Se pregătesc concedieri în masă la Takata? Peste o mie de angajați de la secțiile „centuri” și „volane” ar fi în pericol!

    de Andrei Fuliaș | 30 mai 2020, 1:03 PM | Știri Arad

    6

    Pandemia de COVID-19 (coronavirus) care a atins toate continentele începe să facă victime și altfel decât prin îmbolnăvire. Anticipată deja de aproape toată lumea, criza economică mondială stă să ne lovească pe toți din minut în minut.

    Este binecunoscut faptul că foarte multe afaceri au fost afectate de situația provocată de coronvirus, însă unele voci spun că această criză economică va fi chiar mai „năprasnică” decât cea din 2009.

    Astfel, aflăm, din surse deocamdată neoficiale, că în cadrul Joyson Safety Systems Arad (Takata) se discută despre concedieri în masă. Mai exact, aflăm că zilele trecute ar fi avut loc o ședință în care s-a discutat situația actuală a companiei și în urma căreia concluzia a fost că e nevoie să fie concediați peste o mie de angajați.

    De altfel, unul dintre mesajele care circulă pe grupurile angajaților companiei și care se presupune că ar veni din partea unor persoane din sindicat, vorbește concret despre numărul de angajați care ar urma să fie dați afară.

    „După o prezentare succintă a situației economice a întreprinderii, a evoluției dezastruoasă a comenzilor pentru următoarele 4 luni și chiar până la sfârșitul anului, conducerea, prin vocile lui Toader și Ile (n.red. – directorii de la „Volane” și „Centuri”), care nu au uitat să-și exprime regretul, ne comunică faptul că au luat decizia să concedieze 500 de direcți și 100 de indirecți și staff, pe partea de volane, respectiv 407 direcți și 42 indirecți și staff, la centuri”, se arată în respectivul mesaj.

    Astfel, dacă ceea ce spune reprezentantul sindicatului angajaților de la Takata este adevărat, ar urma ca peste o mie de angajați din cadrul companiei să fie concediați. Totodată, probabil că dacă se va întâmpla acest lucru, iar sursele noastre susțin că lucrurile se îndreaptă în această direcție, cei concediați vor primi un număr de salarii compensatorii.

    Pe de altă parte, disponibilizarea ar putea fi și rezultatul faptului că marile concerne auto pentru care Joyson lucrează au pe stoc zeci de mii de mașini care nu se vând și, în aceste condiții, nu există comenzi pentru fabrica din Arad.

    În același timp, din păcate, este de așteptat ca astfel de decizii să fie luate și în alte fabrici din Arad, dată fiind situația, „gurile rele” susținând că vor exista disponibilizări importante, ca să nu spunem altfel și să speriem lumea.

    O să publicăm orice luare de poziție a conducerii companiei Joyson, în măsura în care o să primim așa ceva.

    Distribuie articolul

    Comentarii

    1. Nu le dați idei și altor companii, fabrici din Arad că o să profite la maximum de așa zisă criză de covid. Primarul doarme pe el, nu că l ar interesa, oamenii vor uita de ceea ce le au făcut, le vor face șefii de la takata și altele. Nu suntem uniți, că altfel…. I am da noi afară pe șefii cu salarii de sute de milioane

      +12 voturi
      +1
      -1
    2. Forța de muncă disponibilizată ar putea fi reabsorbită pe piața muncii dacă ar exista un program masiv de renovare și reabilitare a centrului istoric,
      Primăria nu ar trebui să vadă doar partea goală a paharului, respectiv costul investițiilor pe termen scurt, ci și partea pozitivă:
      -crearea de locuri de muncă și evitarea problemelor sociale inerente șomajului (asistații social tot la primărie vor apela)
      -centrul istoric renovat va atrage vizitatori (mulți din ei tranzitează oricum Aradul, dar nu se obosesc să coboare de pe autostradă
      pentru ca orașul este în paragină și nu este ofertant) iar aceasta va duce și la dezvoltarea sectoarelor conexe și pe cale de consecință
      la dezvoltarea economiei locale și crearea de noi locuri de muncă

      +7 voturi
      +1
      -1
      • Te adresezi unor GOLANI care sunt CAPABILI doar să fure și să mintă. Ei cum o să mai facă „un ban grămadă” dacă asfaltările sunt făcute de firme ce respectă tehnologia, renovările clădirilor o să țină de la 25 de ani în sus și toate investițiile Primăriei se fac cu bani europeni?
        .
        Nu vezi că ei MIMEAZĂ acum Pod lângă Pod pe partea de vest a orașului, când orașului îi lipsește pod în partea de est care să facă legătură directă cu autostrada A1. Un ACTOR se vrea primar??? Deci, ce concluzie poți trage? Că vor continua MIMA! Ori atunci un profesionist în a se preface este ce le trebuie în fotoliul de la primărie.
        .
        Crezi că pe această bandă de Pirați îi interesează binele cetățenilor din Arad? Cine la naiba a dus orașul acolo unde este în momentul de față? Am avut război, a fost Pandemie și carantină permanentă de 15 ani? Nu vezi că tot ce se face sunt doar ȘTIFTURI! Podul renovat in ani, îl ia vântul la prima furtună. Doar sunt urmașii Meșterului Manole.

        +4 voturi
        +1
        -1

    Lasa un raspuns pentru Ferenc

    3 + 4 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.

    Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vã exprimați acordul asupra folosirii lor. Am actualizat politicile în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Detalii.