CFR Infrastructură a primit certificatul de urbanism de la CJ Arad pentru calea ferată Arad – Timișoara. Ce lucrări se vor efectua pe acest tronson





Președintele CJ Arad, Iustin Cionca, a semnat certificatul de urbanism în vederea autorizării lucrărilor de construire pentru obiectivul de investiții „Lot 2 Modernizarea liniei feroviare Caransebeş -Timişoara – Arad, Lot 4 Ronaț Triaj Gr. D – Arad, inclusiv Aradul Nou – Glogovăț”. Investiția beneficiază de finanțare prin PNRR și este realizată de CFR Infrastructură
Linia de cale ferată pe tronsonul aferent județului Arad va fi modernizată de la km 28+800, până la km 56+350 (semnalul de intrare în stația Arad, pe linia CF 218), respectiv de la ieșirea din stația Aradul Nou (capY), până la ramificația R2 Glogovăț, ce va fi realizată pe linia CF 200 (varianta ocolitoare a municipiului Arad), pe o distanță de cca 7 km.
Ce lucrări trebuie făcute pentru linia de cale ferată Caransebeș – Timișoara – Arad
Lucrări propuse: infrastructură nouă, modernizarea staţiilor (Vinga, Șagu, P.M. Valea Viilor, Aradul Nou), dublarea liniei existente pe toată lungimea; reabilitarea liniilor din staţii; înlocuire poduri, podeţe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătăţirea terasamentelor; pod nou peste râul Mureş; pasaj superior pe DN 7 la km 5+300; construcţia drumurilor de întreţinere de-a lungul căii ferate (acolo unde nu sunt disponibile drumuri publice); reabilitarea clădirilor staţiilor de călători și cele care servesc traficul feroviar, incluzând construcţiile pasarelelor şi ridicarea nivelului peroanelor; montare panouri fonoabsorbante şi/sau soluţii alternative de reducere a zgomotului; instalaţii de centralizare electronică şi introducere sistem de siguranţă ERTMS; modernizarea echipamentului de telecomunicaţii; înlocuirea echipamentelor linie de contact; montarea de încălzitoare de macaz noi; relocări rețele de utilități; devieri de căi de comunicație.
În stația Aradul Nou se va reconstrui atelierul de intervenții linii și magazia de mărfuri. Linia simplă Aradul Nou – Arad va fi modernizată și se va realiza o haltă de călători în cartierul Micălaca. Pentru implementarea proiectului se vor desființa unele construcții existente cu specific feroviar deoarece fie nu mai sunt funcționale, fie nu vor mai fi necesare.
În cartierul Micălaca va rămâne o singură linie de tren pentru transportul persoanelor, între Aradul Nou și Gară. Traficul de marfă va fi deviat pe noul pod peste Mureș, în zona Vladimirescu.
Citește și:
•Circulația trenurilor marfare prin Micălaca va deveni istorie
Comentariile portalului
Aha, dacă realizarilee sunt în funcție de datele dan biblie, probabil că autostrăzile se vor face până la apoca lipsă! Aia mare, sau mică, nu mai contează...
Poate nu ar strica să vă documentați ceva mai atent. Veți putea observa că procesiunile ortodoxe legate sau inspirate din viața lui Iisus (deci, inclusiv drumul crucii) (...)
Sa-mi spuna cineva de ce acesti calugari copiaza Via Dolorosa de la Romano Catolici. Biserica Ortodoxa nu are " Drumul Crucii" inclus in randuiala bisericeasca . In nici o carte de cult (...)