joi, 28 martie, 2024

Special Arad Logo

    Mamut departamental inventat pentru Andrei Ando la Consiliul Județean Arad. Acesta se va ocupa de imaginea CJ, dar și a PNL

    de Alin Olteanu | 1 septembrie 2016, 10:49 AM | Administraţie | Știri Arad | Topic special

    12

    Știri Arad. În ultimele zile, aproape toată presa arădeană a vuit că Andrei Ando (din punctul nostru de vedere, de-acum, fost jurnalist, director al WEST TV) urmează să ocupe funcția de director al Camerei de Comerț Arad, înlocuindu-l pe fostul șef, Tiberiu Ciul. În realitate, nu este vorba despre o angajare a sa la CCIA, ci de un contract de prestări servicii, semnat între Camera de Comerț Arad și I.I.-ul lui Andrei Ando, care vizează aspectele legate de comunicare, imagine și marketing. Contractul este valabil șase luni, urmând a fi prelungit în cazul în care se înregistrează anumite rezultate. Însă, nu funcția de director CCIA (care nici nu mai există!) este cea vizată de Andrei Ando.

    Suntem în măsură să vă dezvăluim că în laboratoarele PNL a fost pregătită o altă strategie, mult mai amplă și mai belicoasă: Andrei Ando urmează să câștige postul de director executiv al Direcției Comunicare și Strategii în cadrul Consiliului Județean Arad. Această Direcție va avea un număr de 29 de oameni (!), conform noii organigrame votate ieri, toți fiind în subordinea lui Ando (cu ce se va ocupa această direcție puteți citi mai jos) și se va ocupa cu: Informare, Relaţii Publice şi Mass Media, Informarea şi Promovarea Turistică a Județului Arad, Cooperare Instituţională şi Relaţii Externe, Analiză Informatică.

    Mai mult, se pare că Andrei Ando nu va fi retribuit doar pentru calitatea de director executiv, ci va avea anumite avantaje, ne referim (și) la cele financiare, și pentru că se va ocupa serios de imaginea și comunicarea în PNL Arad (doar nu credeți că în cadrul departamentului cu 29 de angajați va exista vreun pesedist?…), nefiind exclusă chiar o viitoare carieră politică a acestuia.

    Contactat telefonic de Special Arad pentru a confirma informațiile de mai sus, Andrei Ando a declarat: „Nu pot să infirm sau să confirm faptul că voi fi director în cadrul CJ Arad. Acolo va fi un concurs. Rămâne de văzut. Într-adevăr în acest moment am un contract de prestări servicii cu Camera de Comerț și sunt la West TV”.

    Să nu vă întrebați de ce am postat o fotografie în care apar Andrei Ando și Gheorghe Falcă, și nu apare Iustin Cionca. E simplu: fără Falcă nu se poate întâmpla nimic la toate nivelurile puterii.

    „DIRECŢIA COMUNICARE ŞI STRATEGII

    Atribuţiile Compartimentului de Informare, Relaţii Publice şi Mass Media sunt:

    1. Asigură accesul la informaţiile de interes public, potrivit Legii nr. 544/2001;

    2. Pregăteşte şi întocmeşte documentaţia necesară în vederea soluţionării petiţiilor, potrivit O.G. nr. 27/2002, aprobată prin Legea 233/2002;

    3. Asigură aplicarea prevederilor Legii nr. 52/2003, privind transparenţa decizională în administraţia publică locală;

    4. Asigură secretariatul executiv al Autorităţii Teritoriale de Ordine Publică Arad, în conformitate cu Legea nr. 218/2002 privind organizarea si funcţionarea Poliţiei Române;

    5. Întocmeşte lista cu angajaţii care asigură permanenţa în relaţia cu cetăţeanul, în ziua de joi până la ora 1830, conform Dispoziţiei Preşedintelui Consiliului Judeţean nr. 447/07.09.2009 şi H.G. nr. 1487/2005 privind aprobarea Programului de măsuri pentru combaterea birocraţiei în activitatea de relaţii cu publicul;

    6. Actualizează site-ul C.J.A la capitolele „documente publice”, în conformitate cu prevederile Legii nr. 52/2003;

    7. Organizează activitatea de primire a cetăţenilor în audienţă la preşedinte, la vicepreşedinţi şi la secretarul C.J. Arad, în conformitate cu prevederile Legii nr. 215/2001;

    8. Asigură disponibilitatea în format scris (la avizier, sub formă de broşuri sau electronic – dischete, CD, pagină de Internet, publicaţii proprii) a informaţiilor comunicate din oficiu, în conformitate cu prevederile Legii nr. 52/2003;

    9. Coordonează elaborarea ziarului instituţiei, pentru asigurarea accesului la informaţiile de interes public, conform Legii nr. 544/2001, art. 5;

    10. Contribuie la realizarea diverselor broşuri şi materiale de prezentare şi promovare a judeţului Arad, pentru asigurarea accesului la informaţiile de interes public, conform Legii nr. 544/2001, art. 5;

    11. Contribuie la elaborarea discursurilor preşedintelui pentru diferite întâlniri;

    12. Îndeplineşte atribuţiile privind funcţionarul responsabil pentru relaţia cu societatea civilă, conform Legii nr. 52/2003.

    13. Căutarea şi selectarea informaţiilor din interiorul instituţiei, pentru a putea crea şi

    reactualiza documente de bază referitoare la aceasta:

    – trebuie să se realizeze o bancă de date a instituţiei, fotografii şi biografii ale membrilor din conducerea instituţiei – aceasta trebuie actualizată permanent, pentru a se putea lucra pe baza ei.

    14. Revista presei:

    – constă în urmărirea zilnică a presei scrise şi audio-vizuale şi culegerea informaţiilor pe care le oferă; sunt urmărite informaţii referitoare la instituţia, la acţiunile şi evenimentele pe care aceasta le desfăşoară şi sunt de interes;

    – trebuie făcută permanent, astfel se poate urmări imaginea organizaţiei reflectată în presă şi se poate reacţiona în timp util: informaţiile produse în mod constant stimulează conducerea în luarea unor decizii privind instituţia.

    În activitatea zilnică a biroului de presă, mai intră:

    15. Răspunsul la întrebările ziariştilor :

    – membrii biroului de presă trebuie să aibă la dispoziţie informaţiile pe care ziariştii

    le solicită pentru a realiza o comunicare eficientă;

    – biroul de presă trebuie să se afle permanent în legătură cu conducerea

    instituţiei, deoarece unele informaţii nu pot fi făcute publice;

    – în cadrul acestei activităţi intră şi invitaţiile telefonice sau scrise ale ziariştilor la

    evenimentele organizate de instituţia respectivă.

    16. Alcătuirea, pe baza revistei presei, a dosarelor de documentare pe domeniile de interes

    ale instituţiei – acestea servesc atât pentru informarea suplimentară a membrilor din

    conducere, cât şi pentru redactarea ulterioară a unor materiale destinate presei.

    17. Realizarea de contacte individuale cu jurnaliştii :

    – în promovarea imaginii, biroul de presă trebuie să menţină mereu interesul

    presei faţă de instituţie;

    – membrii biroului de presă trebuie să creeze relaţii cu reprezentanţii presei;

    – relaţia bună cu ziariştii presupune capacitatea de a oferi informaţii complete,

    adevărate, în timp scurt şi într-o formă adecvată atât stilului jurnalistic, cât şi

    trăsăturilor specifice fiecărui canal de comunicare.

    18. Organizarea manifestărilor pentru presă :

    – materiale destinate presei: comunicate de presă, dosare de presă sau

    buletine informative;

    – manifestări pentru presă: conferinţe de presă, vizite, dezbateri, seminarii, simpozioane, mese rotunde.

    19. Realizarea unei baze de date exclusiv cu date despre partenerii de presă, care să

    cuprindă:

    – titlul publicaţiei sau numele instituţiei de presă;

    – tipul (după frecvenţa de apariţie şi zona de acoperire);

    – numere de telefon şi fax;

    – e-mail, pagina web;

    – tirajul, distribuţia;

    – numele persoanelor din conducere şi coordonatele acestora;

    – reporterul acreditat pe organizaţia respectivă;

    – stabileşte desfăşurarea conferinţelor de presă, a deplasărilor în judeţ împreună cu reprezentanţii presei.

    20. Elaborează discursurile preşedintelui pentru diferite întâlniri;

    21. Pregăteşte întâlniri ale preşedintelui cu oficialităţi, reprezentanţi ai presei, delegaţii din

    străinătate;

    22. Stabileşte agenda de lucru a preşedintelui Consiliului Judeţean;

    23. Contribuie la elaborarea ziarului instituţiei, a diverselor broşuri şi materiale de prezentare

    şi promovare a judeţului Arad;

    24. Se ocupă de actualizarea site-ului CJA la capitolul comunicate de presă;

    25. Pregătirea apariţiilor în mass-media, la nivel de presă şi radio – TV;

    26. Asigură diseminarea comunicatelor de presă ale instituţiei;

    27. Realizează, implementează şi actualizează newsleterrul instituţiei;

    28. Actualizaeză profilul instituţiei pe reţelele sociale;

    29. Primeşte, gestionează şi distribuie corespondenţa prin poşta specială.

    30. Gestionează permanent baza de date – pe consilii locale şi tipuri de acte normative – cu

    actele normative emise de autorităţile administraţiei publice judeţene, respectiv locale

    de la nivelul judeţului, pentru prelucrarea/pregătirea acestora în vederea publicării

    ulterioare în Monitorul Oficial al Judeţului Arad.;

    31. Asigură şi promovează colaborarea permanentă cu consiliile locale, utilizând facilităţile

    oferite de tehnica informatică deţinută cu proiecţie în strategia de informatizare a

    administraţiei publice locale, vizând creşterea nivelului de interoperabilitate al sistemelor

    informatice la nivelul judeţului;

    32. Tehnoredactează actele normative în formatul pentru tipărire, lunar pe instituţii şi predă materialele tipografiei în vederea tipăririi monitorului;

    33. Efectuează corectura monitorului oficial şi acordă avizul „bun de tipar”;

    34. Ţine legătura cu tipografia care a fost selectată în vederea tipăririi monitorului oficial;

    35. Asigură securitatea şi integritatea datelor pentru fiecare ediţie lunară a monitorului oficial;

    36. Urmăreşte respectarea clauzelor din contractul de servicii de tipărire în ce priveşte condiţiile grafice, punere în pagină, respectarea duratei de execuţie, etc.;

    37. Stabileşte numărul de exemplare ce urmează a fi tipărite lunar şi asigură distribuţia către cei interesaţi: autorităţi publice, instituţii publice, servicii deconcentrate, societăţi comerciale, biblioteci, etc.;

    38. Asigură păstrarea şi arhivarea monitorului oficial pentru a putea fi consultat oricând de către cei interesaţi;

    Atribuţiile Serviciului Centrul Naţional de Informare şi Promovare Turistică al Judeţului Arad sunt:

    1. Informează asupra ofertei turistice şi a atracţiilor turistice locale, regionale sau naţionale;

    2. Pune la dispoziţia turiştilor de materiale de promovare locale, regionale sau naţionale;

    3. Informează cu privire la oferta localã de cazare, ca serviciu cu titlu gratuit;

    4. Informează cu privire la posibilitãţile de rezervare a biletelor de transport, precum şi cu privire la ghizi turistici locali, naţionali şi specializaţi;

    5. Organizează manifestãri expoziţionale de turism pe plan local şi regional şi de activitãţi generale de marketing intern şi extern cu rol în creşterea circulaţiei turistice locale şi regionale;

    6. Consiliază cu privire la alegerea diverselor produse turistice locale, regionale şi naţionale, ca serviciu cu titlu gratuit;

    7. Cooperează cu instituţiile locale şi regionale pe probleme de turism (autoritãţi ale administraţiei publice locale, camere de comerţ, Agenţia pentru Dezvoltare Regionalã etc.);

    8. Cooperează cu autoritatea publicã centralã pentru turism şi furnizarea, la cererea acesteia, de date statistice referitoare la circulaţia turisticã localã şi regionalã, de date referitoare la evenimente cu rol în creşterea circulaţiei turistice care se realizeazã pe plan local şi regional, precum şi furnizarea altor informaţii referitoare la activitãţile turistice şi oferta turisticã pe plan local şi regional;

    9. Efectuează activitãţi de cercetare de piaţã pe plan local şi regional, de analizã, planificare, structurare şi elaborare de propuneri de dezvoltare turisticã localã şi regionalã şi marketing turistic, în colaborare cu autoritãţi ale administraţiei publice locale şi cu autoritatea publicã centralã pentru turism;

    10. Oferă informaţii cu privire la autoritãţile competente în soluţionarea reclamaţiilor care se înregistreazã pe plan local cu privire la calitatea serviciilor turistice;

    11. Poate comercializa produse şi servicii de tipul: bilete la evenimente culturale şi sportive, materiale informaţionale (hãrţi, planuri ale localitãţilor, ghiduri turistice, cãrţi, casete video, CD-uri, DVD-uri, postere, ilustrate, broşuri ale oraşelor), suveniruri (steguleţe, eşarfe, şaluri, tricouri, umbrele, insigne, obiecte din ceramicã, produse artizanale şi altele asemenea);

    12. Produsele şi serviciile prevãzute la pct. 11 pot fi oferite şi cu titlu gratuit.

     

    Atribuţiile Serviciului Cooperare Instituţională şi Relaţii Externe sunt:

    1. Coordonează şi gestionează relaţiile cu organizaţiile europene în care consiliul judeţean este membru;

    2. Are atribuţii în organizarea unor evenimente comune cu comunităţile româneşti din străinătate în vederea consolidării relaţiilor şi a susţinerii acestora, participă la evenimente comune, menţine un schimb constant de informaţii cu consulatele şi ambasadele României în străinătate.

    3. Coordonează pregătirea şi desfăşurarea vizitelor delegaţiilor străine şi ale corpului diplomatic acreditat în România;

    4. Coordonează activităţile legate de înfrăţirile localităţilor judeţului cu localităţi alte regiuni europene;

    5. Urmăreşte stabilirea parteneriatelor cu instituţii sau organizaţii europene, în vederea accesării programelor cu finanţare din fonduri internaţionale;

    6. Realizează materiale de informare, la cererea sefului ierarhic;

    7. Acordă sprijin şi consiliere consiliilor locale în activităţi de dezvoltare a relaţiilor de cooperare internaţională;

    8. Coordonează evenimentele care au ca scop promovarea judeţului Arad, în ţară şi în străinătate;

    9. Întocmeşte corespondenţa executivului Consiliului Judeţean către organismele/ partenerii externi;

    10. Iniţiază, promovează şi coordonează crearea de noi parteneriate externe;

    11. Studiază posibilitatea apariţiei de noi oportunităţi de colaborare şi formulează propuneri de colaborare;

    12. Elaborează materiale referitoare la activităţile şi evenimentele specifice pentru postarea pe web site-ului Consiliului Judeţean şi spre publicare;

    13. Pregăteşte documentaţia necesară deplasărilor externe;

    14. Elaborează materiale şi actualizează informaţiile pentru organizaţiilor în care Consiliul Judeţean este membru;

    15. Facilitează legăturile de colaborare cu instituţii, unităţi administrativ-teritoriale şi organisme externe, pe diferite domenii de activitate;

    16. Asigură informarea şi comunicarea dintre organizaţiile europene şi structurile CJ Arad – aparatul propriu sau unităţi subordonate – implicate în colaborare;

    17. Răspunde de ducerea la îndeplinire a încheierii de noi Acorduri de Colaborare;

    18. Îndeplineşte alte atribuţii stabilite de şeful ierarhic superior.

     

    Atribuţiile Compartimentului Analiză Informatică sunt:

    1. Elaborează/actualizează proiectul de sistem informatic al Consiliului Judeţean Arad raportat la cerinţele direcţiilor şi organele decizionale, în vederea aprobării acestuia;

    2. Coordonează realizarea efectivă a sistemului informatic în colaborare cu personalul de specialitate în domeniu, prin proiectare de aplicaţii şi achiziţie;

    3. Colaborează cu conducerile direcţiilor şi serviciilor în vederea stabilirii responsabilităţii utilizatorilor direcţi în ceea ce priveşte buna funcţionare a aplicaţiilor şi securităţii datelor;

    4. Asigură buna funcţionare a reţelei de calculatoare la nivelul actual de dotare;

    5. Realizează dezvoltarea ulterioară a reţelei în funcţie de cerinţe şi necesităţi;

    6. Elaborează studii de oportunitate în domeniul achiziţiilor de tehnică de calcul pe baza solicitărilor emise de direcţii, corelate cu sistemul informatic;

    7. Asigură soluţii de utilizare eficientă a imprimantelor din dotare, pe criteriul grupelor de utilizatori;

    8. Rezolvă defecţiunile hardware (fizice) ale tehnicii de calcul prin aport propriu sau prin intermediul firmelor specializate;

    9. Efectuează şi propune achiziţiile de consumabile, necesare bunei desfăşurări a activităţii;

    10. Asigură instalarea şi buna funcţionare a aplicaţiilor sistem de bază, în colaborare cu utilizatorii din cadrul aparatului propriu;

    11. Ţine evidenţa aplicaţiilor achiziţionate cu licenţă de exploatare şi propune repartizarea acestora pe posturi de lucru în funcţie de necesităţi;

    12. Propune achiziţionarea de noi licenţe de exploatare în concordanţă cu proiectul de sistem informatic al instituţiei;

    13. Verifică respectarea utilizării autorizate a aplicaţiilor care necesită licenţe de exploatare, la fiecare post de lucru;

    14. Asigură exploatarea eficientă a serviciilor internet şi poştă electronică, ţinând cont de protecţia datelor;

    15. Întreţine periodic pagina de prezentare a instituţiei pe internet;

    16. Identifică, analizează şi propune proiecte în domeniile informaticii, teleinformaticii, G.I.S., la care Consiliul Judeţean Arad să fie beneficiar sau asociat şi care pot fi finanţate din programe U.E. sau alte finanţări externe sau din programele de dezvoltare regională;

    17. Participă în comisiile de licitaţii pentru atribuirea contractelor de achiziţie publică organizate de Consiliul Judeţean Arad şi evaluarea ofertelor (conform OUG 34/2006 R, HG 925/2006 R, HG 834/2009)”.

     

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Comentarii

      • Prietene Cristian, ce-are imaginea cu activitatea? Purcica-i moartă-n coteţ, drumurile sunt praf, Proiectul cu deşeuri e tot praf, Sănătatea e cronică etc. Dar noi ne fardăm…
        De asta merg lucrurile în România în halul ăsta pentru că nu ne preocupă să facem ceva, ci cum să arătăm mai bine-n presă…

        +26 voturi
        +1
        -1
    1. ”ZIARISTUL” inparțial din slujba cititorului și al telespectatorului, de fapt era un ”Cal Troian” a lui flacă. Nu am avut dovezi pentru această bănuială ce s-a infiripat de mulți ani. Înseamnă că și ”arădeanul” Blidar are o ”coadă” implicată în toate aceste aranjamente.
      ”Slugărnicia” era premeditată.

      Emisiunile de toată jena cu eternii comentatori așișderea, erau doar emisiuni de propagandă sub acoperire. Critica adusă, uneori, administrației dictatoriale a lui falcă era de fapt o ”mască” menită să ascundă SERVILISMUL PARȘIV al unui om de presă vândut.

      Cel puțin acum, prin această numire, s-a oficializat parteneriatul cu ”omul dracului”. Tartorele și-a înpins la înaintare Sluga devotată.

      Dacă și aceast ”Proiect” merge la fel de bine ca și Eșecul Directorial a fostei însărcinări publice, putem ghici cât de efectiv v-a fi investit ”banul public”.

      ”Vedetele” West TV se vor înghesui să pupe toate părțile expuse ale acestui carierist neaoș românesc.

      ”Andrei, nu mai trebuie să te ascunzi. Acum poți să te înscrii oficial și în PDL-PNL.”

      +12 voturi
      +1
      -1
    2. Ţin minte cum împărţea Ando pixuri şi brelocuri cu Dorel Popa şi cum organiza la Polivalentă mitinguri electorale pro PSD. Apoi, în ziarul Observator, critica de mama focului politicienii portocalii, în frunte cu Falcă şi cu ceilalţi „corifei”: Ioţcu, Igaş, Pistru, Cionca, Boghi, Blejnar, etc. Acum, omul s-a reorientat şi a devenit băiat de casă al celor pe care îi înjura deunăzi. De ce? Pentru bani şi funcţii, mascate în binele arădenilor. Alţii i-au lăudat (pe bani) pe cei mai sus numiţi şi acum îi înjură (tot pe bani, mascaţi în principii). Mint cu ceva, Aline? Vrei şi alte nume?

      +2 voturi
      +1
      -1
    3. Cineva a citit cu atentie atributiile viitoarei directii?Unele se repeta. Strategiile nu apar decat in titlu. Cati angajati avea CJA acum 10, 15 ani? Sub 100. Fix Ando mai lipsea pentru ca harababura sa fie completa.
      Mimeaza extraordinar ca i-ar interesa ceva in judetul asta. Din pacate nu ii preocupa nimic in afara de propriile interese.

      +5 voturi
      +1
      -1

    Scrie un comentariu

    8 + 1 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.