CET se absolvă de orice vină și pasează mingea la asociațiile de locatari, în ceea ce privește problema apei calde

    de Raluca Medeleanu | 18 iulie 2020, 11:14 AM | Știri Arad

    3

    Scriam săptămâna trecută faptul că tot mai mulți arădeni iau decizia să se debranșeze de la sistemul de încălzire centralizat și optează pentru o centrală de gaz, motivul având de a face cu prețul ridicat al serviciilor oferite de CET și, poate mai ales, nemulțumirea față de serviciile oferite. Ne-am deplasat atunci pe teren, în zona Micălaca 300, la apelul unui arădean și am aflat că locatarii de acolo sunt nevoiți să aștepte chiar și jumătate de oră până când apa din robinet ajunge să fie caldă, iar în tot acest timp, evident, se învârte ceasul de apă caldă. După publicarea articolului, am primit o serie de comentarii de la cititorii noștri care ne semnalau aceeași problemă și în alte zone ale orașului.

    Citește și: Micălaca Aradului modern și ligheanul cu apă rece aruncat în capul administrației locale

    Am adresat o serie de întrebări către CET Hidrocarburi pentru a înțelege care este motivul pentru care survine această problemă și dacă există planuri pentru remediere. Răspunsul l-am primit în decursul zilei de vineri, 17 iulie. Pe scurt, reprezentanții CET susțin că serviciile oferite de ei sunt conforme și afirmă că vina o poartă asociațiile de locatari, în mod special acei oameni care au optat pentru debranșare. Despre temperatura apei calde, aceștia susțin că responsabilitatea lor se încheie la punctul de racord, unde și măsoară gradele, iar de acolo până în apartament e exclusiv treaba oamenilor.

    Ne vedem astfel într-un cerc vicios: oamenii se debranșează pentru că sunt nemulțumiți de servicii, iar CET afirmă că serviciile sunt afectate strict din cauza debranșărilor. Am putea ignora această ceartă de „hopa mitică” dacă efectul conflictului nu ar fi atât de devastator asupra bugetului orașului. După cum bine știm, CET a ajuns la ora acuală un soi de „gaură neagră” care consumă anual o sumă incredibil de mare din banii orașului. Aproape lunar, consilierii locali municipali se văd nevoiți să voteze proiecte de hotărâre prin care alocă bani atât pentru a oferi subvenții cât și pentru a acoperii pierderile înregistrate de companie. Iar soluții care să rezolve cu adevărat această problemă majoră nu observăm să găsească nimeni. Menționăm că la ora actuală mai există în jur de 3000 de abonamente la CET (număr vizează blocurile, casele și firmele, nu numărul de persoane propriu-zise).

    Redăm mai jos întregul răspuns oferit de CET Hidrocarburi:

    View Fullscreen

    Distribuie articolul

    Comentarii

    1. cet ..centrala cum ii spune si numele e demult un non sens al economiei de piata cum poti sa consumi servicile unei firme de care nu esti multumit?singura solutie fireasca e ca cet ul sa ofere pe piata un serviciu imbatabil care ar fi pretul foarte mic sa fie oamenii tentati sa renunte la comfirtul centralei individuale care iti aaigura controlul total al gestionarii serviciului restul e non sens si ar trebui institutia statului sa intervina urgent sa verifice cum se dau banii de la buget!

      +2 voturi
      +1
      -1
    2. CET-ul poate scrie ce vor ei. Important este că tot ce au scris să poată demonstra faptic. De minciuni și mincinoși suntem sătui!!!
      .
      Ei susțin că apa caldă furnizată are temperatura conformă cu asumările contractuale. 1. Cine a verificat că este așa? 2. Cum au verificat? 3. Când au verificat și cine din cadrul asociațiilor de locatari a fost invitat să participe la controale? 4. „Sistemele de măsurare” a energiei, cum măsoară cantitatea de energie livrată? Țin ele cont de temperatura agentului termic în acel punct? La aceste ntrebări să ne răspundă reprezentanții CET-ului și doar cu ANEXE doveditoare, din care să reiasă cele scrise.
      .
      Din păcate știu dintr-o evaluare proprie făcută pe teren (pe sistemul de livrare a agentului termic … transport/tur-retur, conductele magistralelor) făcută cu câțiva ani n urmă, că starea lor tehnică este VAI ȘI AMAR. Puținele remedieri FORȚATE mai ales de condițiile impuse de alte investiții, cum ar fi asfaltări din bani împrumutați de la BERD, nu au remediat situația de ANSAMBLU. Pierderile de energie sunt cele ce afectează calitatea și prețul ridicat al Gcal-oriei. Deci lămuririle sunt ARTIFIFICIALE, adică, cum se mai spune „DIN PIX” și nu au nimic in comun cu realitatea! Sunt explicații de tip Made in Romania, CA LA PROȘTI!!! Se merge pe premiza arogantă că „Mulți văd, dar puțin pricep!” Ori în cazul de față vă spun și vă pot garanta că mă pricep.
      .
      Dar ATENȚIE!!! Nu toată vina este doar a CET-ului. Câți dintre proprietari și-au evaluat/revizuit instalațiile de transport a agentului termic până la calorifer/ROBINETUL DE APĂ CALDĂ? Marea lor majoritate au fost motate la construcția clădirilor respective (blocuri), sau a racordării la sistemul de termoficare a orașului din epoca comunistă. Majoritatea lor nu sunt izolate, sau extrem de prost izolate. Unele sunt zidite în pereți, spre exteriorul acestora și bine înțeles că mai ales iarnA, pierd energie, fiindcă sunt neizolate. Ceea ce înseamnă că exista PIERDERI MARI de la punctul de intrare a apei calde în clădire și până la robinet. Multora li se pare acest aspect necunoscut. Dar este responsabilitatea asociației de locatari (sau a prorietarilor acolo unde asociația nu există) să controleze/întrețină pentru a limta PIERDERILE. Degeaba se face CAZ de aspectul sesizat în articolul precedent prezentat aici https://specialarad.ro/micalaca-aradului-modern-si-ligheanul-cu-apa-rece-aruncat-in-capul-administratiei-locale/ Conductele de apă caldă în perioadă de iarnă, în momentele de lipsă a consumului/consum redus, nefiind izolate/sau prost izolate, pierd rapid temperatura agentului termic ce staționează în ele/sau se mișcă extrem de lent. Și de la acest aspect se trage în multe din cazuri (dacă nu la toate), variațiile de temperatură a apei calde menajere, de la un moment la altul, sau mai ales la începutul zilei.
      .
      Un sistem de termoficare bine gândit și bine întreținut, poate livra cel mai ieftin agent termic, necesar la încălzire și apa caldă menajeră. Doar că la Arad, de la CAZAN … la ROBINET/CALORIFER, totul este o CÂRPĂCEALĂ întreținută de un management MINCINOS cu buna știință a politicului. Există soluții și au existat oferte SERIOASE. Doar că POLITICUL din administrația orașului CERE ȘPĂGI MULT PREA MARI ca soluții EFICIENTE să poată fi implementate. DAR ESTE ȘI VINA proprietarilor! Lipsa de educație și PUTUROȘENIA este un factor determinant al situațiilor existente azi.
      Termotecile individuale de apartament nu sunt o soluție EFICIENTĂ. Dar accept că măcar în cazul lor, proprietarul are control. Vrea să aibă căldură și apă caldă? Știe că trebuie să o plătească. Nu are bani? Stă în frig și se spală cu apă rece sau încălzită la „aragaz”. Sigur că subiectul este mult mai complex și cele spuse pot părea arogante. Dar este un adevăr!

      +3 voturi
      +1
      -1
    3. Nu stiu ce intelege CET-ul punctul de racord,dar daca apa ar avea 55 grade inainte de ceas.montat in subsolul blocului,atunci din subsol pana la etajul patru nu ar trebui sa se raceasca.Noi avem aparat care masoara gcal la apa calda,am incercat sa citesc,dar aparatul indica temperatura apei intre 18-30 grade,oare cum ?

      0 voturi
      +1
      -1

    Lasa un raspuns pentru mike

    2 + 6 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.

    Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vã exprimați acordul asupra folosirii lor. Am actualizat politicile în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Detalii.