Dan Pascu, directorul Retim, despre situația contractelor de salubrizare: „Este regretabil, nu am dorit acest lucru”

    de Raluca Medeleanu | 9 februarie 2018, 1:44 PM | Administraţie

    2

    Dan Pascu, directorul general de la Retim a participat astăzi, în sala de ședințe a Consiliului Județean, la o întâlnire cu administratorii asociațiilor de proprietari, împreună cu Adrian Țolea și Sergiu Bîlcea, ambii reprezentanți atât ai Consiliului Județean cât și a ADI Sistem Integrat de Gestionare a Deseurilor din județul Arad. Întâlnirea a  fost organiza pe ideea de a sublinia obligația pe care Aradul o va avea, până în anul 2020, pentru sortarea selectivă a deșeurilor (conform cerințelor UE), dar mai ales pentru a discuta nemulțumirile față de contractul de salubrizare – discuție care a rămas însă „în aer”, întrucât administratorii au afirmat că nu au ce dezbate în lipsa unui contract pe care să-l studieze amănunțit.

    Reacția directorului Retim a fost cel puțin surprinzătoare, întrucât, în ciuda articolelor apărute în presă și a telefoanelor date companiei în decursul acestor zile de cei care își cereau dreptul de a studia aceste contracte, Dan Pascu s-a arătat a fi în necunoștință de cauză asupra întregii situații.

    Contractul pentru asociațiile de proprietari, pentru utilizatorii care sunt constituiți în aceste asociații de proprietari, se semnează la nivelul asociației, aceasta este legea, acesta este regulamentul județean de salubrizare, care este legiferat, votat prin hotărâri de consiliu local și din documentația care face parte din contractul de concesiune. Regulamentul a preluat din legislația aferentă, incluziv din ordinul ANRSC, deci este foarte clar…”, a spus Dan Pascu.

    Nu prea”…. l-au întrerupt cei prezenți în sală, într-un glas.

    Putem intra în detalii, nu am venit aici să fac un monolog”, a continuat acesta.

    „Nu discutăm pe nimic. Nu vă supărați”, a intervenit o doamnă administrator.

    Ce vreau să vă spun e că contractul este public, l-am oferit tuturor”, a insistat directorul Retim.

    Nu este!”, au protestat mai multe voci în sală.

    „Vă rog să vedem unde sunt problemele, să vedem și partea Retimului. Fiecare parte din contract o vom discuta punctual, de aceea suntem aici. Rugămintea mea e să avem deschidere și să ascultăm ambele părți, eu doar încerc să echilibrez lucrurile pentru că Retim este cel în cauză. Rugămintea mea este să avem respect”, a intervenit Sergiu Bîlcea care a afirmat că el este prezent doar ca intermediar pentru a face lumină asupra subiectului, dar că într-adevăr el nu a studiat contractul.

    „Domnule, noi avem respect. Retim nu a avut respect. Să nu îmi dea nici pentru o oră contractul să fug să îl prezint și președintelui de bloc. Este inadmisibil! Adică ghilotina era de-asupra capului nostru pus de Retim: «stai jos și semnează!»”, a strigat un domn administrator, din spatele sălii.

    Directorul Retim a intervenit îndată: „Să ne înțelegem. Nu impunem niciun contract nimănui. Nu vreau să fac nicio polemică. Nu fac niciun comentariu la ce ați spus dumneavoastră. Acest contract este contractul standard reglementat de ANRSC și care este aprobat de către ADI în strictă conformitate cu documentația noastră”, a spus directorul, îndemnându-i pe administratori să discute punctual despre problemele pe care le-au sesizat în contract, însă din nou a fost întrerupt de un alt administrator:

    „Revenind la o întrebare clară, nu avem exemplar din acest contract! Pe ce discutăm? Puneți-l undeva, pe net, dați-ne… Eu am fost la firma dumneavoastră și mi s-a spus textual, de trei ori: «nu putem să vă dăm contractul». Nu electronic, nu listat. Deci, spuneți-ne, unde este?”

    „O întrebare, vă rog frumos: vi s-a propus să semnați un proces verbal că ați luat un contract cu număr?”, a întrebat directorul Retim.

    „Nu!”, au răspuns mai multe voci în sală.

    „Atunci este o deficiență pe care mi-o asum. Dacă așa s-a întâmplat o să verific și eu, dacă așa s-a întâmplat, este regretabil, nu am dorit acest lucru și o să corectăm imediat!”, a recunoscut directorul.

    Aproximativ o oră, discuțiile au orbitat în jurul acestei încurcături, astfel că directorul Dan Pascu a căzut la înțelegere cu cetățenii prezenți că cel mai bine ar fi să strabilească o nouă întâlnire, la sfârșitul săptămânii viitoare, iar până atunci a promis că va urca pe internet, pe site-ul oficial Retim contractul ca fiecare dintre cei interesați să îl poată studia, iar apoi să îl dezbată la viitoarea întâlnire. Cu toate acestea, Dan Pascu a ținut să sublinieze că 99% din cele stipulate în contract sunt doar directivele ANRSC astfel că, în afară de situația în care cetățenii vor observa că s-ar fi strecurat ceva eroare, contractul nu prea poate fi modificat.

    Rămâne de văzut ce se va întâmpla în urma întâlnirii de săptămâna viitoare.

    Până atunci, vă reproducem câteva din elementele noi care vor fi implementate în Arad începând cu luna mai,

    lună în care noul contract de salubrizare și noul sistem de salubrizare se planifică să intre pe deplin în drepturi. Potrivit informațiilor oferite de directorul Retim, cea mai mare noutate este că se va colecta deșeul biodegradabil în zona de case, într-o pubelă separată. Un alt element de noutate este faptul că în zona de case vor fi disponibile recipiente separate pentru deșeuri reciclabile, pe coduri de culori, așa cum spune legea. În ceea ce privește asociațiile de proprietari, acele zone în preajma blocurilor vor fi redotate cu containere care, de asemenea, vor respecta codul  de culor. Pentru deșeurile reziduale vor rămâne containerele metalice, iar pentru deșeurile reciclabile vor fi două tipuri: cel galben pentru plastic metal, iar cel albastru pentru hârtie, carton. Această structură va exista în fiecare platformă amenajată.

    Reprezentanții Consiliului Județean au spus că acest sistem va fi însă doar provizoriu, care „pregătește terenul” pentru momentul în care municipalitatea va implementa proiectul prin care toate platformele de gunoi vor fi intruduse subteran. Această acțiune însă este planificată să se realizeze în următorii trei ani, până atunci arădenii fiind rugați să încerce pe cât posibil să se adapteze și să arunce gunoiul selectiv în ghenele special destinate reciclării.

     

    Citește și Atitudine mai mult decât ostilă a companiei timișorene Retim față de asociațiile de proprietari din Arad

    Distribuie articolul

    Comentarii

    1. NU EXISTĂ CONTRACTE STANDARD! Există contracte între două părți: – beneficiar și executant/furnizor (cazul de față). Furnizorul de servicii (RETIM) oferă un serviciu. Beneficiarul achIziționează serviciul. Cum, când, unde, în ce fel, cine controlează, cum se controlează, etc…etc, cât costă, cum se plătește, precum și amenzi ce se referă la calitatea serviciului, nerespectarea contractuală, întârzieri de plată samd … TOTUL SE NEGOCIEAZĂ ÎNTRE BENEFICIAR ȘI FURNIZOR!!!!!
      ””””””””””””””””””””
      Încă o dată! N U E X I S T Ă C O N T R A C T STANDARD!
      ””””””””””””””””””””””
      UE nu obligă o anumită formă de sortare selectivă a deșeurilor. UE indică doar o limită minimă a acestui deziderat. Deci atenție! Luația directiva UE și citiți-o ca pe o Biblie.
      Impunerea unui program etapizat de implementare este și trebuie și el discutat și dezbătut public. Costurile lui trebuie și ele prezentate cu desfășurător. Nu vi se poate impune un singur furnizor de echipamente … ex. pubele colorate. Aciziția se poate face sub formă de Licitație de către Asociația de Locatari. De asemenea nu trebuie acceptat nici un fel de CONTRACT, până când conducerea ULALA, împreună cu juriști, nu negociază cu Furnizorul un CONTRACT CADRU pe ÎNTREGUL PROIECT DE IMPLEMANTARE A SORTĂRII SELECTIVE A DEȘEURILOR.
      ”””””””””””””””””””””””””
      ATENȚIE ULALA! Vi se pregătețte o mare ȚAPĂ! Pe chetuiala membrilor.

      0 voturi
      +1
      -1
    2. In tari mai civilizate este asa:
      1. autoritatea locala ofera, prin servicii prestate direct sau prin operatori selectati, servicii de salubritate pentru locuitori, respectiv servicii de colectare si transport).
      2. autoritatea locala lasa libera piata: cetatenii pot contracta cu orice operator acreditat (care respecta un set de conditii obiective pentru ridicarea si transportul deseurilor).
      3. autoritatea locala impune sanctiuni pentru aceia care depoziteaza gunoiul menajer in conditii improprii pentru retiuni de sanatate publica.
      3.1. Asta inseamna ca locuitorii pot singuri sa-si transporte deseurile la deponeuri.
      3.2 Asta inseamna ca cetatenii pot si sa recicleze deseurile (din deseurile biodegradabile pot face compost, cele din plastic se pot valorifica, cele din sticla si hartie la fel …. pentru deseurile din metal au gunoieri specializati, respectiv piata auto si a produselor second-hand din tarile mai proaste).
      3.3 Asta inseamna ca cetatenii nu sunt obligati sa plateasca un serviciu de care nu beneficiaza.
      3.4 Asta inseamna ca operatorul selectat de primarie este ales de catre cetateni doar in masura in care calitatea si pretul sunt convenabile pentru cetateni, adica in conditii de concurenta, de competitie de competitivitate – un mecanism care creeaza presiune pe calitate si pe preturi scazute.

      monopolul creat de primaria Arad nu poate finjustificat decat prin mmotivatii dubioase – a se vedea comisionae convenabile.
      monopolul creat este ilegal din perspectiva legislatiei concurentei.
      monopolul este ilegal pentru ca impune un serviciu prin acte administrative de autoritate, acolo unde ar trebui sa existe consimtamantul partilor – un contract
      monopolul se refera la un serviciu prestat unui locuitor si nu pe domeniul aflat in administrarea autoritatii locale – pe proprietatea mea eu fac regulile nu primaria. Primaria este obligata sa se rezume la a face reguli exclusiv pe proprietatea pe care o administreaza.

      Contractul nu poate fi numit contract daca este impus prin acte administrative. Contractul fiind definit ca fiind acordul partilor. Atunci cand serviciul este impus, acordul partilor este viciat – cauza de nulitate in fata instantelor (asta doar daca mai exista idioti care isi imagineaza ca instantele vor face si altceva decat sa slugareaasca statul, din care face parte, de care este platit si ca instantele ar fi preocupate de ideea de justitie, de echilibru, de bun-simt, de cetateanul romanesc).

      Aspectele de mai sus sunt doar teoretice … in realitate, autoritatile publice, compuse din politicienti (vezi politruci) urmaresc imbagatirea unuia sau a altuia pe spinarea cetatenilor. In aceasta realitate, adevarata si cinica, cetateanul are doar rolul de vaca de muls.

      Daca cetateanul este doar o vaca de muls se va vedea din proportia in care va fi semnat contractul impus de negocierile lui Falca cu smecherii din Tiomisoara. Calitatea (defectul) de vaca de muls este obiectiv masurabil. Presa ar trebui sa monitorizeze acest aspect si sa ni-l reaminteasca, ca sa vedem si sa nu uitam cat suntem de boi sau de liberi. Ma indoiesc ca ceteanul de Arad se va manifesta in majoritatea lui ca om liber si, din pacate, vom asista la confirmarea apelativului de dobitoc, de vaca de muls a acestuia.

      Astept cu interes un punct de vedere si a partidelor din opozitie sau celor de la putere, mai vechi si mai noi.

      Pentru cei care cred ca ULAL Arad are capapcitatea de a purta o dezbatere coerenta pe aceasta tema, tin sa va dezamagesc. Lumina pe care o imprastia domana Lupse ar putea fi definita ca stinsa daca nu ar fi fost neaprinsa. Domana nu are nivelul intelectual sa produca argumente, ea fiind pe cai mari prin smecheriile cu contoarele, cu repartitoarele cu sabotarea proprietarilor care voiau sa-si introduca centrale pe gaz: adica cu comisioane, smechereli si idiotenii.

      +4 voturi
      +1
      -1

    Scrie un comentariu

    9 + 1 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.

    Logo Aplicatie Special Arad

    Special Arad