Patru alimente de care ai nevoie zilnic

    de Special Arad | 27 mai 2014, 10:58 AM | Gurmand

    0

    Regula nutriteie sanatoase recomanda diversificarea si consumul de alimente cat mai variate, dar exista totusi cateva alimente pe care le poti consuma zilnic, pentru ca sunt extrem de benefice organismului. In plus, sunt accesibile oricui si raman sanatoase chiar daca sunt puse in farfurie de mai multe ori pe zim potrivit femeia.ro.

    Nutritie sanatoasa inseamna alimente care sunt in starea lor naturala, integrale sau cat mai putin procesare, alimente cu cat mai putini aditivi sau pesticide, bogate in antioxidanti, minerale si vitamine, care sa poate sa acopere necesarul zilnic doar din hrana, dar si consumul echilibrat de proteine, glucide si carbohidrati, fara a exclude nici una din aceste categorii din alimentatie.

    Cereale si paste din faina integrala
    Produsele din faina integrala contin de trei ori mai multi antioxidanti decat variantele lor rafinate. Cereale integrale reduc riscului aparitiei bolilor de inima, iar fibrele pe care acestea le contin sustine digestia, scad nivelul de colesterol si dau o confortabila senzatie de satietate.

    Trebuie avut in vedere ca diferenta intre ceea ce inseamna cu adevarat cereale integrale si mixurile de cereale din comert este foarte mare. Singura cale este sa citesti etichetele si sa cumperi doar combinatii de cereale integrale, fara nici un fel de alte adausuri.

    Oua
    Ouale sunt o sursa bogata de luteina, un antioxidant care protejeaza ochii. Dar asta nu este tot. Ouale sunt o exceptionala sursa de colina, vitamina B, si proteine esentiale ceea ce le face ideale in dieta femeilor insarcinate si a copiilor. Ouale contin si tirozina, un aminoacid gasit in oua, care intensifica reactiile si reflexele cu circa 20%. Aceasta face din oua alimentul ideal pentru perioadele de stres, oboseala sau efort intens si consum mare de energie. Si asta fara nici un fel de angoase calorice, pentru ca doua oua fierte au circa 150 de calorii.

    Nu in ultimul rand, ouale reduc riscul de cancer. Foarte bogate in antioxidantii acestea reduc riscul aparitiei cancerului si previn instalarea bolilor cardiovasculare. Un ou fiert are la fel de multi antioxidanti ca si un mar. Beneficiile se fac simtite daca vei manca in medie 4-5 oua pe saptamana.

    Iaurt
    Exista studii care arata ca circa 250 de mililitri de iaurt simplu ofera 25% din doza zilnica necesara de vitamina B2, exact tot atat cat ofera 230 de spanac fiert. In plus este considerat alimentul care are capacitatea cea mai mare de a stimula sistemul imunitar si unul din produsele lactate care sunt cu adevarat beneficie indiferent de varsta. Iaurtul este si o foarte buna sursa de proteine si unul din alimente care practic nu are contraindicatii.

    Miere
    Este aliment care nu trebuie sa lipseasca din alimentatia zilnica. Mierea are mai putine calorii decat aceeasi cantitate de zahar dar indulceste mai bine. Intr-o lingura de miere sunt 120 de calorii, iar in 100 de grame de miere de albine sunt 82,4 grame de carbohidrati, 0,2 grame de fibre. Carbohidratii din miere sunt fructoza, in proportie de 38%, glucoza, 31%, maltoza, 7 % si sucroza in proportie de 2%.

    Bogatia nutritionala a mierii de albine vine din continutul exceptional de enzime si aminoacizi, proportia acestora fiind variabil in functie de tipul mierii de albine, regiune si tipul florei din care a fost recoltata.

    Distribuie articolul

    Scrie un comentariu

    0 + 6 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.

    Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vã exprimați acordul asupra folosirii lor. Am actualizat politicile în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Detalii.