luni, 20 mai, 2024

Special Arad Logo

    Se încearcă obținerea banilor europeni pentru modernizarea liniilor de tramvai de pe Calea Iuliu Maniu și din Micălaca

    de Raluca Medeleanu | 3 aprilie 2024, 4:01 PM | Administraţie

    0

    imagine cu rol ilustrativ: stația de la Uzina Electrică, zona Polivalentă

    Primăria dorește să acceseze fonduri nerambursabile pentru a putea continua modernizarea liniilor de tramvai din zona Polivalentă și a cartierului Micălaca, astfel că a actualizat documentația aferentă a două proiecte, urmând să o depună pe un program european specific.

    Linia de tramvai din zona menționată este împărțită pe mai multe tronsoane, dintre care deja modernizat este cel dintre strada Renașterii și strada Voinicilor inclusiv (tronsonul al II-lea). Pentru tronsonul I și al III-lea, există deja întocmite proiecte tehnice, însă a fost nevoie de obținerea aprobării consilierilor locali în vederea actualizării indicatorilor tehnico-economici, în vederea solicitării finanțării europene. Proiectele au obținut unanimitate de voturi în ședința de miercuri, 3 aprilie.

    Tronsolul I se întinde de la Podgoria până în Micălaca 300 și are o lungime totală de 4287 metri. Este împărțit pe două sectoare, delimitate de pasaj: primul sector, de la Podgoria până la pasajul Micălaca, are o lungime de 691 m cale dublă și se află pe Calea Iuliu Maniu, având două stații de tramvai. Iar cel de-al doilea sector este de la pasaj până la bucla numită „11-111” (de după fostul supermarket Billa), având o lungime de 1225 m cale dublă, la care se adaugă bucla de întoarcere de 395 m cale simplă, având în total șapte stații de tramvai.

    Costurile actualizate ale investiției sunt calculate la 57.123.510,16 lei (TVA inclus), adică echivalentul a aproximativ 11,5 milioane euro, iar durata de realizarea a lucrărilor fiind 18 luni.

    Tronsonul al III-lea se întinde pe Calea Radnei, de la pasajul din Micălaca până la intersecția cu str. Renașterii, având o lungime totală de 1438 m cale dublă și șapte stații de tramvai.

    Costurile actualizate pentru această investiție sunt calculate la 33.009.970,68 lei (TVA inclus), adică echivalentul a aproximativ 6,6 milioane euro.

    Ambele proiecte prevăd același tip de modernizare: „se vor schimba și stâlpii de susținere a firului de contact și se vor moderniza stațiile de tramvai pentru sporirea confortului cetățenilor. Se vor accesibiliza stațiile pentru persoanele cu dizabilități și vor scădea emisiile de CO2”, se arată în referatele de aprobare, atât pentru intervențiile asupra tronsonului I cât și celui de-al III-lea.

    Linia de după Renașterii, către ieșirea din Arad, încă în așteptare

    În ceea ce privește linia de tramvai de pe Calea Radnei, în continuare către ieșirea din oraș după intersecția cu str. Renașterii, momentan se lucrează încă la faza de documentație, anul trecut Primăria bugetând realizarea studiului de fezabilitate. Modernizarea va fi realizată în parteneriat cu Consiliul Județean, întrucât va face parte din proiectul de refacere a întregii linii pe care funcționează tramvaiele până în comuna Ghioroc.

     

    Citește și: Când se va putea circula cu Imperio de la Arad până la Ghioroc · Special Arad

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Scrie un comentariu

    0 + 6 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.