duminicã, 5 mai, 2024

Special Arad Logo

    Vlad Botoș, europarlamentar USR, a susținut dreptul de a repara în plenul Parlamentului European (P)

    de - | 24 aprilie 2024, 4:23 PM | Comunicate contra cost

    0

    Vlad Botoș, europarlamentar USR, membru al grupului Renew Europe, a susținut dreptul de a repara în dezbaterea din plenul de la Strasbourg al Parlamentului European.

    Vorbind despre acest raport Vlad Botoș spunea: „Poate că pare mai ciudat să vorbim de un drept când este vorba despre a repara lucrurile noastre, însă vedem din ce în ce mai des în ultima vreme că nu mai avem garanție decât dacă produsul nu a fost desfăcut, că suntem obligați să mergem la reprezentanță sau la un atelier autorizat de firma producătoare, că nu mai putem schimba bateria la telefon sau ecranul dacă e spart. Tot mai mulți producători fac designul produselor așa încât să nu poată fi înlocuite piesele atunci când se defectează. Am ajuns să nu mai putem să facem simple reparații, iar aceasta nu este acceptabil”.

    Raportul vine să reglementeze dreptul consumatorului de a face reparația obiectului defect singur sau la un atelier de reparații, fără ca acest atelier să fie autorizat de producător și fără să să-și piardă garanția generală pe produs.

    „Dragă René, te felicit ca raportor, dar felicit și raportorii alternativi pentru acest raport.

    Produse durabile nu sunt doar acelea care nu poluează, ci și produsele pe care le putem repara pentru a le putea folosi cât mai multă vreme. Acesta este modul tradițional, normal de a utiliza lucrurile. Consumatorii trebuie să aibă dreptul și posibilitatea de a-și repara produsele fără a pierde garanția.

    Nu demult, noi cetățenii europeni puteam să ne schimbăm singuri bateria la telefoane sau ecranul la o adică, puteau bunicii noștri și părinții noștri să-și repare radioul sau televizorul și chiar puteau să facă mici reparații la automobile. Nu era o problemă majoră să găsim nici piese de schimb și nici ateliere de reparații, iar repararea era o opțiune pe care o alegea multă lume, și da, repararea produselor trebuie să fie o opțiune viabilă, iar consumatorii trebuie să-și cumpere produse noi pentru că au nevoie de acestea sau și le doresc, nu pentru că nu au altă opțiune.” spunea Vlad Botoș în plenul Parlamentului European.

    Așa cum bine amintea europarlamentarul, o problemă în calea reparării sunt și piesele de schimb pe care le găsești cu greu sau nu le găsești deloc în cazul unor produse, ceea ce face ca reparația să fie imposibilă. Este normal să reparăm, să ne folosim obiectele cât mai mult posibil și pentru noi, românii, aceasta este o tradiție. ”Acum, din păcate, suntem forțați să cumpărăm produse noi, care se strică repede și nu avem posibilitatea de a le repara. Nu este normal și trebuie schimbată atitudinea producătorilor. Nu trebuie uitat că în acest fel revitalizăm un întreg sector economic, micile ateliere de reparații, dar creăm și posibilitatea de a avea un trai decent celor cărora chiar le place să meșterească, să repare diferite obiecte”, a subliniat Vlad Botoș.

    Europarlamentarul USR este membru în Comisia pentru Piață Internă și Protecția Consumatorului (IMCO) fapt pentru care este foarte implicat în legislația și rapoartele care țin de drepturile noastre, ale tuturor consumatorilor din România și din Uniunea Europeană.


    Comunicatul de față a fost publicat contra cost. Conținutul acestuia reprezintă în mod exclusiv punctul de vedere al partidului / organizației mai sus amintit/e, pentru care Redacția Special Arad nu-și asumă nicio responsabilitate.

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Scrie un comentariu

    1 + 9 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.