CET se absolvă de orice vină și pasează mingea la asociațiile de locatari, în ceea ce privește problema apei calde
Scriam săptămâna trecută faptul că tot mai mulți arădeni iau decizia să se debranșeze de la sistemul de încălzire centralizat și optează pentru o centrală de gaz, motivul având de a face cu prețul ridicat al serviciilor oferite de CET și, poate mai ales, nemulțumirea față de serviciile oferite. Ne-am deplasat atunci pe teren, în zona Micălaca 300, la apelul unui arădean și am aflat că locatarii de acolo sunt nevoiți să aștepte chiar și jumătate de oră până când apa din robinet ajunge să fie caldă, iar în tot acest timp, evident, se învârte ceasul de apă caldă. După publicarea articolului, am primit o serie de comentarii de la cititorii noștri care ne semnalau aceeași problemă și în alte zone ale orașului.
Citește și: Micălaca Aradului modern și ligheanul cu apă rece aruncat în capul administrației locale
Am adresat o serie de întrebări către CET Hidrocarburi pentru a înțelege care este motivul pentru care survine această problemă și dacă există planuri pentru remediere. Răspunsul l-am primit în decursul zilei de vineri, 17 iulie. Pe scurt, reprezentanții CET susțin că serviciile oferite de ei sunt conforme și afirmă că vina o poartă asociațiile de locatari, în mod special acei oameni care au optat pentru debranșare. Despre temperatura apei calde, aceștia susțin că responsabilitatea lor se încheie la punctul de racord, unde și măsoară gradele, iar de acolo până în apartament e exclusiv treaba oamenilor.
Ne vedem astfel într-un cerc vicios: oamenii se debranșează pentru că sunt nemulțumiți de servicii, iar CET afirmă că serviciile sunt afectate strict din cauza debranșărilor. Am putea ignora această ceartă de „hopa mitică” dacă efectul conflictului nu ar fi atât de devastator asupra bugetului orașului. După cum bine știm, CET a ajuns la ora acuală un soi de „gaură neagră” care consumă anual o sumă incredibil de mare din banii orașului. Aproape lunar, consilierii locali municipali se văd nevoiți să voteze proiecte de hotărâre prin care alocă bani atât pentru a oferi subvenții cât și pentru a acoperii pierderile înregistrate de companie. Iar soluții care să rezolve cu adevărat această problemă majoră nu observăm să găsească nimeni. Menționăm că la ora actuală mai există în jur de 3000 de abonamente la CET (număr vizează blocurile, casele și firmele, nu numărul de persoane propriu-zise).
Redăm mai jos întregul răspuns oferit de CET Hidrocarburi:
Comentariile portalului
@Enola Gay - 15 septembrie 2024 la ora 17:09 A scoate un text din context înseamnă a lua un fragment, adică se face abstacție de conjunctură. Numele bombardierului de tipul Boeing B-29 (...)
… nimic rau: „Спутник” – satelit (program spatial sovietic de exceptie).Portbagajul bicicletei era gandit pentru Laika.Rudi Dassler nu putea decat sa fie incantat.Nu era chiar asa de rau, gaseai biciclete (...)
Doar așa, pedagogic: e o potrivire, nu o căutare. nola e pseudonimul meu - prescurtare de nume - de când fac jurnalism. Odată cu venirea digitalului cineva (...)