sâmbãtã, 20 aprilie, 2024

Special Arad Logo

    Enola Day: Trotineta din nori

    de E. Nola | 8 octombrie 2015, 10:49 AM | Opinii | Recomandările editorilor

    31

    Dacă nu apărea și la prezentarea proiectului pentru capitală culturală europeană probabil nici nu mă sesizam.

    Acolo, cineva, într-un moment dat, a pomenit de un proiect arădean nemaipomenit privind producția unor scootere electrice prin care orașul va deveni în scurt timp cel mai verde oraș din lume sau ceva în genul acesta. Ideea nu părea ruptă din nori, având în vedere anunțul că Aradul va candida și la titlul de capitală verde a Europei.

    Pe urmă facebook-ul a fost invadat pe nesimțite de aceste scootere, promovate șmecherește pe site-uri de hipsteri și nerzi, linkurile înmulțindu-se în proporție geometrică, ceea ce nu lăsa loc la îndoială: cineva, undeva, are mare grijă de asta. De un timp nu mai trece o zi să nu mă trezesc pe timeline cu câte un link care mă duce la această minune arădeană numită simplu și neaoș Scooterson. Rolley Scooterson (http://www.scooterson.com/).

    Așa că, în bună tradiție, mi-am turnat un wiskey, am pus gheață, am scuturat fără să amestec, și m-am pus pe treabă.
    Prima idee ce mi-a venit e că băieții e șmecheri: până și numele e la rupere. Harley Davidson dacă ar avea un copil născut din împreunarea cu un generator electric precis l-ar boteza Rolley Scooterson.
    Restul a fost ușor. Iată faptele: de o vreme propulsia electrică, fără să fie convingătoare, este la modă, Tesla, mașina electrică americană, desenată să semene cu un Aston Martin, face furori printre bogații Marelui Frate de peste ocean.

    De ani buni se produc și motociclete, respectiv motorete electrice, producătorul cel mai mare fiind China, aproape 85% din piață, desfacerea fiind orientată tot pe acolo, adică prin China, Coreea, Japonia, India, țări unde plimbatul cu bicicleta și motoreta ține de tradiții milenare.
    Sigur, unii fac și dreg, importă și exportă dar, precum se știe, nemții sunt ingineri din născare. Așa că, având în vedere trendul, a apărut acolo, în Germania, acum vreo trei ani, un produs. I-au zis Scrooser (http://scrooser.com/home/), un fel de trotinetă electrică.

    scrooser start

     

    Scrooser

    Nimic mai simplu: cum dai din picior, exact ca la trotineta din copilărie, motorul, plasat pe axa roții din spate, preia impulsul și-l duce mai departe.
    Produsul, un fel de jucărie pentru yuppie cu bani, nu prea are succes, în fond oamenii serioși s-au lăsat de mult de trotinete. Au fost vândute câteva prin orașele germane, prin Olanda, Anglia, respectiv în Los Angeles și Miami. Nu multe, în fond e o șmecherie de circulat prin Hollywood sau pe faleză la Miami, eventual prin marile firme germane unde distanțele interioare se măsoară în zeci de kilometri.

    Ei, varianta acestei trotinete, îmbunătățită cu conexiune la cloud prin smartphone, este Scooterson. Promovarea ne spune că e făcută de arădeni care au luat și un premiu la Timișoara pentru invenția lor, în rest nimic precis. Nu se știe unde va fi produsă, nu în China însă, pentru că, așa cum susține team-ul din spatele afacerii, este un produs premium.

    Rămâne Europa, Anglia, SUA. Bineînțeles și în România și de ce nu: la Arad. Producția va începe în scurt timp, de la sfârșitul lunii se pot contracta prin precomandă primele exemplare.

    Trăgând linie, se pare că avem de-a face cu o șmecherie tipică făcută de data aceasta pe gustul fraierilor educați pe rețele de socializare. Un produs inventat deja altundeva, schimbat pe ici pe colo, nu în părțile esențiale, este prezentat ca o mare invenție românească și promovat ca o soluție miraculoasă pentru transportul ecologic.

    Întrebarea cea mare se referă la intențiile grupului aflat în spatele afacerii. Ce speră ei? De unde au avut banii pentru realizarea prototipurilor și cheltuielile de marketing și publicitate? Nu foarte mari, e drept, având în vedere cele spuse până acum, țiinta lor fiind rețelele de socializare.

    Este cât se poate de clar că nici un român cu scaun la cap nu va da patru mii de euro – acesta este prețul preconizat -, pe o trotinetă, chiar dacă poate fi controlată, încuiată prin smartphone, ca să se dea cu 20km/h prin hârtoapele din orașele patriei.

    În fond la acest preț poate cumpăra două mașini second-hand germane, un VW chiar fără cipul șmecher pentru el și un BMW mai vechi așa pentru fecioru’.
    Treaba cu poluarea nu-l privește pe român, așa cum nici migrația popoarelor nu-l aruncă în disperare, în fond au unde să vină din moment ce în munții noștri se găsește cea mai pură apă din lume iar cinci milioane de români umblă hai-hui prin străinătățuri. Să facă bani pentru VW și BMW la mâna doua și să mai pună la punct căsuța de la Herculane, zona cea mi pură din Europa.

    Și atunci ce-i mână în luptă pe băieții aceștia cu Scootersonu’?

    Răspunsul poate fi doar unul singur: un câștig obținut printr-un contract cu statul. Un oraș, de exemplu, care vrea să iasă în față cu ceva nemaipomenit. Un oraș care e în stare să investească câteva milioane într-o rețea de trotinete dintr-astea conectate la nor (cloud) și să devină astfel, de facto, capitala verde a Europei.

    Câțiva ani totul va fi frumos: se vor face videoclipuri cu primaru’ și cu alte vedete locale pe trotineta electrică, se va merge pe mal, peste noul pod la ștrand cu ea – nu, nu în Kakasvaros! – arădeanul obișnuit se va mira: mă, al dracu, e haioasă trotineta asta, după care pauză, liniște, repaos, vacanță. În fond, a funcționat!

    Am scris această notă în speranța ca cele prezentate nițel mai sus să rămână doar pe hârtie. Sau, mă rog, în cloud!

    Lajos Notaros

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Comentarii

    1. nu am inteles de ce romanii sunt atat de porniti sa critice actiunile altor romani.
      E pacat ca sunt atat de multi care nu fac nimic in viata si comenteaza de pe margine.
      Insa acum vad ca autorul articolului nu este de nationalitate romana si cred ca e un caz legat de a stergere pe jos cu natia romana, probabil regizata de cineva. E pacat, credeam ca a disparut ura intre nationalitati.

      --11 voturi
      +1
      -1
      • Nu-mi dau seama de unde ați dedus că n-aș fi de naționalitate română.
        Dacă după nume, vă aflați pe un drum greșit: numele meu Notarius (nota) vine direct din latină, al Dumneavoastră în mod indirect, trecând prin greacă, slavă și maghiară.
        Bineînțeles acest lucru nu-mi dă dreptul să pun la îndoiala atașamentul Dumneavoastră național, așa cum faceți Dumneavoastră cu al meu.
        Și știți de ce? Pentru că nu vă convine ce ați citit!
        Nu vi se pare interesant?

        +7 voturi
        +1
        -1
        • Eu sunt roman nascut aici din tata in fiu.
          Dvs pareti a fi o nationalitate de import (ca sanu zic refugiat si sper sa nu va jignesc).
          altfel nu inteleg de ce denigrati romanii si ideile , inventiile romanesti.
          Eu nu sunt nascut in Arad, insa m-as mandri. Pentru ca daca Romania si in special Aradul, unde locuiti, e un oras de kkt, si locuitorii ar fi la fel. Vreti asta, ca locuitor al Aradului?

          --15 voturi
          +1
          -1
          • Nu m-ați jignit.
            Jigniți prin felul în care gândiți rațiunea și bunul simț. Folosiți cuvinte pe care nu le înțelegeți ”naționalitate de import”, refugiați, dovedind o lipsă totală de educație istorică.
            Și pentru că nu e cazul să discutăm despre lucruri pe care nu le stăpănim, vă informez doar că spre deosebire de Dumneavoastră eu sunt de pe aici cam de 250 de ani. În cuvintele Dumneavoastră cam pe atunci s-au importat aici strămoșii.
            Nu știu dacă înțelegeți: n-am luat nici atunci locul nimănui. Tocmai au fost dați afară de pe aici turcii și au venit din sud și din vest niște neamuri să treacă la treabă.
            Ce ziceți, sunt vinitură?
            Și doar ca să nu rămânem nedumeriți: cum de sunteți român născut aici din tată-n fiu dacă nu v-ați născut la Arad? Nemaivorbind de o treabă: unii mai înțelepți socotesc descendența după mamă, că e mai sigură…Scuze, dar ține și asta de istorie

            +12 voturi
            +1
            -1
    2. Va inselati domnilor.
      Sunt multi care isi doresc un asemenea scooter. Cei care au bani si au deja 2 masini, isi vor lua. Nu e pentru toata lumea, asa cum o ambarcatiune nu e pentru toata lumea. Se presupune ca nevoile primare sunt satisfacute. Nu toata lumea e saraca in tara asta.
      Cum ridica cineva capul, vine altcineva si il apasa pe cap.
      Domnilor, dati sansa initiativelor, credeti in mai mult.
      Stau la bloc si am doi vecini batrani care comenteaza la orice se intampla. Asa vad si in presa.
      Am 46 de ani si simt ca va trebui sa disparem generatia dinainte de 89 ca sa ridicam aceasta tara. Cand o sa dispaream si noi si voi cei care scrieti, poate tinerii ( care fac si scootere) o sa schimbe aceasta tara.
      Nu sunt de acord cu acest articol. Adica sa dam in cap la cineva care poate face un lucru bun. Pacat.

      --10 voturi
      +1
      -1
      • Aveți tot dreptul să nu fiți de acord.
        Nici nu vă cer să-mi prezentați argumentele Dumneavoastră.
        Este adevărat, aveți un argument: nu toți sunt săraci în țara asta. Aici aveți dreptate. Însă puteți să-mi spuneți care este salariul mediu în România?
        Și încă o întrebare; știți unde își fac vacanțele bogații din România: să nu-mi spuneți că la Arad dându-se cu trotineta electrică…
        În rest, vă spun și Dumneavoastră ce am spus Iuliei: aș fi bucuros ca dreptatea să fie de partea Dumneavoastră!

        +6 voturi
        +1
        -1
        • AM inteles pozitia Dvs.
          Dar intrebarea mea este: Daca sunteti aradean, nu ar trebui sa va bucurati daca ceva pozitiv se intampla?
          Este ca si in domeniul juridic cand vorbim de prezumtia de vinovatie/nevinovatie.
          De ce considerati din start un esec cand nu si-a demonstrat sau nu viabilitatea ?
          Inca ceva. Sa stiti ca noua generatie ar prefera sa isi cumpere un scooter electric decat sa polueze cu masinile. AM vazut de curand o emisiune la una din verisoarele mele din Germania in care , in urma unor studii, tinerii din Europa nu isi mai doresc masini.
          O masina costa peste 5000 euro, de ce nu si-ar cumpara cineva un scooter cu 3000 de euro. Mai ales ca am vazut in Arad biciclete ale bogatilor, cum le spuneti Dvs., cu 2-3000 Euro. Biciclete.
          Insa eu am intervenit nu sa discutam despre bogati si saraci, asta este o chestiune de care se va ocupa cererea si oferta, eu am intervenit pentru ca Dvs in articol, nu acordati nici o sansa unei initiative. E ca si cum Dvs ati pleca in vacanta la mare si eu v-as spune ” Nu o sa fie nimic, o sa ploua, e dezastru pe drum, si sper sa faceti si accident pe autostrada”. Dati-le oamenilor o sansa. In locul Dvs, daca as fi ziarista, i-as incuraja. Tinerii trebuie incurajati. Poate e un esec, insa poate al doilea nu va fi esec.
          Dar daca ii descurajati, se vor opri…vor pleca din tara…si vom ramane eu si Dvs certandu-ne pe acest site.
          De ce nu ii incurajati? Ce aveti de pierdut? Sau poate aveti mai multa audienta daca aruncati cu pietre, caz in care ar trebui sa recunoasteti. Dau in X ca sa castig si eu, dar atunci sa nu va mirati de ce este Romania asa cum este.
          Va multumesc pentru acest dialog.

          +1 voturi
          +1
          -1
          • Doamnă Carmen L., vă asigur de toată considerația mea pentru sentimentele pe care le afișați aici: optimism, încrederea în tineri, local-patriotism.
            Vă asigur că nu-mi lipsesc nici mie, însă sunt împregnate de o deformație, aș zice, profesională: simțul critic.
            Acest simț mă face să analizez fiecare fenomen cu care vin în contact, să nu mă las dus de primul avânt, de prima impresie. Și mai este și experiența pe care mă bazez.
            Nu vreau să răspund la toate exemplele Dumneavoastră, dar mă folosesc de exemplul cu plecarea la mare. Întâmplarea face ca în 1983 am hotărât să ne ducem la mare cu fiica noastră născută în Aprilie. Ne gândeam că pentru un nou-născut o cură de soare și de apă este numai bine. Am cumpărat bilete la Neptun – cu ceva pile, recunosc spășit – dar între timp s-a întâmplat accidentul de la Cernobîl.
            Ei, și vedeți, am renunțat la excursie și nu ne-am dus.
            Țin să vă anunț că majoritatea s-a dus. Unii au gândit ca noi, mai puțini din câte mi-am dat seama, pentru că am reușit să vindem biletele la preț.
            Credeți că am făcut rău?
            Mai recitiți odată textul meu, vă rog, și observați că nu am prezentat acolo decât fapte. Nu presupoziții, nu insinuări, fapte.
            Vă mulțumesc și eu pentru dialog!

            +8 voturi
            +1
            -1
            • Eu va multumesc pentru discutie si sper, asa cum spuneam, sa oferiti mai multe sanse tinerilor. Pentru ca ei sunt si copii mei si ai Dvs. Al lor este viitorul.
              Si, avand in vedere ca va citeste lumea, prin cuvintele de incurajare ati putea sa fiti o parte a acestui viitor, sa stiti ca si Dvs ati fost o particica, atunci cand noi nu vom mai fi.
              In Germania, unde merg destul de des, ziarele locale scriu foarte frumos despre idei noi, afaceri si tot ce se intampla bun in zona lor.
              O seara deosebita,

              +2 voturi
              +1
              -1
    3. … nu se referea strict la obiectul cu doua roti, actionat atat de ”hipermotorul universului”, cat si de R-Leg sau de L-Leg.E posibil ca Notaros sa incerce, cred ca fara sanse, sa ne atraga atentia asupra unor posibile ”intamplari viitoare”, pe care, noi, toti contribuabilii o sa le simtim in ”poseta”!La partea cu supozitiile, va pot spune cu certitudine ca va inselati, presupunerile domnului Notaros sunt mai mult decat exacte si ele au directa legatura cu si , doua chestiuni care lipsesc cu desavarsire din vocabularul administratiei locale.Bun articol, merge un Glenfiddich 26, Maestre?

      +12 voturi
      +1
      -1
      • Îmi pare bine.
        Și îmi va părea și mai bine dacă se confirmă ceea ce susțineți.
        Implicarea politică însă s-a produs deja atunci când un oficial al administrației arădene v-a pomenit în contextul pe care l-am prezentat în primul aliniat.
        Pentru ca această lipsă de implicare să fie clară, după acea declarație -poate nevinovată, în sensul că respectivul a vorbit fără să-și dea seama de implicații – se impunea să luați atitudine publică.
        Așa se face!

        +10 voturi
        +1
        -1
    4. Nu cred ca acest produs se va vinde bine in Romania, datorita pretului mare, care e chiar urias pentru oamenii de rand. Singura sansa ca sa se vanda mai multe bucati intr-un timp relativ scurt si util pentru lansarea productiei este un contract cu o localitate/firma care sa doreasca sa le ofere spre inchiriat cetatenilor.
      Site-ul e mai impresionant, frumos, necesar daca se tintesc piete occidentale, si e recomandabil, fiindca in Arad, chiar daca mi-as permite sa achizitionez una nu as avea curajul sa ma plimb cu el printre masini iar pistele de biciclete nu sunt legate intre ele.
      Consider ca o bicicleta este mult mai practica si sustenabila pentru un oras verde(uzura la roti e cu atat mai mica cat roata e mai mare), daca tot s-a scris articolul in context cu Arad Capitala Culturala(si verde) ideea e sa se demonstreze ca nu e doar un proiect frumos, fitos si scump la care aradenii vor plati pretul, indiferent ca vor sau nu sa le foloseasca.
      Chiar daca nu au inventat roata din nou, succes le doresc proiectantilor si investitorilor.

      +15 voturi
      +1
      -1
    5. Un articol exemplar ! La fel ca arteziana de la UTA , arteziana din parcul de la sindicate sau alte lucrari executate in oras pe bani multi si cu garantii minime ! Va functiona o vara si dupa se vor strica ! Capitala culturala verde ? acum doua luni se dorea o parcare in parcul Eminescu ! Chiar asa memorie scurta avem ?

      +12 voturi
      +1
      -1
    6. Nu va suparati. Locuiesc in Statele Unite si am ajuns din intamplare pe acest site, fiind plecat din Arad acum 24 de ani.
      Vazut din exterior, articolul si comentariile unora par desprinse din alta epoca. Parca sunt niste salbatici care stau in intuneric, au vazut putina lumina si sar repede sa o stinga, sa nu cumva sa se schimbe ceva in viata lor.
      AM vazut ca se vorbeste despre masini BMW, doua la 10 lei…desi un asemenea produs este destinat unuia care are masina deja, nu traieste de pe o zi pe alta ( scoterele electrice se vand in mii de bucati, oamenii intr-o tara sunt milioane…Ok, deci se ironizeaza, pe alocuri este scris “taraneste” articolul, ca la sat, in fine…probabil acest ziar este de tip tabloid, caz in care politica de redactie este axata pe scandal si inteleg asta.
      Oameni buni, in State exista multe asemenea startup-uri, unele se inchid, se deschid altele, este forta motrice a societatii ( mai ales a celei de mijloc). Intradevar exista riscuri in aceasta zona, poti finanta ceva si sa pierzi, sau exista chiar fonduri publice orientate spre afaceri de tip start-up, insa oamenii aici sunt entuziasmati legat de orice si tocmai din acest modiv, aici se creaza mult. De asta noi ( pentru ca ma consider american) ne permitem masini si vacante scumpe iar in tara pe care am lasat-o se cumpara inca masini cu 2000 de euro.
      Daca erau acest tineri in USA, erau chemati la ziare, la televiziuni si se vorbea despre ei. Erau finantati tocmai ca aceasta tara sa pastreze talentele. Voi le fugariti si vin tot aici la noi. Sunt multi romani care creaza aici, chiar daca stau in zona Houston, nu in punctele mai fierbinti ale tehnologiei.
      AM vazut ca spuneti ca au copiat ceva. Chiar daca au copiat, ce conteaza? Steve Jobs a copiat aproape toate produsele, nu el le-a inventat, exista surse care atesta asta.
      Felicitari pentru acesti tineri. Si sper sa ii ajutati intr-o zi, sunteti un canal media.

      --18 voturi
      +1
      -1
      • Indeed Houston, we have a problem here: we are, all of us, stupid rednecks.
        Nu le prea avem cu start-upsuri, credem ca tâmpiții că Nicola Tesla – da ăla despre care s-a botezat start-upul cela din California – este un inventator mai mare decât Edison și mai credem tot felul de tâmpenii despre american dream.
        Dar, stați liniștiți, avem și noi oameni care se pricep la start-upsuri. E drept, ei nu sunt tărani proști ca noi, de obicei ajung la guvern sau în administrație și reușesc niște start-upsuri dintr-astea de stă mâța în coadă.
        Chiar dacă este o imagine cam țărănească, asta este, cert e că americanii noștri sunt buni, atât de buni încât au toți dosar la DNA pentru un start-up în învățământ cu Microsoftu.
        Știm, normal, asta e a lui Bill, nu a lui Steve, mai mult de atât, considerăm că cea mai mare invenție a omului este butonul LIKE al lui Mark.
        De aceea suntem de acord să nu se introducă DISLIKE, că e neoptimistic și dezamăgitor, distrugător de posibile start-upsuri umane.
        Mai un pic și acceptăm și noi filozofia asta McDonalds că lumea trebuie să fie un uriaș hamburger cu un buton LIKE pe cutie.
        De aceea vă spunem sorry, încercăm și noi cum putem, dar, uite, vă promitem că peste încă 24 de ani, când din întâmlare mai dați pe aici așa virtual, nu veți mai găsi nimic care să vă deranjeze, doar un uriaș buton LIKE.

        +16 voturi
        +1
        -1
          • Cu mesajul acesta, Daniel, dragă sunt mai multe probleme.
            Nici nu știu cum ai reușit într-un text atât de scurt să înghesui atât de multe inexactități, insinuări și frustrări. A, era să uit: și complexe.,.sau complexuri, depinde de cine întreabă.
            Aș opina că e un record mondial, dacă ar fi după mine aș apela la Guinness, poate iese ceva.
            Dar cea mai amețitoare este folosirea formei la plural care poate fi interpretată și ca formulă de politețe.
            Așadar, nu știu dacă voiai să fii politicos sau înjuri toată redacția.
            Nu vorbesc în numele redacției, dar eu nu am lucrat niciodată la ARQ iar despre Glad aflu doar acum că e încă în viață în timp ce Menumorut și Gelu au trecut de mult în lumea celor drepți.
            Dacă urmăreai revista presei realizată de mine în anii trecuți la Flacăra Roșie, nu făceai pocinogul să visezi cu ochii deschiși la trotinetele minții.
            Cu alte cuvinte, chiar îmi pare rău de tine și de cei care te-au pus să scrii tâmpenia asta.

            +10 voturi
            +1
            -1
            • Primii 4 editori de la voi de pe pagina Redactia/Contact au fost toti la ARQ. Cum nu stii cine e Glad, doar sunt articole la misto scrise pe aici despre minionul lui Falca.

              In fine, nu stiu cine e mai paranoic in Arad acum, Falca si barbuta lui de hipster intarziat sau voi, ca vedeti conspiratii venite de la Brad peste tot, inclusiv in scooterul asta.

              --7 voturi
              +1
              -1
            • Calmează-te, Daniel, dragă! Mai citește odată, să vezi dacă ai înțeles, trage aer în piept, bea un pahar de apă, fă ceva că nu-i bine să ajungi în halul ăsta. Pe bune!
              Și dacă tot te macina grija asta în care nu mai vezi decât conspirații, întreabă-te și tu băiatule, oare, ăia patru pe care ai reușit să-i identifici, de ce au plecat de la sânul hrănitor al lui Glad, Menumorut și Gelu?
              Ș-apoi mai gândește un pic la diferența dintre mere și pere, corcoduși și căpșunele.
              Ș-apropo, cine-i mă, Glad ăla dacă nu e unul dintre ăștia trei?

              +9 voturi
              +1
              -1
    7. Totul e legat de primar Falca aici. Cineva probabil plateste redactia sa loveasca. Insa surpriza. Ce averi cu el???Tot Falca o sa castige noul mandat. Stiti de ce?
      Pentru ca in istoria Aradului ceilalti primari nu au creat nimic. Au foat doar paparude.
      Dorel Popa? Spagar, trafic de influenta… numai daca tinti minte cum a devalizat si a furat Coraura impreuna cu alti afaceristi. Restul , moisescu, branc, neamt… nu au ramas cu nimic in istorie. O sa vedeti ca nu va amintiti nimic facut de ei. Au fost doar niste somebody in primarie.
      Pe Falca o sa vi-l amintiti, prostilor. Daca Falca reuseste investitiile cu 150 mil euro in Arad, se va vedea. Si aradeanul va plati 1000 euro. Daca ai avea acces la cetate, ai vedea cladiri renovate, nu ai plati 1000 euro partea ta? Eu as da acum banii jos pentru ca eu castig bani din economia reala, nu din a critica motorete. Cu aceste articole nici nu va dati seama cat pierdeti. O sa vedeti , probabil la batranete, cand o sa stati pe prispa casei si obsa va dati seama ca ati fost o frana si nu o acceleratie. Si toata lumea o sa scuipe la usa Dvs. Nu mai atacati oameni nevinovati pentru primar sau ce urmariti. Scooterson intamplator nu are nici o legatura cu politica. Prin cunostinte comune stiu cine sunt tinerii. nu au nici o legatura, au fost invitati la deshidere pentru ca sa va mandriti si voi, dar ei au firma in Londra si o sa plece daca dati in ei asa. Rusine.

      0 voturi
      +1
      -1
    8. si inca ceva legat de domnul de mai sus. are dreptate.
      ca primar trebuie sa ai sprijin politic de la bucuresti. si Falca a stiut sa se invarta pe langa puteri.
      timisorenii de ex, cu fruncea lor si independenta lor, sunt niste prostani. au ramas tot la acelasi nivel de oras fara combustibil si fara vlaga, unde dicteaza tiganii cu cladiri in centru. Clujul insa cu sprijin politic uite unde a ajuns..

      0 voturi
      +1
      -1
    9. Tibi, îți mulțumim pentru informațiile în plus prin cunoștințele comune: noi credeam că-s arădeni, acum aflăm că de fapt sunt londonezi. E adevărat, un nume ca De Vries e nițel neobișnuit pentru un arădean.
      Am mai aflat că au fost invitați ca să ne mândrim. Cu ce, pentru ce dacă nu sunt arădeni și au venit din Londra doar să ne arate ce?
      Că au trotinetă electrică copiată după una nemțească? Pe care vor s-o vândă cu 4000 de euro, în timp ce sunt mopede(nu trotinete!) electrice construite în China la 500-1000 de euro, pe care asiaticii le folosesc de ani buni cu sutele de mii?
      În rest, să auzim numai de bine!
      Realizările lui Falcă sunt bine-cunoscute, intrate în istorie: o scenă în fața primăriei care a distrus parcul de acolo și un pod peste Mureș care nu duce nicăieri. I-au trebuit zece ani să valorifice Cetatea prin surghiunirea Filarmonicii acolo.
      Măreț, într-adevăr!
      Și ca să te liniștești, Tibi, nu suntem plătiți de nimeni ca să-l înjurăm. De fapt, ne întrebăm cine te plătește pe tine să ne înjuri, că noi nu ne permitem nici cu tine.
      Îți vorbim frumos, ca la unul care trebuie ocrotit și luminat. Poate-poate!
      Iar de bătrânețile noastre să nu-ți faci grij, Tibi, dragă: ne va lua și pe noi Dracu exact cum te va lua și pe tine și pe Domnul Falcă, asta ca să nu mai zicem nimic de ”tinerii” de la Scooterson.

      +5 voturi
      +1
      -1
      • Domnule, de ce nu ganditi?
        Firma in Londra sau in strainatate se face pentru ca sa ai deschidere la lume. Pentru ca daca apari in lume du Romania, terfelita de indivizi ca Dvs, cum sa ai succes in lume. Un roman isi poate deschide firma acolo. atat de incuiat suneti? eu nu stiu cum de aveti voie sa scrieti. Fereasca Dumnezo!
        Plec de aici ca ma prostesc de tot doar vorbind cu Dvs. Sincer.

        --12 voturi
        +1
        -1
        • Îți cerem scuze, Georgel, noi doar muncim.
          Și tot muncind așa, habar n-avem de aceste minunate posibilități pe care ni le prezinți.
          Auzim acum prima dată de Smith, Keynes, Friedman și Schumpeter, de offshoruri și alte posibilități de a înființa firme peste hotare.
          Totuși, dacă știi atât de multe și gândești atât de profund, încât nimicnicia noastră ideatică îți produce scârbă, de ce nu răspunzi la faptele prezentate de prostia noastră: e copiată, e scumpă, nu e gândită pentru o piață săracă ca cea de pe aici?
          În ajutor îți reamintesc -nu că n-ai știi!- că pentru un român mediu(3000 euro pe an) achiziționarea trotinetei înseamnă venitul său pe un an jumătate, în timp ce pentru un englez – dacă tot sunt băieții în Anglia -cam pe două luni(21 000 lire sterline pe an).
          Apropo, băieții aceia înșirați mai sus nu sunt tenismani!

          +10 voturi
          +1
          -1

    Scrie un comentariu

    1 + 7 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.