vineri, 26 aprilie, 2024

Special Arad Logo

    Dezastru la simularea la Bacalaureat. Doar 40 la sută dintre elevii arădeni au reușit să obțină note peste 5

    de Special Arad | 22 martie 2016, 7:41 AM | Educaţie | Știri Arad

    3

    Știri Arad. Doar 40 la sută dintre elevii de clasa a XII-a din Arad care au susținut simularea la Bacalaureat au reușit să obțină note peste 5, conform Inspectoratului Școlar Județean Arad.

    La avizierele şcolilor şi pe forumul Inspectoratului Şcolar Judeţean Arad au fost afişate rezultatele simulării examenului naţional de Bacalaureat.

    „Din numărul total de lucrări evaluate la simularea examenului naţional de Bacalaureat, procentul de lucrări cu note peste 5 la clasa a XI-a este de 30,33%, iar la clasa a XII-a de 40,17%. De menţionat că, la clasele a XI-a, un număr de 343 de elevi nu s-au prezentat la nici una din probe, iar 364 de elevi s-au prezentat doar la o probă. În ceea ce priveşte clasele a XII-a, un număr de 504 elevi nu s-au prezentat la nici una din probe, iar un număr de 441 de elevi s-au prezentat doar la una sau două din probele simulării examenului naţional de Bacalaureat’, a declarat presei vineri, prof Laura Nădăban, purtător de cuvânt al ISJ Arad.

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Comentarii

      • Într-adevăr, este normalitatea cosmetizată, în sensul în care 40% este exagerat. Procentul celor care sunt peste linie scade pe zi ce trece, eu cred că în mod real doar un sfert din absolvenții de liceu de acum ar trece un examen de bacalaureat ținut la rigorile clasice, să zicem, de acum cincizeci de ani.
        Vina profesorilor nu poate fi eludată, însă trebuie văzut că și ei, gândiți ca și corp profesional, sunt victime ale sistemului.
        Povestea a început atunci, nici măcar după Decembrie 1989, ci cu național-comunismul lui Ceaușescu, când profesorii au fost făcuți responsabili pentru insuccesul școlar, fiind penalizați sau premiați în funcție de corigenții sau repetenții pe care îi lăsau după ei. Povestea este complexă și ar merita o discuție pe măsură.

        +1 voturi
        +1
        -1
        • ,,Ca toti nascocitorii ...

          … de tapi ispasitori, ei iau victima drept vinovat.Pentru ei deci nu exista tap ispasitor”- Rene Girard.
          Complexitatea acestui subiect e mult mai mare decat si-ar putea inchipui unii.Pretutindeni se doreste dezvoltarea.Astfel, in mod logic, pretutindeni e vorba de acceptarea, explicita sau implicita, a conditiei dezvoltarii: aplicarea cunoasterii in practica.Avem de a face cu o revendicare a ‘’identitatii culturale’’ – prost inteleasa si aplicata.Asteptam ca cineva sa ne usureze dezvoltarea prin subventii, pentru ca noi sa ne putem dispensa de efortul de a stabili o relatie eficace cu realitatea.Ce responsabilitate au, in acest sens, profesorii?Oare se vad ei in postura corecta a menirii lor: ei sunt cei care transmit cunoasterea, ei pregatesc radacinile culturii, ei detin cheia cu care fiecare generatie se pregateste sa intre in sistemul complex al societatii, de la cei mai marunti invatatori de tara, pana la stralucitoarele celebritati universitare.Nu cred ca se vad intr-o astfel de postura, fiindca daca s-ar vedea asa si rezultatele unei astfel de gandiri ar radia intr-un efect pozitiv al unei generatii de tineri instruiti si pregatiti.Astazi, din pacate, marea majoritate a profesorilor nu pot fi clasificati ca si intelectuali.Foarte multi nu fac decat sa participle din inertie la sistem.Foarte putini sunt cei care intretin cu elevul o realatie personala, de adevarat ,,invatator’’ – asa cum ar trebui sa fie orice relatie intre profesor si elev, adica de judecare si gust, de conditie, de bine si rau, care sa releve in fata bietului elev ,,un OM,, – spiritual, intelectual si cultivat, adica – ‘’ pe Profesorul sau’.Ori, iata, am putea afirma ca la aceasta ora invatamantul romanesc E CEVA INSPAIMANTATOR DE STUPID SI PLIN DE REA CREDINTA.

          +1 voturi
          +1
          -1

    Scrie un comentariu

    7 + 7 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.