vineri, 19 aprilie, 2024

Special Arad Logo

    ExclusivȚeapa trece prin Cargus! Unui arădean i-a dispărut smartphone-ul „vândut” prin OLX. Rețea națională sau neglijență în serviciu? (Audio)

    de Mihai Todoca | 2 iunie 2016, 4:13 PM | Investigaţii

    14

    Știri Arad. Modalitățile prin care s-a ajuns să se fure telefoanele devin din ce în ce mai inedite. Un arădean a avut de vânzare un telefon Iphone 6S 128 GB Gold nou, cutie sigilată, l-a pus pe OLX, iar la scurt timp a fost contactat de un anume Costea Claudiu din Buzău. S-au înțeles la prețul de 3050 plus transport cu verificare colet.

    Cum a decurs totul

    Vineri, în data de 20 mai, coletul conținând telefonul a fost expediat către destinatarul din Buzău și a ajuns sâmbătă, în data de 21. Arădeanul Ștefan Radu a primit un mesaj pe telefon de la curierul Cargus în care era anunțat că livrarea a fost refuzată. Acesta a încercat să îl contacteze pe Costea Claudiu, însă telefonul acestuia, surpriză, era închis. Luni, 23 mai, Ștefan Radu a făcut cerere pentru returnarea coletului care a ajuns în data de 25 mai și s-a dus la sediul Cargus din Arad. În cutia telefonului era, din nou surpriză, cu totul alt telefon. Unul folosit și deteriorat. Mesajul cu adresa destinatarului a fost trimis de pe un număr de telefon care este închis din data de 20 mai, însă comanda a fost făcută de pe un alt număr, la care ulterior a răspuns un tânăr care, după voce, pare să fie o altă persoană și care susține că el i-a dat telefonul cuiva pe care nu îl cunoaște. Ștefan Radu l-a întrebat pe acesta dacă i-ar putea da detalii privind înfățișarea persoanei căreia i-a dat telefonul, acesta a spus că nu, nu îl cunoaște, „a fost un băiat cu glugă”.

    Sfătuit de reprezentanții Cargus să NU meargă la Poliție!

    Cei de la firma de curierat l-au sfătuit pe păgubit să nu meargă la poliție pentru că cineva îi va despăgubi suma de 3050 RON. În acest sens, Ștefan Radu a întocmit o sesizare la Cargus, cu numărul 179522, înregistrată în data de 25.05.2016.

    În urma anchetei interne desfășurate de către Cargus în data de 30 mai, Ștefan Radu a primit un mail de la firma de curierat, în care era informat că rezoluția găsită de către ei este să fie despăgubit cu de 10 ori valoarea transportului, sumă ce se ridică la 241.90 RON,  motivând această rezoluție pe baza faptului că nu a fost asigurat  coletul.

    Curierul a încălcat politica internă a firmei

    Contactată, firma de curierat susține că agentul care a preluat coletul de la Ștefan Radu a încălcat politica firmei și nu a efectuat inspecția de siguranță la cerința expresă a expeditorului.

    „Întrucât pe documentul de transport nu s-a menționat codul IMEI, iar agentul în momentul preluării nu a verificat conținutul, nu putem ști cu siguranță faptul ca produsul expediat nu corespunde cu cel recepționat. Astfel, agentul de preluare a încălcat procedura, iar în acest caz ne vom asuma responsabilitatea”.

    Totodată, în urma anchetei, agentul a fost sancționat, însă nu se știe sub ce formă, mustrare sau referat cu reținere din salariu.

    Ce spune partea vătămată?

    „Este ilogic! Cum să cer eu să nu se efectueze inspecția de siguranță când eu trimit cu «verificare colet»? Dacă aș trimite un cartof pe post de telefon cum aș putea să îl trimit cu «verificare colet»? Este ilogic! Problema pe care o subliniază cei de la Cargus este că nu era trecut IMEI-ul telefonului, pe OLX din păcate nu există opțiune de a asigura coletul, decât de a livra cu verificare și să tipărească ei AWB-ul. Iar din moment ce ei au tipărit AWB-ul, cum să fie trecut și IMEI-ul? Agentul a fost sunat de față cu mine din Depozitul Cargus Arad și a confirmat că a verificat coletul și cutia telefonului era sigilată”.

    În mailul trimis de cei de la Cargus, se arată că motivul pentru care ridicarea nu a putut fi efectuată a fost că destinatarul a dorit să plătească cu valută.

    Curierul, victimă sau țepar?

    Facem o mică analiză și apar anumite întrebări:

    Cum de nu a observat curierul că s-a schimbat telefonul? Nu cunoaștem descrierea fișei postului a celor de la Cargus, însă agentul care livrează un colet ar trebui să fie răspunzător pentru acesta până când primește semnătura de ridicare.

    Din moment ce IMEI-ul telefonului este trecut și pe cutie, iar agentul a verificat coletul și a confirmat faptul că este sigilată cutia, de ce nu cade în sarcina celor de la firmă să își ia toate măsurile necesare de siguranță?

    Înainte de a se verifica coletul la destinație, agentul a cerut un buletin pentru a verifica identitatea destinatarului?

    Dacă nu s-a verificat identitatea destinatarului, cum de i s-a permis să deschidă un colet sigilat fără a ști că el este, într-adevăr, destinatarul?

    Pe cealaltă parte, cum de acel tânăr i-a dat unui străin telefonul să se folosească de el?

    Pe o convorbire înregistrată între Ștefan Radu și tânărul care răspunde la telefon, cel care și-a împrumutat telefonul, se aude o voce în fundal care spune „ăsta e dat dracului” (minutul 11:07 din înregisrearea de mai jos). Ștefan Radu l-a întrebat cum de și-a dat telefonul unui om pe care nu îl cunoște? Acesta a spus că de ce nu? Însă când l-a întrebat cum îl cheamă, „de ce să îți dau datele mele? Cum pot să fac asta eu, un elev de clasa a XII-a”. Dar telefonul? Cum de l-a dat?

    O anchetă a poliției este în desfășurare,  urmare a plângerii depusă de Ștefan Radu.

    Menționăm că acest lucru s-a mai repetat, după spusele lui Ștefan Radu care, fiind la sediul Cargus din Arad, a fost auzit de un alt client care stătea la coadă și i-a spus că același lucru l-a pățit o cunoștință de-a lui, însă cu o altă firmă de curierat.

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Comentarii

    1. incredibil … România este tara tuturor posibilităților … păcat ca firma încearcă sa se disculpe folosindu-se de tot felul de tertipuri „mai puțin ortodoxe” … în loc sa-și asume responsabilitatea … și odată cu trecerea timpului, cu siguranță și noi clienți … dar cu aceasta gândire „romaneasca” va avea numai de pierdut … personal nu voi mai apela la serviciile lor de teama sa nu pățesc la fel

      +18 voturi
      +1
      -1
    2. Domnule Stefan daca aveti toate inregistrarile cu convorbirile va fi foarte ușor pe instanta sa ii dovediti pe cei de la cargus. nu au decat sa se descurce, daca nu a fost cumva manevra lor … puteti sa va asteptati si la asta.

      +15 voturi
      +1
      -1
      • Salut tuturor ,Dan-e am inregistrari si cu Cargus si cu agentul care a ridicat coletul de la mine .Agentul nu este deacord sa public inregistrarea cu dansul din motive intemeiate zic eu ,iar cele cu Cargus nu prea le vad rostul pt. ca suni la ei si poti vorbii doar cu „centralista”,vroiam sa iau legatura cu departamentul sesizari ,(nu stiu colegi sunt ocupati nu imi raspund) vroiam sa iau legatura cu agentul din Buzau (ne pare rau nu putem sa va dam nr.de telefon decât daca acesta este de acord ) ok sii??? (pai nu este de acord).De ce??? (Nu stiu) (eu nu pot sa va ajut cu mai mult, daca doriti si altceva?) Da doresc sa iau legatura telefonic cu departamentul sesizari,nu doar prin email.(Ok o sa le transmit cand au timp sa va sune) va mulțumesc mult dar sa nu uitați (nu,nu stati linistit) in veci nu a mai sunat nimeni .Cargusul chiar nu este curios de clientii sai „il pierdem pe asta vine altul” asa cred ca gandesc ei altfel nu imi explic.Oricum instanta va hotarâ daca sunt ei de vina sau nu.Va voi informa in continuare. O zii buna tuturor.

        +11 voturi
        +1
        -1
        • Dacă deții această înregistare să știi că îți va fi de mare folos dacă o să ajungi în instanță cu firma de curierat. Merită să faci toate demersurile și să îi ataci pe toate căile să-ți recuperezi prejudiciul. Multă baftă … vei avea nevoie 😉

          +8 voturi
          +1
          -1
    3. Acelasi lucru am patit si eu cu frima FanCurier am pus un colet la ei la sediu cu verificare colet atunci lucrau cu tocmai.ro, am dus coletu la sediu FurCurier din Iasi a fost preluat de catre angajati am primit o foaie si am plecat acasa. A 2-a zi cand scanez awb coletu disparuse era incarcat din iasi si nu mai aparea in sistem la ei. Sa intamplat pe 7/01/2015 si acum suntem in 6/2016 si nu am fost despagubit. Cei de la FurCurier incearca sa ma despagubeasca de 10 ori transportu (120lei)dar coletul valora 2800 lei in colet se afla un iphone 6. Ce vina am eu ca au furat coletu angajati de la FANCURIER ?

      +7 voturi
      +1
      -1
    4. Am un client pentru care numai ce am promovat o actiune in justitie pe tema modului cum CARGUS isi indeplineste obligatiile asumate.Vezi bine,desi a ridicat coletul incredintat pentru a fi transportat in alta localitate,pe drum „S-a pierdut” iar CARGUS ,referindu-se la niste clauze din „termene si conditii” – redactate tot de ei – vrea sa-i dea numai contravaloarea transportului inmultita cu 10.Transport pe care,ca sa vezi,urma sa-l plateasca destinatarul.CLauza la care se refera CARGUS este ilegala si imorala,pregatind de fapt terenul ca ei sa poata „pierde” obiectele ce le sunt incredintate sau sa le poate declara „disparute”,distruse etc.Cred ca e nevoie de o actiune generalizata impotriva acestor „firme” de curierat care,dupa cum se vede,s-au specializat pe orice altceva decit pe „transport”.

      +7 voturi
      +1
      -1
      • Puteti sa imi spune-ti in ce statiu este dosarul cu cei de la urgent cargus sa stiu daca are rost sa incerc si eu in instanta? , tocmai am trimis si eu 2 coletele cu cei de la urgent cargus si sau schimbat produsele am primit 2 copii in loc..coletele au fost trimise la data diferetita ,banuiesc ca angajatii lor au fost mana in mana cu destinarul,cu politia plangere penala nu am rezolvat nimic.. nici cu Opc

        +3 voturi
        +1
        -1
    5. Modul in care CARGUS intelege sa-si indeplineasca obligatiile lasa de dorit!!!Mi-am luat liber de la servici asteptand sa-mi ajunga produsul comandat intre orele comunicate de CARGUS,respectiv 9-18…TEAPA!!!
      Nu numai ca nu au venit,dar nu au avut bunul simt sa anunte ca nu ajung…
      NESERIOZITATE SI INCOMPETENTA!De NERECOMANDAT!!!

      +2 voturi
      +1
      -1
    6. și eu am pățit o faza cu firma asta . pachet comandat de pe net nu a mai ajuns niciodată la mine. awb inexistent. reprezentanții firmei de unde am comandat piesa erau nedumeriți de situație, primind aceleași răspuns sec ca am primit coletul, acesta fiind plătit online. teapa 100 lei .asta e

      +1 voturi
      +1
      -1
    7. In Arad a fost o firma de curierat pe str Padurii. Niste oameni extraordinar de amabili si corecti ./ parca sprint curier se chema/ regret ca nu mai sunt pt ca au fost preluati de catre Cargus. Nu am avut probleme din cele semnalate aici dar am rezerve de acum in a apela la această firmă.
      Cu Fan curier am avut o problema in sensul ca am dorit sa expediez un obiect de cca 80 cm lungime si cu anexe toate din material casant / un fel de plastic/ Am intrebat daca ajunge intreg /ambalat desigur / si au spus ca nu garanteaza pt ca e casant caci ei duc si mobila si e posbil ca o mobila scaun dulap etc sa sparga acest obiect daca cumva cade intre alte obiecte..!!!!! Am renuntat la aceasta firma. Am intrebat ce fac daca expediez o vitrina cu sticla Am primit acelasi raspuns ”Nu garantam”.Am expediat obiectul apoi cu o cunostinta cu trenul. !!Ce părere aveti?

      +2 voturi
      +1
      -1
    8. Am trimis cu Urgent Cargus un colet de la Bucuresti si s-a livrat la Husi, dar banii nu se mai intorc. Efectiv au ramas blocati la Husi dupa cum spun ei. Am sunat la ei zilnic si am stat ore intregi la telefon ca sa primesc in fapt doar explicatii sterile. Se pare ca un angajat de al lor i-a luat si dus a fost. Nu e o suma mare, doar 790 lei, dar nu ii mai primesc… NU RECOMAND FIRMA ASTA DE CURIERAT NIMANUI

      +3 voturi
      +1
      -1
    9. Saptamana aceasta am avut si eu o experienta bizara,aveam de expediat 2 colete retur gratuit fashion days si zara.Curierul care a venit a cerut retur fashion,evident ca am dat coletul fashion days.Pe colet erau trecute datele firmei fashion days este o eticheta mare cu un format specific FASHION DAYS a anexat aAWB pe colet nu in prezenta mea .Coletul vine retur evident pentru ca trebuia luat colet zara,eu trebuie sa platesc 84 lei ,plimbarea coletului intors ciufulit cu ambalujul rupt. in plus cele 2 colete erau deja in imposipilitatea de a fi returnate expira termenul.Se face abuz de acuzatii si folosirea datelor personale . Va intreb fisa postului nu prevede a se citi destinatar?

      +1 voturi
      +1
      -1

    Scrie un comentariu

    7 + 0 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.