marþi, 23 iulie, 2024

Special Arad Logo

    Noua Centură de Est: procent de realizare peste 50%. Consiliul Județean achită provizoriu 5 milioane euro „din propriul buzunar”

    de Raluca Medeleanu | 13 iunie 2024, 1:56 PM | Administraţie | Topic special

    1

    imagine cu pasajul, realizată în 3 iunie (foto: DRDP )

    Șantierul pentru proiectulVariantă Ocolire a Municipiului Arad – Est” avansează într-un ritm bun, muncitorii ajungând deja să realizeze jumătate din lucrări. Se estimează că lucrările ar urma să ajungă la final chiar înainte de termenul limită de ianuarie 2025.

    Constructorul lucrării, firma PORR Construct, a început lucrările în toamna trecută pentru proiectul ce vizează realizarea centurii de est a municipiului Arad, în cadrul căruia se realizează și un pasaj peste Mureș. Pasajul este realizat deja în proporție de 76%, iar întregul proiect a trecut zilele acestea de 50%.

    Reuniți într-o ședință de Consiliu, consilierii județeni au aprobat astăzi, 13 iunie, plata unei tranșe de bani pentru proiect, până când Ministerul Transporturilor, entitatea care asigură finanțarea proiectului, va aloca creditele bugetare.

    Este vorba de suma de 25.000.000 lei (aprox. 5 milioane euro), care momentan este achitată din excedentul bugetar al Consiliului Județean, urmând să fie recuperată ulterior de la minister.

    Încă un proiect de ocolire a Aradului în lucru

    Pe lângă realizarea acestei centuri, Consiliul Județean pregătește documentația pentru încă un drum tot cu scop de fluidizare a traficului, redirecționarea lui în afara municipiului, proiect care se află la faza de obținere a avizelor. Este vorba de un drum de legătură care va avea punct de deviere tot din dreptul comunei Vladimirescu, autoturismele urmând să ajungă de pe DN7 direct către viitorul drum expres Arad – Oradea. În ceea ce privește situația proiectului pentru construirea drumului expres (proiect al CNAIR), directorul companiei a anunțat ieri că pentru realizarea primului lot s-au înscris la licitație 7 firme. Vezi detalii aici:

    Revenind la Centura de Est a municipiului, ea se va întinde pe 11 km lungime. Traseul va porni de la Vladimirescu până la Fântânele, cu traversare peste Mureș. Pe traseu va fi realizată și o pistă de biciclete de 7,2 km lungime.

    Investiția se ridică în total la 347 milioane de lei (aprox. 70 milioane euro).

     

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Comentarii

    1. Stau și mă uit în poze la viteza de execuție și la lungimea neașteptat de mare (datorită zonei inundabile mari) a noului Pod de pe Centură:
      – de ce nu se putea adopta ACEEAȘI SOLUȚIE TEHNICĂ CLASICA ȘI SIMPLĂ , pt micuțul Pod de pe A. Șaguna , dar pe 4 benzi (iar niște linii de tramvai pe lânga, ar fi fost chiar „un vis”…), și care PUTEA FI GATA DE MULT (în această variantă clasică) !
      .
      Dar, în „dulcea tradiție” a „găștii de Arad”, nouă ne trebuie DOAR „nielcoșaguri inutile”:
      – Pod dezvoltat mai mult pe înălțime decât pe lățime;
      – stații de autobuz/tramvai mizerabile și neîntreținute dar cu acoperișuri înierbate;
      – trotuare neîntreținute și nereparate corespunzător după intervenții, dar DE GRANIT și cu capacele de utilități UNIFORMIZATE (nu mai știe nici naiba care a cui e…), CAMUFLATE (să-i văd pe „doreii” care vin fără scule dedicate, cum vor folosi dalta și ciocanul ca să le poată deschide!), SIGILATE (mai ceva ca un sarcofag faraonic), pe care SARE ÎN OCHI și cel mai mic râhățel de pasăre;
      – Piață „volantă” acoperită tot cu „obsedantul granit” , cu arteziene „șmechere” și capcane rutiere csmuflate (unde „te scufunzi” – la propriu – dacă te aventurezi prin zonă și ai mai multe kile);
      – piață „agroalimentară” „îndesată” într-o clădire total neadecvatâ, într-o zonă greu-accesibilă și fără locuri de Parcare;
      – Parcări etajate din tablă în zone cu Parcări „la sol” arhisuficiente;
      – ghene de gunoi moderne, dar NEÎNTREȚINUTE și NESUPRAVEGHEATE permanent;
      – transport în comun SCUMP, modernizat, dificil de utilizat și parțial nefuncțional (la partea ticketing); cu multe stații poziționate complet aiurea (moștenire de la Falcă);
      – carosabile reabilititate și apoi distruse cu regularitate;
      Etc.
      .
      Dar ASTA LE PLACE la 10% dintre arădeni, iar restul rămân (cum au și fost) TOTAL NEPĂSĂTORI, indolenți sau dispersați, pentru a face o schimbare reală a unei Administrații COSTISITOARE și ABERANTE !
      Și-atunci, nu ne rămâne decât să plătim, ca proștii, „nimicul”….
      .
      „Domnia și prostia, totdeauna se plătesc!”

      +9 voturi
      +1
      -1

    Scrie un comentariu

    2 + 3 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.