Șase lucruri pe care s-ar putea să nu le știi despre Nike

    de - | 24 iunie 2021, 3:08 PM | Advertorial

    0

    Pantofii de alergare nu au fost întotdeauna la fel de eleganți și de confortabili ca în ziua de astăzi. Adesea fabricați de companii de anvelope, adidașii erau grei și predispuși la rănirea picioarelor după alergări lungi.

    Antrenorul Bill Bowerman a schimbat toate acestea, perfecționând un pantof care putea rezista rigorilor atletismului de elită. Alături de Phil Knight, Bowerman a cofondat Nike în 1964.

    De la încălțăminte la îmbrăcăminte, compania a devenit o instituție globală și un gigant publicitar care  deține o felie uriașă piața globală de încălțăminte. Iată câteva lucruri pe care s-ar putea să nu le știi despre adidași Nike.

    1. Primele prototipuri de adidași Nike erau produse din piele de pește și cangur

    Bowerman a fost un antrenor de la Universitatea din Oregon în anii 1950 căruia nu îi plăcea designul pantofilor de alergare. În afară de modelele germane importate, majoritatea adidașilor ofereau un sprijin slab și nu ofereau alergătorilor ceea ce aveau nevoie de la un pantof. Bowerman a experimentat cu propriile modele, înrolând un cizmar local pentru a-l educa. El a încercat pielea de cangur, catifea, pielea de cerb și pielea de pește în prototipurile inițiale, folosindu-l pe atletul Phil Knight drept cobai.

    2. Compania a fost fondată pentru o temă la facultate

    Knight a urmat cursurile Universității din Oregon înainte de se muta la Stanford în 1960. În cadrul unui curs, Knight a fost provocat să vină cu un plan de afaceri. Presupunând că pantofi mai buni ar putea fi realizați mai eficient din punct de vedere al costurilor în Japonia, el a propus o marcă de încălțăminte care să folosească forță de muncă străină și să fie comercializată sportivilor de liceu și de facultate. În 1964, Knight și Bowerman au conceput și au lansat Blue Ribbon Sports, un distribuitor de import al pantofului japonez Onitsuka Tiger. Bowerman a luat marfa și a modificat-o pentru alergători, iar Knight a vândut-o din portbagajul său.

    3. Celebra siglă Nike a costat 35 de dolari

    Când Knight a simțit că Blue Ribbon are nevoie de o identitate de marcă mai puternică, a contactat un student de la Portland State University, unde predase contabilitate. Carolyn Davidson a fost de acord să elaboreze câteva posibile modele, inclusiv o „bifă” sau „swoosh”, pe care Knight trebuia să o prezinte într-o vizită la directorii Onitsuka, în 1971. În timp ce lui Knight „nu i-a plăcut”, Blue Ribbon a rămas în cele din urmă cu acest logo și i-a plătit lui Davidson taxa convenită de 35 dolari pentru lucrare.

    4. Logo-ul a venit înainte de nume

    După achiziționarea Swoosh, Blue Ribbon trebuia să facă o schimbare de nume. Knight a făcut lobby pentru a numi compania Dimension 6, în timp ce alții au dorit Bengal. Un angajat pe nume Jeff Johnson a preferat Nike, zeița greacă a victoriei. Numele i-a apărut într-un vis și se potrivea unui articol pe care îl citise despre nume de marcă provocatoare care includeau litere precum Z și K. Lui Knight nu i-a plăcut, dar termenele de fabricație l-au obligat să ia o decizie rapidă.

    5. Prima pereche de adidași Nike s-a dezintegrat

    Prima pereche de adidași Nike care a fost vândută cu logo-ul și numele companiei a fost o gheată de fotbal în 1971. Pantoful a fost fabricat în climatul cald din New Mexico, iar compania nu se gândise să-l testeze la temperaturi mai reci. Când sportivii în condiții de iarnă au început să-l folosească, talpa a crăpat rapid în două. Nike a fost nevoit să vândă cele mai multe dintre cele 10.000 de perechi pe care le-a produs pentru numai 7,95 dolari.

    6. Un aparat de vafe a inspirat design-ul tălpii

    Bowerman a căutat în permanență modele de adidași care ar putea îmbunătăți tracțiunea și absorbi energia. Mânca o vafă într-o zi, când a observat că același tipar de grilă ar putea fi ceva util. Bowerman a turnat uretan în aparatul de vafe al familiei sale, dar a uitat spray-ul antiaderent și l-a lipit. Ideea a rămas însă, iar perechea de adidași Nike Waffle Trainer a devenit un succes în 1974.

    Distribuie articolul

    Scrie un comentariu

    3 + 1 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.

    Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vã exprimați acordul asupra folosirii lor. Am actualizat politicile în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Detalii.