sâmbãtã, 27 aprilie, 2024

Special Arad Logo

    Se solicită finanțare europeană pentru încă 10 tramvaie noi

    de Raluca Medeleanu | 28 februarie 2024, 4:53 PM | Administraţie | Știri Arad

    0

    Dat fiind faptul că recent au fost lansate programe de finanțare europeană noi, Primăria a pregătit documentația pentru a aplica în vederea achiziționării a încă 10 tramvaie. De asemenea, va încerca să obțină retroactiv și bani pentru a acoperi investiția de modernizare a tronsonului liniei de la „bucla” din zona Făt Frumos, care momentan acumulează întârzieri din cauza problemelor la livrări.

    Documentele necesare depunerii acestor solicitări de finanțare au fost aprobate de consilierii locali în ședința de miercuri, 28 februarie.

    Tramvaiele existente în inventarul Companiei de Transport Public Arad asigură transportul pe un număr de 15 linii, a căror trasee au o lungime totală de 167,930 km – potrivit studiului de oportunitate.

    Cele vechi funcționează în ture, nefiind suficient de rezistente din punct de vedere tehnic să circule o zi întreagă (se supraîncălzesc). Pe acest considerent, chiar dacă la ora actuală există 70 de tramvaie vechi, nu e nevoie de achiziționarea unui număr egal de tramvaie noi care să le înlocuiască, însă tot există necesitatea achiziționării mai multor tramvaie noi decât există acum în oraș.

    La ora actuală, există în total 17 tramvaie noi roșii cu alb de tipul Civitas și încă 10 tramvaie cu vagon dublu, verzi.

     

    reteaua transportului public in comun cu tramvaie din municipiul Arad

     

    Planul Primăriei este să mai achiziționeze încă 25 de tramvaie noi, iar anul acesta, ca primă fază, urmează să depună solicitare de finanțare europeană pentru achiziția a 10 dintre ele, prin Programul Regional Vest 2021-2027, Prioritatea 4 – O regiune cu mobilitate urbană sustenabil.

    Valoarea totală eligibilă a proiectului ce vizează achiziționarea celor 10 tramvaie este calculată la 90.801.057,19 lei cu TVA (din care contribuția proprie a Municipiului Arad ar fi 1.816.021,14 lei cu TVA, adică 2% din sumă). Tramvaiele ar urma să fie cumpărate tot de la Astra Vagoane Călători, în baza unui contract deja semnat în prealabil.

    Lucrările la „bucla” de la Făt Frumos mai așteaptă trei luni

    În ceea ce privește proiectul de modernizare a liniilor de tramvai de la Făt Frumos, a primit deja un constructor, firma Sylc Con Trans fiind câștigătoarea licitației, însă lucrările nu pot începe încă din cauza problemelor legate de livrarea șinelor și macazelor. Primarul Călin Bibarț estimează că acestea vor fi livrate în aproximativ trei luni. Pentru a recupera banii care vor fi alocați pentru execuția acestor lucrări, Primăria va depune la ADR Vest o cerere de finanțare în vederea obținerii retroactiv a unei finanțări europene.

    „Mă bucur că s-a aprobat un ultim document necesar obținerii finanțării pentru tramvaie, un studiu de oportunitate. Acum, pe baza lui vom depune prima cerere de 10 tramvaie și, în paralel, cerere de finanțare pentru linia de la Făt Frumos, pentru că avem pe fiecare municipiu alocată o sumă de bani, astfel încât să ne putem încadra în această sumă și să atragem de la ADR Vest și să intre în economia Aradului (…).

    Pentru bucla de la Făt Frumos este făcută licitația și tot, dar ei trebuie să-și dea comandă pentru linii, care durează vreo două – trei luni până le vin și atunci din cauza asta o să batem pasul pe loc, până le vin. Știți că și pe Pădurii s-a stat o perioadă. Și atunci nu închidem circulația încă acolo (la Făt Frumos, n.red.), ca să nu stăm și să nu se întâmple nimic”, a explicat edilul.

     

    Citește și:

    Încă 3 tramvaie noi Civitas, puse pe linii în municipiu. Războiul din Ucraina afectează însă modernizarea liniei de la Făt Frumos · Special Arad

    Când se va putea circula cu Imperio de la Arad până la Ghioroc · Special Arad

     

     

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Scrie un comentariu

    8 + 5 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.