miercuri, 24 aprilie, 2024

Special Arad Logo

    Update Greva generală a controlorilor de trafic a fost anulată

    de - | 31 august 2015, 12:30 PM | Naţional

    1

    UPDATE: Greva generală a controlorilor de trafic aerian care urma să aibă loc marţi a fost anulată. Decizia a fost luată după ultimele discuţii dintre sindicalişti şi conducerea ROMATSA, potrivit unor surse apropiate negocierilor. Luni au avut loc ultimele discuţii între reprezentanţii controlorilor de trafic aerian şi conducerea ROMATSA,  iar sindicaliştii au hotărât să renunţe la greva generală care urma să aibă loc marţi, pe 1 septembrie.

     


     

    Sindicaliştii de la Romatsa ameninţă că vor intra săptămâna viitoare în grevă generală, asta după ce în urmă cu doar câteva săptămâni au organizat o grevă de avertisment de două ore, timp în care traficul aerian a fost afectat serios. În cazul în care se va ajunge la această grevă generală, traficul aerian ar putea fi asigurat doar în proporţie de o  treime, aşa cum prevede legea.

    Controlorii de trafic ameninţă cu grevă generală. Cele mai mari nemulţumiri ale sindicaliştilor sunt legate de noua organigramă a companiei Romatsa şi de un nou contract colectiv de muncă.

    Angajaţii ROMATSA îl acuză pe directorul Aurel Stanciu că nu a respectat nimic din ceea ce sindicaliştii au stabilit, în scris, cu Ministerul Transporturilor şi, nemulţumiţi de faptul că nici ministrul Iulian Matache nu reacţionează, ameninţă cu declanşarea grevei generale.

    „De la greva de avertisment, aşa cum ştiţi am avut mai multe runde de negocieri în prezenţa domnului ministru al transporturilor, Matache. Din păcate, deşi găsisem soluţii pentru multe dintre punctele din revendicările pe care le aveam, astăzi suntem într-o situaţie explozivă, având în vedere că absolut toate înţelegerile nu au mai fost respectate”, a declarat Gabriel Tudorache, unul dintre liderii de sindicat ai Romatsa.

    Tudorache a precizat că în zilele următoare va fi stabilită data la care ar urma să fie organizată greva generală, pentru că aceasta nu poate fi declanşată în lipsa comisiei de negociere, care, în acest moment, nu există.

    „Singura etapă mai este respectarea termenului de 48 de ore din momentul în care facem anunţul grevei generale, pentru că nu pot să anunţ acum şi în două ore să intrăm în grevă. Nu vom anunţa azi greva, pentru că nu avem cum, nefiind anunţată comisia de negociere. Dar astăzi o să trimit prin mail, către toţi reprezentanţii din România, o propunere de dată de început a grevei şi am nevoie ca două treimi din numărul total să fie de acord cu data declanşării grevei. De asemenea, o să propun să mai dăm o şansă şi să nu începem greva după doar 48 de ore, asta ca să nu aibă de suferit pasagerii şi nici noi, instituţia, ca imagine. Voi propune, probabil, şase zile„, a mai spus Gabriel Tudorache.

    Negocieri ale sindicatelor cu reprezentanţii ROMATSA şi cu cei ai Ministerului Transporturilor au avut loc în luna iulie, la discuţii fiind prezent atunci şi ministrul Transporturilor, Iulian Matache.

    În 15 iulie, sindicaliştii ROMATSA au fost în grevă de avertisment, timp de două ore, perioadă în care a fost asigurat doar 33,3% din traficul aerian al unei zile obişnuite.

     

     

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Comentarii

    1. JAF SI LA CFR CALATORI ?

      „O viaţă avem români… și-o cinste! Deșteptați-vă că am dormit destul!”

      “Dupa ce s-a imbolnavit fix cand un corp de control scotocea prin dulapurile CFR Calatori Cluj, Vasile Secara a fost “uns” in functia de director CFR Calatori la nivel national.
      Nu au contat neregulile gasite la Cluj, ci au fost mai puternice “parghiile trandafirii” de care Secara s-a ajutat sa ajunga in top.
      La Cluj, Secara se poate mandri cu un contract de inchiriere incheiat intre CFR Calatori Cluj si SC Energobit care a fost prelungit cu de la sine putere de catre directorul Secara, care NU A MAI ORGANIZAT LICITATIE, iar cei de la Energobit au ocupat mai mult decat terenul respectiv si l-au si INTABULAT.
      Pe vremea comunistilor, Vasile Secara a fost secretar de partid al complexului CFR Cluj. Dupa anii 90, a devenit pesedist si inginer sef in gara clujeana, apoi sef adjunct de statie si sef de gara. In momentul de fata, la Vasile Secara au ramas neschimbate cel putin doua caracteristici: PSD si sefia.
      Inainte de Paste, in 2014, clujeanul a fost numit sef la CFR Calatori in noua structura de conducere a companiei.
      Cu toate acestea, el a plecat de la conducerea CFR Calatori Cluj in urma unor controale facute de CFR SA si Ministerul Transporturilor.
      In timpul unuia dintre aceste controale, Vasile Secara s-a imbolnavit brusc si a intrat in concediu medical. Mai amuzant este si ca verificarile respective s-au “imbolnavit”, iar rezultatele lor nu au mai fost date publicitatii.”
      Fostul ministru RUS, stia probabil ca PSD-ul este o interminabila pepiniera penala. Si ce ?
      In urma cu ceva timp, compania CFR Calatori a incredintat, fara licitatie , catre societatea Informatica Feroviara(UNDE ESTE MARE SEFA , SOTIA FOSTULUI MANAGER PRIVAT”SMART” DE LA CFR CALATORI, DOROBANTU VALENTIN), suma de 7.200.000 de lei pentru servicii informatice. De ce nu s-a facut licitatie?
      Numai bosul CFR Calatori, Vasile Secara si ulterior Szentes Iosif, pot spune, dupa ce se vor consulta cu stapana achizitiilor de la aceasta companie- Carmen Maria Popescu.
      Poate Corpul de control al ministrului Ghiocel Iulian Matache va verifica si achizitiile “in totalitate legale” de la CFR Calatori pastorite de Carmen Maria Popescu, dar si aranjamentele acesteia cu Dorobantu Valentin, Vasile Secara , Szentes Iosif si Elena Miu.
      Ori poate se verifica cum un teren extrem de valoros de la Cluj al companiei CFR Calatori, a ajuns la un om de afaceri din anturajul lui Ioan Rus?
      Ministrul Transporturilor,Ghiocel Iulian Matache , nu aude nu vede dar stie?
      DNA , sa controleze toate dosarele de achizitii “in totalitate legale” din perioada 2013-2014-2015 de la CFR Calatori?
      Oare s-a auzit de Secara Vasile(inculpat), Dorobantu Valentin(dirijorul trenurilor pe la REGIOTRANS Bv.), Carmen Maria Popescu(“regina achizitiilor” de la CFR Calatori), Miu Ileana(director economic),Liliana Constantinescu(sef oficiu juridic),Claudiu Dumitrescu(fost membru CA,inculpat), Alexandrina Gatej(fosta presedinte CA),Dana Galben Rachila(membru CA pe viata?),Gavris Teodor(inculpat), Nita Robert, Timis Bogdan, Protopopu Gabriel Telu(inculpat),Berindean Nicolae(inculpat),Szentes Iosif(manager privat la CFR Calatori,lasat de Dorobantu si Secara sa pastoreasca ce a mai ramas din societate) Litra Marcel,Mantoiu Cornel ,Zaharia Adrian, etc?
      Dar pe unde “zace” raportul Ministrului Transporturilor, Ramona Manescu inaintat la organele competente ,referitor la activitatea “ireprosabila” a unora de mai sus in decursul anului 2013 din care rezultau clar probe pentru comiterea unor posibile fapte de coruptie?
      Ulterior, fostul ministru, Ioan Rus l-a impus ca manager general pe udemeristul Iosif Szentes.
      Acesta s-a remarcat in anii trecuti prin faptul ca impreuna cu fostul director general al CFR Calatori, Valentin Dorobantu zis “SMART”, in prezent dirijorul trenurilor private de la Regiotrans Brasov si ulterior cu Vasile Secara,in prezent inculpat , au tesut mersul trenurilor in interesul companiilor private de transport feroviar de calatori, punand astfel umarul la ruinarea companiei de stat?
      Cei care au condus CFR Călători în ultimii ani ,cum ar fi si Dorobanţu Valentin, Secara Vasile,Szentes Iosif , au fost preocupaţi să falimenteze compania de stat?
      Singura lor grijă a fost să umfle conturile „băieţilor deştepţi” de la calea ferată prin subvenţii foarte mari, în timp ce compensaţiile pentru CFR Călători erau tot mai modeste în raport cu numărul călătorilor.
      În acelaşi timp, în 2012 şi 2013, fostul director general Valentin Dorobanţu a depus eforturi susţinute ca mersul trenurilor să fie intocmit în funcţie de interesele băieţilor deştepţi de la calea ferată, cedând astfel o serie de trasee rentabile ale CFR Călători în favoarea operatorilor privaţi de transport feroviar de persoane?

      +1 voturi
      +1
      -1

    Scrie un comentariu

    8 + 8 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.