După Primăria Olari, o altă administrație, din Vărădia de Mureș, anulează cursurile de perfecționare de mii de euro după ce Special Arad se interesează despre ele

Primărița ne spune să nu ezităm să o contactăm de câte ori avem nevoie, doar că nu răspunde la telefon, iar fixul Primăriei nu e conectat




Câteodată, în meseria de jurnalist, ai parte de momente puțin hilare. Nu sunt foarte dese acestea, dar sunt. Am dori să spunem că am avut parte de asemenea momente și acum, în conversația noastră cu primărița din Vărădia de Mureș. O conversație, despre mii de euro, ratată de altfel, deoarece indiferent cât am sunat-o noi, nu am avut succes. Aceasta nu ne-a răspuns nici măcar la mesaje.
Pe scurt, zilele trecute, mai exact în data de 4 iulie anul acesta, am descoperit pe SEAP că, în data de 3 iulie, Primăria din Vărădia de Mureș a achiziționat o ofertă de cursuri de perfecționare administrativă. Nimic ilegal. Bravo! Bravo pentru… respectarea legii, în sine, deoarece aceste cursuri sunt obligatorii de altfel. Doar că nu am mai găsit unde vor avea loc cursurile, unde vor fi cazați funcționarii publici etc.
Tot ce am găsit este că se va plăti nu mai puțin de 8700 de RON pentru o singură persoană, din Primărie urmând să plece 3 funcționari la aceste cursuri. Suma totală, pentru cei trei mușchetari, se ridică la peste 5000 de euro pentru „servicii de cazare, aferente cursurilor de perfecționare”. Nici un cuvințel despre cursurile respective.
(Oferta acceptată- cu verde, înainte să punem întrebări cu privire la achiziție)
Mii de euro pentru trei persoane
Având în vedere că, totuși, aici e vorba de bani publici și pentru că nivelul de transparență atinsese o oarecare opacitate, am pus mâna pe telefon și am sunat la Primăria Vărădia de Mureș. Nu doar că nu ne-a răspuns cineva, nici măcar nu se conecta la numărul de fix. Am mai încercat de câteva ori, dar nici o șansă. Apoi am sunat-o pe primărița Crina Miculiț (PSD), dar nici așa nu am avut noroc.
Astfel că am trimis o cerere către Primărie, în care ceream anumite detalii vizavi de achiziția instituției, în valoare de peste 5000 de euro. I-am rugat să ne confirme primirea mail-ului. Nimic. Am sunat din nou să vedem dacă a ajuns măcar mail-ul la ei, având în vedere că fixul nu funcționa, ne-am gândit să aibă probleme și cu mail-ul. Iar nimic. I-am trimis un mesaj primăriței, iar nimic.
Până vineri. La ora 12 fără un sfert am primit răspunsul la cererea noastră de pe mail. Au anulat! Au anulat, după patru zile, achiziția așa că „având în vedere cele de mai sus, considerăm că celelalte solicitări nu mai au obiect”. Răspunsul halucinant, ca să nu spunem copilăresc, se încheie cu „Deasemenea precizăm că cursurile de perfecționare profesională au legătură cu domeniul de activitate al instituției și cu specificul activității derulate de funcționarii publici sau aleșii locali în cadrul acesteiea”.
Da. Știam acest lucru, de aceea am întrebat ce fel de cursuri, deoarece e clar că e nevoie de acestea, dar să fie făcute pe bune. În cazul de față, nu tragem nici un fel de concluzii, dar ne punem o singură întrebare: „Dacă, într-adevăr acei 5000 de euro erau pentru perfecționarea angajaților de ce a fost anulată achiziția? ”.
(Oferta anulată – cu roșu, după ce ne-am interesat cu privire la prețul plătit pentru un curs)
Comentariile portalului
Odihna vesnica !!
Deci, infradtructura orașului e legată de sărbătorile religioase!?
Imi cer scuze,poate gresesc ,fara sa tin partea soferului si facand abstractie de functie,din video nu vad cu ce a gresit omul? Se pregateste sa intre in locul (...)