Bolile și suferințele Aradului: Compania de Transport Public – o societate comunistă subjugată intereselor prim-secretarului, AGA și CA-ului de partid, în care corupția pare betonată (II)





Investigația Special Arad care are ca temă Compania de Transport Public Arad (CTP Arad) nu se încheie pentru că procurorii au anunțat că se autosesizează. O mulțime de angajați ai CTP Arad ne-au contactat pentru a ne oferi informații și pentru a sesiza anumite aspecte pe care le consideră abuzuri sau, și mai grav, corupție. Este de la sine înțeles faptul că aceștia, deocamdată, în ochii publicului (poate nu și al procurorilor) doresc să rămână sub anonimat. Le vom respecta cererile și nu vom face decât să folosim probele pe care aceștia ni le-au înmânat cu speranța că până la urmă se va face lumină. Am scris despre licitația trucată, am scris despre afacerile cu asigurări ale familiei managerului CTP Arad, Mariana Birău și despre interesele familiei directorului economic în cadrul societății.
În altă ordine de idei, pe parcursul documentărilor noastre, am realizat cu stupoare despre câtă „mizerie” se face referire când se descrie activitatea de la CTP. Astfel, în urma investigațiilor noastre, editorial, am stabilit că societatea de transport a Primăriei și Consiliului Județean Arad, prin modul în care este administrată, condusă și controlată de partidul aflat la putere , este o „boală și o suferință” pentru Arad și arădeni. În consecință, toate aspectele vor fi investigate de mai mulți jurnaliști pentru că, poate, nici nu vă dați seama deocamdată despre ce „caracatiță” vorbim aici. Așadar, azi vorbim despre „Bolile și suferințele Aradului” episodul II. primul a fost despre turism și poate fi citit apăsând AICI.
Investigația Special Arad a avut, putem spune, un prim impact important, în urma publicării primei părți a acesteia ajungându-se ca omul de afaceri arădean Valer Blidar să închidă definitiv ziarul Aradul, să suspende televiziunea West TV pentru 90 de zile și să destituie conducerea Centrului Media West. Ne pare rău pentru unii dintre colegii noștri care, fără să aibă habar de ceea ce s-a întâmplat, s-au trezit pe „drumuri” și că trebuie să-și caute de lucru.
Cum era de așteptat, pentru Primăria Municipiului Arad, acționarul majoritar din cadrul CTP Arad, nu au contat dezvăluirile Special Arad. Dacă în cazul Consiliului Județean Arad, acționarul minoritar de la CTP, președintele Iustin Cionca afirma săptămâna trecută că s-a demarat o anchetă internă, condusă de către vicepreședintele Sergiu Bîlcea, și al cărei rezultat îl așteptăm, în cazul Primăriei, viceprimarul Călin Bibarț afirma, în cadrul ședinței, natural și inconștient (poate că așa i-a cerut primarul Falcă..) că „presa poate să scrie ce dorește”... Adică, ceva de genul: „Ne cam doare în cot de ce s-a scris. Noi, mergem pe drumul nostru”. De ce?
Nu putem să nu observăm că toți ceilalți „actori” implicați într-un fel sau altul în această poveste au luat o poziție sau măcar au declarat că iau o poziție, cu excepția Primăriei, care este chiar acționarul majoritar la CTP. Faptul că Primăria Arad nu s-a sesizat în această chestiune, decât după ce un consilier local a dus problema în ședință, ridică mari semne de întrebare. Niște semne de întrebare la care mai jos oferim un posibil răspuns. Și, mai ales, un răspuns la întrebarea: „Primăria Arad urmărește interesele arădenilor sau interesele de grup ale partidului aflat la putere în Arad?”
După cum știți, Compania de Transport Public Arad este condusă de către directorul Mariana Birău, împreună cu ceilalți directori din cadrul companiei. Totuși, regulile din CTP le face, ca în orice altă companie, Consiliul de Administrație (CA) și Adunarea Generală a Acționarilor (AGA). Atât CA-ul, cât și AGA de la CTP sunt înțesate de oameni ai PNL, cu foarte mici excepții.
Citește și: Procurorii s-au autosesizat în urma investigației Special Arad la Compania de Transport Public
Și-atunci, urmăriți cu atenție componența Consiliului de Administrație al CTP Arad și bineînțeles explicațiile de rigoare:
Claudia Macra – supusul primarului Gheorghe Falcă, președintele Consiliului de Administrație al CTP Arad și, totodată, city managerul municipiului Arad;
Samuel Moisa – angajat la Registrul Auto Român – filiala Arad și membru PNL Arad;
Adela Onica – angajată la Direcţia de Dezvoltare şi Asistenţă Comunitară Arad (subordonată Primăriei Arad) și soră a fostului viceprimar Cătălin Țițirigă, actual consilier al președintelui CJA;
Sergiu Dolean – recepționer Casa Doly Paradise și membru PNL Arad;
Petru Roșu – fost consilier local pe listele PDL Arad și actual membru al PNL Arad;
Emanuela Chiș – contabil șef în cadrul S.C. Târguri Oboare și Piețe Arad S.A. – companie al cărei acționar este Primăria Municipiului Arad;
Andrei Simo – membru al PNL Arad și șef birou în cadrul S.C. CET Hidrocarburi Arad S.A.
Dănuț Vîlcea – membru PNL Arad și, totodată, membru în Consiliul de Administrație al Grădiniței „Piticot” din Arad;
Viorel Turjuc – angajat al Consiliului Județean Arad și soțul Lilianei Turjuc, șef serviciu în cadrul Departamentului „Serviciul Contabilitate” din cadrul Consiliului Județean Arad
Mariana Faur – membru PNL Arad și șef serviciu în cadrul S.C. Recons S.A. – mai concret, aceasta răspunde de Ștrandul Neptun.
Cristian Dolha – membru PSD Arad;
Ce caută atâtea personaje care dețin funcții plătite în cadrul societăților Primăriei Arad în CA-ul CTP? Să bănuim că ar fi vorba de o fidelizare bănească a acestora, pentru a face ceea ce cere Puterea în interiorul societăților pe care le reprezintă?
Componența Adunării Generale a Acționarilor:
Adrian Barbeș – consilier local municipal PNL;
Geovanni Strona – consilier local municipal PNL; (săracul de el… cât poate să înțeleagă din ceea ce se întâmplă acolo…)
Simona Stan – consilier județean PNL.
În ceea ce privește Consiliul de Administrație al CTP, membrii acestuia sunt în funcție din 2012, urmând ca probabil luna aceasta să fie desemnată noua componență. În privința Adunării Generale a Acționarilor, cei menționați mai sus au fost numiți recent, după alegerile locale din iunie. Dar până atunci, ghici ghicitoarea noastră cine a condus CTP-ul cu mâini de fier din 2012 până în 2016? Nu are rost…
- Geanina Simona Popa-Pistru – fost consilier local municipal PDL, actual consilier local municipal PNL și președinte al Organizației Municipale PNL Arad;
- Marcela Ana Nicșanu – fost consilier local municipal PDL;
- Traian Ion Vlaicu-Hergane – fost consilier local PDL;
- Ioan Plaveți – fost consilier județean PDL și actual consilier județean PNL;
- Gyorgy Șipoș – fost consilier județean UDMR.
Așadar, am putea spune că PNL Arad controlează aproape în totalitate Compania de Transport Public Arad, sau cel puțin așa reiese din componența Adunării Generale a Acționarilor și cea a Consiliului de Administrație. Asta fără a mai intra în interiorul CTP Arad și a vedea câți dintre cei angajați acolo, pe funcții importante, sunt de fapt membrii de partid. Pentru că așa este, iar noi știm asta. Totodată, ați fi surprinși să vedeți câte relații de rudenie am găsit între angajații din CTP Arad, frați (al directoarei Birău), surori, soți ș.a.m.d. Dar momentan nu despre asta vorbim, ci despre cei care efectiv controlează compania.
Să mai adăugăm totuși că Geanina Pistru a fost declarată incompatibilă de ANI din cauza afacerilor derulate între firma acesteia și Compania de Transport Public Arad.
Ați putea crede că cei din AGA, CA, Primăria Arad, respectiv primarul Gheorghe Falcă, sau Prefectură, nu știu că în cadrul CTP Arad se întâmplă multe nereguli, dar vă asigurăm că nu este așa. Multe dintre aceste nereguli le-au fost sesizate, iar în continuare vă vom arăta o serie de adrese din partea angajaților CTP Arad care au fost trimise celor menționați mai sus.
Din informațiile pe care le deținem și acum le probăm, nu numai că autoritățile s-au făcut că nu știu nimic despre activitatea din CTP (bunăoară, joi, după ce a izbucnit scandalul, directorul Mariana Birău s-a prezentat la sediul PNL Arad probabil pentru a le spune… ceva), se pare că e mai mult de atât. Și spunem asta pentru că în următoarele zile o să dezvăluim: licitații, în urma cărora firme deținute de apropiați ai PNL (cu funcții în instituții de stat) au reușit să vândă CTP-ului, cu zeci de mii de euro, autobuze de mâna a doua, a căror calitate era îndoielnică; la, se pare, o subminare din interior a intereselor societății, în urma căreia transportul pe anumite rute a fost „pierdut” către firme particulare; la „traseul banilor” încasați din biletele plătite de călători etc.
Iar înainte de a vă lăsa să vă delectați cu ceea ce autoritățile au fost puse la curent de foarte multă vreme și nu au făcut nimic, postăm o asigurare încheiată de firma soțului directoarei cu CTP, SC Sorinevasig SRL, asta ca să nu mai existe niciun dubiu că soții au făcut afaceri între ei folosind o societate de stat și încasând bani grei în visteria familiei. Dar, oare, câți bani dintre aceștia au ajuns în visteria partidului? Rămâne să aflăm probabil, mai ales că avem încredere că procurorii își vor face treaba cum scrie la carte
Comentariile portalului
Odihna vesnica !!
Deci, infradtructura orașului e legată de sărbătorile religioase!?
Imi cer scuze,poate gresesc ,fara sa tin partea soferului si facand abstractie de functie,din video nu vad cu ce a gresit omul? Se pregateste sa intre in locul (...)