Plăți nelegale pentru consultanță și pentru servicii prestate la Zilele Ineului, printre abaterile constatate de Curtea de Conturi, în urma auditului pentru anul 2022





Din seria articolelor de pe Special Arad despre auditul de conformitate efectuat de Curtea de Conturi în decursul anului 2023, pentru anul anterior, a venit rândul să prezentăm situația raportată la Ineu. Acolo, inspectorii au depistat mai multe abateri, dintre care unele legate de terenuri, reevaluarea unor bunuri, plăți nelegale la diferite servicii, ori lipsa unor facturi la închirieri.
Raportul cu rezultatele auditului a fost publicat în 19 ianuarie 2024, el vizând situațiile financiare din cadrul Primăriei Ineu, dar și Spitalului Orășenesc Ineu, Direcția de Asistență Socială Ineu, Liceul „Sava Brancovici” și Colegiul „Mihai Eminescu”.
În total, 8 aspecte au fost constatate ca fiind problematice, care au de a face cu evidența contabilă de la primărie. Dintre acestea, 7 abaterile au fost remediate chiar în timpul controlului.
Dintre abaterile rezolvate amintim: mențiunea eronată în evidența contabilă a unei clădiri date în administrarea Direcției de Asistență Socială Ineu, valoarea abaterii fiind evaluată la 696.882 lei, neevaluarea și neînregistrarea în evidența contabilă a Primăriei Ineu a trei terenuri, în contul aferent fondului bunurilor, cu valoarea de 960.776 lei, lipsa evaluării la timp a tuturor bunurilor aparținând domeniului public (care a fost ultima oară realizată în 2019, deși trebuia în 2022), valoarea abaterii fiind de 112.112.518 lei, plata fără justificarea legală a serviciilor de consultanță pentru elaborarea Strategiei Anticorupție, rezultând un prejudiciu de 10.567 lei, decontarea necorespunzătoare a unor cheltuieli pentru Clubul Sportiv ACB Ineu, rezultând plăți nelegale de 31.387 lei, plata pentru aceleași servicii la trei firme diferite, pentru transport, sonorizare și lumini la Zilele Ineului, rezultând plăți nelegale de 16.611 lei.
(Afișul pentru Zilele Ineului, din anul 2022)
Pe de altă parte, pentru plata fără documente justificative care a fost efectuată pentru servicii de pază, din care a rezultat denaturarea cheltuielilor prin majorarea lor cu 22.280 lei, Primăria Ineu are la dispoziție data de 31 mai 2024 pentru „elaborarea, adoptarea și implementarea unor proceduri operaționale interne care să justifice necesitatea externalizării serviciilor de pază, precum și a unor proceduri operaționale de atribuire a contractelor”.
De asemenea, în raport se regăsesc și observații care au legătură cu „buna guvernanță”, referitoare la modul de gestionare deficitară a controlului intern din cadrul Primăriei Ineu, menționându-se că inspectorii de la Curtea de Conturi „nu s-au putut baza pe concluziile auditului intern în auditarea situațiilor financiare încheiate la 31.12.2022” și că neorganizarea corespunzătoare a sistemului de control intern „creează premisele neidentificării tuturor funcțiilor / activităților care prezintă un risc semnificativ în raport cu specifice entității audiate, fapt confirmat și de deficiențele constatate și consemnate de echipa de audit”. Pentru aceste nereguli, Primăria Ineu are la dispoziție tot data de 31 mai 2024 în vederea rezolvării lor.
Citește și:
Comentariile portalului
VA ROG PUȚIN RESPECT PENTRU UN OM CARE DOARME
Dar ce se întâmplă cu Timiș? Atât l-ați laudat și nu prinde nici macar primul 18 :)).
Ia mai publicați niște expuneri științifico-a unor capete istoricu-culte care să ne expice de ”înfințarea” jandarmeriei ”națională” în ... 185o