joi, 28 martie, 2024

Special Arad Logo

    Se reia concursul de manager pentru Hubul MARTA. Regulamentul pare modificat „cu dedicație”

    de Raluca Medeleanu | 31 ianuarie 2023, 1:59 PM | Administraţie | Topic special

    0

    fosta fabrică MARTA, într-o imagine de epocă

    Din cauza că nu s-a înscris nicio persoană pentru concursul de management la noul Hub Cultural MARTA, se va relua procedura pentru organizarea unui nou concurs. Reactualizarea regulamentului de concurs a fost aprobată astăzi, 31 ianuarie, în Consiliul Local Municipal, urmând ca săptămâna viitoare să se preia deja dosarele.

    Amintim că proiectul înființării unui hub cultural în fosta fabrică MARTA de pe Calea Aurel Vlaicu aparține viceprimarului Ilie Cheșa, în acest sens fiind votată organigrama încă din primăvara anului 2022, alături de bugetul aferent pentru anul respectiv (circa 300 mii lei), însă din lipsa unui director nu au putut fi făcute nici alte angajări și nu s-au cheltuit nici banii pentru vreun proiect. Inițial, regizorul Ștefan Iordănescu a fost ales de Consiliul Local să fie director interimar, însă acesta s-a răzgândit înainte a semna contractul.

    Concursul de manager trebuia să se desfășoare începând cu 19 ianuarie, însă a fost anulat din lipsă de candidați. Unul dintre cei care ar fi dorit să candideze, însă nu a putut din cauza cerințelor din regulament, a fost Ovidiu Balint, fostul director al Casei de Cultură Arad (în anii 2000). După cum a declarat pentru Special Arad, chiar dacă are studii de management cultural, nu are studii superioare într-un domeniu cultural, fiind de profesie inginer.

    O modificare „cu dedicație”?

    Consilierii au votat în ședința CLM de marți un proiect de hotărâre pentru organizarea unui nou concurs, care – pe lângă actualizarea calendarului – a modificat și un aliniat din regulament.

    Specificația modificată este legată tocmai de studiile superioare necesare pentru participarea la concurs. Dacă în regulamentul din decembrie se enunțau următoarele: „întruneşte condiţiile de studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul de activitate al instituţiei. Domeniul fundamental de ierahizare – științe umaniste și arte; ramura de știință: studii culturale sau arte”, acum, în noul regulament votat de consilieri în 31 ianuarie formularea se simplifică la: „întruneşte condițiile de studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă”, astfel eliminându-se condiția ca studiile superioare să fie neapărat în domeniul cultural.

    Restul cerințelor din regulamentul inițial au rămas neschimbate, în continuare solicitându-se – printre altele – o experiență în management de 7 ani sau că nu deţine o funcţie de manager la o altă instituţie publică de cultură din România.

    Nu putem să nu observăm că a fost modificat exact aliniatul care l-a împiedicat pe fostul director al Casei de Cultură Arad să se poată înscrie la concursul de management din ianuarie.

    Următorul concurs începe în 2 februarie

    Elaborarea și depunerea proiectului de management de către candidați pentru următorul concurs se va face în perioada 2 – 24 februarie, după care între 27 și 28 februarie va avea loc selecția dosarelor. În perioada 1 – 9 martie va avea loc prima etapă de analiză a proiectelor de management de către membrii comisiei de concurs, iar în 10 martie va fi anunțată nota obţinută în prima etapă, fiind declarați admişi pentru susţinerea etapei a doua doar candidaţii care au obţinut minim nota 7.

    În 13 martie va avea loc susţinerea proiectelor de management în cadrul interviului desfășurat la Primăria Arad, în 14 martie se va afișa nota finală care poate fi contestată, iar comisia va avea un termen de 3 zile pentru soluționarea contestațiilor.

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Scrie un comentariu

    2 + 2 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.