Update Micălaca Aradului modern și ligheanul cu apă rece aruncat în capul administrației locale

    de Raluca Medeleanu | 15 iulie 2020, 8:12 AM | Reportaj | Telefonul cititorului | Topic special

    6

    De ani de zile, autoritățile locale se minunează că tot mai mulți arădeni iau decizia să se debranșeze de la sistemul de încălzire centralizat, optând pentru o centrală de gaz. La ora actuală, dintr-o populație de aproximativ 150.000 de locuitori, doar cam 15% mai e abonată a CET-ului.

    Problema este că, oricât îi ceartă Primăria pentru aceste debranșări nu putem afirma că nu îi înțelegem pe arădeni. Un exemplu concludent vine de la un cititor care locuiește în Micălaca, zona 300, la etajul 1 dintr-un bloc turn. Acesta ne-a relatat că de ani de zile trebuie să aștepte mai mult de 15 minute până când poate face un duș cu apă caldă și că deja s-a obișnuit ca vasele să le spele mereu cu apă rece. Cu toate acestea, firește, ceasul de apă caldă se tot învârte chiar și când ea e sloi.

    Acum, a ajuns de câteva luni într-o situație și mai neplăcută. Timpul de așteptare pentru a primi apă caldă a ajuns la jumătate de oră!

    „Am ajuns ca pe vremea lui Ceaușescu, să urmăresc cât e ceasul, că știu că la o anumită oră am șanse ca apa caldă să vină ceva mai repede pe țeavă… Nu mai pot! Soția a ajuns să își încălzească apa pe aragaz dacă vrea să se spele pe cap! Nu am banii necesari, dar mă gândesc serios să încep să economisesc și să îmi cumpăr centrală de gaz!”, ne-a spus la telefon arădeanul.

    Acesta a adăugat că într-o zi, nervos fiind, s-a deplasat până la punctul termic din zonă, care are țevile noi (vezi foto), iar acolo ar fi dat de un muncitor de la CET care i-a spus că nu e vorba de nicio defecțiune ci, din cauza situației financiare în care se află compania, pur și simplu nu încălzesc la capacitatea maximă apa.

    Curioși fiind dacă problema este într-adevăr întâlnită adesea în zonă, sau dacă situația cititorului nostru e un caz izolat, ne-am deplasat la fața locului unde am reușit să vorbim cu încă cinci persoane, fiecare având domiciliul într-unul dintre blocurile turn situate la capătul Splaiului Gh. Magheru.

    „Tot ce ați auzit e perfect adevărat!”, ne-a spus o doamnă care locuiește la blocul 367. „Și noi vrem să luăm centrală de gaz. Acum, vara, mai e cu mai e, dar să nu ai apă caldă câte douăzeci de minute iarna… vă dați seama.!Am și copii…”, ne-a spus aceasta.

    „Așteptăm foarte mult până putem să facem un duș și când vine apa, e așa doar călduță. Mi-a zis un maistru de la CET că nu au ce face. Că apa cică vine mai întâi sus, la etajul opt, prin hidrofor și că până coboară la mine se răcește”, ne-a spus un domn de la 366.

    „Asta e. Eu nu am bani să trec pe gaz. Și nu am energie să mă cert cu nimeni, că ce rezolv? Poate ăștia mai tineri, da’ eu la vârsta asta… Eh, mai rău să nu fie! Sănătoși să fim!”, ne-a spus o doamnă de la 367.

    Ultimele persoane cu care am discutat ne-au spus că ei au scăpat de problemă, deja de vreo trei ani, când s-au debranșat de la CET și au luat centrală de gaz. Confirmându-ni-se că problema e într-adevăr întâlnită la întreg cvartalul de blocuri, am dorit să aflăm care este explicația oficială pentru care CET nu furnizează apă caldă în condiții optime. Ni se pare mai mult decât dubios, ca să nu folosim cuvântul „ilegal”, să se factureze un serviciu neconform, întrucât apa din apartamente nu este la parametri specificați în contract.

    Dorind să primim o justificare, am contactat purtătorul de cuvânt al companiei, însă deocamdată nu avem niciun răspuns. Deși am dat mai multe telefoane, în decursul a trei zile, nu am reușit să intrăm în legătură cu nimeni care să ne lămurească. Am trimis întrebările noastre pe mailul companiei, iar apoi am revenit cu un telefon, rugând persoana care a răspuns să-i roage pe cei responsabili să grăbească trimiterea răspunsului. Persoana de la capătul „firului” ne-a spus că „se lucrează la el”. În ceea ce privește grăbirea răspunsului, nu crede că o să o asculte cineva, dar va transmite mai departe rugămintea noastră. Sinceritatea vorbelor acesteia ne-a arătat cam exact cât de mult interes are CET pentru confortul arădenilor. Cu toate acestea, noi așteptăm în continuare răspunsul (maxim 30 de zile, potrivit legii) și îndată ce îl vom primi, vom reveni cu o actualizare la acest articol.

    Update. Citește răspunsul primit de la CET prin linkul de mai jos:

    CET se absolvă de orice vină și pasează mingea la asociațiile de locatari, în ceea ce privește problema apei calde

    Distribuie articolul

    Comentarii

    Scrie un comentariu

    4 + 1 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.

    Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vã exprimați acordul asupra folosirii lor. Am actualizat politicile în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Detalii.