încă un sens giratoriu pe DN7 care va face necesară și o intervenție la linia de tramvai în acea zonă.

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Comentarii

    1. Linia Arad ghioroc trebuia modernizată inca din anii 90. E o distanta mica de aprox 20 km . In medie se circulă cu 15 km /h. Ignoranta totala a autorităților afacut ca aceasta linie sa nu fie refăcută . Așa zisele proiecte trebuiau accesate ,date în execuție și finalizate cu cel puțin 20 de ani in urma .In mod normal între localități acum in 2023 ar trebui sa circule tramvaiul cu 100 km / h . Greu și de imaginat pentru Godja .

      +4 voturi
      +1
      -1
    2. Metrou pe când? Având în vedere ca de la Iratos nu prea se poate ajunge în oraș la ore și intervale normale cu transport public, pe ruta de 23 km între localitate și oraș mai sunt alte 4 localități(Varias, Variasu mic, Fabrica de cânepă și Westfield) , ar renta o linie de metrou, cu stații în zona industriala, prin oraș până într-un alt capăt al orașului/localități limitrofe de unde ar fi flux de călători. Poate pe rute de interes unde nu ajunge tramvaiul, cum ar fi Spitalul Județean, s-ar putea completa frumos infrastructura existentă și ar rezolva probleme precum absența unui program de dus-intors la oraș dupămasa, în weekend, etc., nemaivorbind de discriminarea ce rezulta din programul actual, care, presupune cel puțin 7 ore de așteptare pentru întoarcere, uneori mai mult.

      +1 voturi
      +1
      -1

    Scrie un comentariu

    4 + 4 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.