P.A.C.E… transportul local al viitorului, la Ei / Falcă… „Regenerare Brădeană” și turnări de asfalt cu gropi incluse, la Noi





În timp ce administrația locală ignoră importanța transportului în comun, o necesitatea în concenptul complex al mobilității arădenilor în propriul oraș, continuând cu încăpățânare să prioritizeze traficul poluant și stresant al autoturismelor personale, în țările Europene se elaborează strategii sustenabile ale transporului în comun, ce pentru arădeni sunt o poveste științifico fantastică din lumi idealizate de filmele de la Holywood. Un VIS, mult prea frumos să fie adevărat!? De ce?
Ce am avut?
În renumitul „Oraș al bicicletelor” Arad, aproape toate familiile aveau biciclete pentru toți, în epoca de dinainte de Lovitura de Stat din 89. Și circulau cu ele zilnic, nu doar în weekend. Nu pentru că era un „Trend” la modă. Ci pentru că era Logic!
Marile intreprinderi ale Aradului, UVA, Rangheț, UTA, TEBA, Tricoul Roșu, samd … aveau toate parcări imense destinate bicicletelor angajaților.
Nu a fost vorba nici o dată despre „strategii revoluționare”, despre piste pentru biciclete, rastele fițoase, sau egoul incomensurabil al vre-unui politician obraznic. Pur și simplu locuitorii au înțeles avantajele transportului individual pe două roți într-un oraș compact, în care pedalând 10-15 minute călare pe o bicicletă, poți ajunge în centru și pe unde ai treabă, din toate cartierele orașului. Mersul pe bicicletă este pe deasupra și plăcut, fiind benefic pentru sănătate.
Ce avem?
Arădeni de azi nu se mai pot deplasa cu bicicletele în siguranță, fiindcă traficul urban a devenit haotic, aglomerat și ILOGIC. A te avânta printre mașinile ce se întrec în a ajunge primele la următorul semafor, este un act de disperare sinucigașă, iresponsabilitate și nebunie. De zece ani de când cronometrez timpul necesar să te deplasezi cu mașina din Vlaicu, prin Centru către Aradul Nou, tot același timp îl obțin și tot o medie de circa 15km/h. „Camioanele” private (= SUV-urile) de până la 3 tone, ce transportă una două persoane, sau înmulțit exponențial de la an la an. Traficul pe străzile cu sens unic și înguste este anevoios, stresant și periculos. Pietonii circulă pe stradă și trebuie feriți, fiindcă trotuarele sunt transformate în parcări.
Parcul de autobuze al CTP-Arad este din secolul trecut. Motoarele lor obosite adaugă aerului ce-l respirăm, nori de fum și gaze toxice, condimentat cu praf de gume second. Cu căteva Imperio și o multitudine de tramvaie vechi care circulă după strategia „din când în când”, ne mai rezolvăm necesitatea de mobilitate, folosind transportul în comun existent. Dar trebuie să ai răbdare și timp la dispoziție. Incertitudinea duratei de călătorie scoate din minți și pe cei mai răbdători.
Regenerarea Urbană, un proiect ce în principiu prevede construcția unor parcări în zona centrală a orașului, dar nu numai, este o aberație a actualului șef a administrației locale (care este de fapt „Regenerarea”, asfaltând și punând niște borduri? Că mintea mea nu reușește să o deslușească). Un proiect care va avea ca singur efect menținerea și poate agravarea conflictului ce a devenit la ordinea zilei, în traficul haotic local. Legea junglei din traficul actual va domina și în traficul din viitor. Soluția „Regenerării Urbane á la Falcă”, nu este o soluție sustenabilă și logică, ci una în care el, Primarul, își deschide drum liber cu lingăii din Poliția Locală, iar restul cetățenilor se descurcă și în continuare cum îi taie capul (citește și … slugile-abuzive-din-politia-lui-falca-o-investigatie-special-arad-care-aminteste-de-prim-secretarii-pcr/ ).
Ce ar trebui să avem!
Personalised, Autonomous, Connected and Electric – P.A.C.E.
Un concept promovat și aplicat AZI, de o companie de transport în comun din lumea normală.
P – personalizat. Adaptat la nevoile și cerințele călătorilor.
A – autonom. Autonom prin automatizarea mijloacelor de transport.
C – conectat. Întregul sistem este interconectat în așa fel încât să folosesească resursele cât mai eficient și să întâmpine cerințele călătorului modern ce el însuși este conectat la sistem.
E – electric. Mijloace de transport în comun electrificate și o infrastructură adaptată.
Cum sună? Normal sau Fantezist?
Noi de ce nu avem? … la Noi de ce nu se aplică P.A.C.E.?
Ce au cerut arădenii deștepți?
În nenumărate rânduri și în scris, dar și prin acțiuni concrete în stradă ale cetățenilor urbei, i sa cerut ilustrului doctor în comunicare și inginer de drumuri și poduri, să ia în considerare necesitățile și cerințele de mobilitate a locuitorilor, în care bicicleta ar trebui să aibe un rol favorizat. Cum a răspuns la aceste cerințe, marele vizionar și filfizon? Le vedeți peste tot prin oraș. Făcături! Cum altfel? O Mare Bătaie De Joc! O cheltuire de resurse financiare pe un concept aiuristic și menit să închidă gura celor ce au ieșit în stradă.
„No!? V-am făcut piste de biciclete! Nu mă lăudați? Nu-i nimic, mă laud singur!”.
Inginerul de drumuri și poduri este surd la strigătele de ajutor ale populației locale. El este receptiv doar la cuvinte cheie, care îi asigură lui personal un beneficiu care să contribuie ca și până acum la bunăstarea proprie și a familiei. Este evident pentru cine are ochi să vadă și înțelege ce vede.
Nu lasă pe nimeni să facă ce trebuie. Păi s-ar vedea diferența între făcăturile lui și un lucru bine făcut. Nuuuu! Ca Ceaușeasca, doar el trebuie să decidă și să propună.
Dar dacă ai elaborat o soluție la care ai lucrat mulți ani? Nici o problemă, și-o face a lui, atâta timp cât nu este nevoit să te plătească. Doar este Țara Plagiatorilor Țepari cu doctorate și kilometrii de diplome, a copiilor ieftine și făcăturilor, un rezultat al țepelor ce li se trag bugetelor din care Voi, restul, cei mințiți, ar trebui să aveți.
Eu!?
Doamnelor și domnilor, nu sunt membru de partid. Nu am agende ascunse și nici colaborator al securiștilor nu sunt, nu am fost și nici nu voi fi. Sunt doar născut în Arad și-mi iubesc orașul natal. Ceea ce văd că se întâmplă în orașul meu este rezultatul unei tumori canceroase care s-a instalat în clădirea primăriei. Nu este o chestiune de a compara oferta politică actuală. Este doar o Realitate cu care ne confruntăm și nimic nu se va schimba atâta timp cât îi lăsăm să ne infectează comunitatea.
Nu avem nevoie de explicații interminabile argumentând:
De ce nu se poate
De ce nu sunt bani
De ce nu sa făcut
Cât de fantastic este ce sa făcut
… s.a.m.d.
Către administrația locală și partidele politice!
Stimabile și Stimabili! Un lucru trebuie să vă intre bine în căpățânile ce le purtați cu mândrie, împopoțonate cu coafuri după ultima modă, dar goale pe dinăuntru (o concluzie logică a rezultatelor eforturilor dv din ultimii 10 ani):
Aerul pe care toți îl respirăm este infectat de gazele emanate de traficul haotic actual!
Țoalele scumpe, ceasurile așișderea, mașinile de zeci și sute de mii de euro, nu vă apără de efectele nocive ale poluării și stresului cauzat de traficul haotic.
SUV-urile cu motoare setoase de combustibili fosili, nu sunt Soluția!
Efectele nocive ale traficului urban actual, nu ne dă cancer doar nouă celor ce mergem pe jos sau pe biciclete, celor pe care îi mințiți cu nerușinare în fiecare zi, ci ele vă afectează și pe voi și copiii voștrii.
Doar că nu se văd, nu înseamnă că otrăvurile nu există în aerul pe care îl inspirăm!
Ce vă cer?
Deci dacă nu o faceți pentru noi, marea majoritate a cetățenilor Aradului, atunci ar trebui să o faceți pentru voi. Este o realitate în care și voi trăiți. Faptul că mergeți prin Alpii din Austria sau Elveția să mai trageți câte o gură de aer curat, din când în când, pe banii furați și șpăgile luate din proiectele de infrastructură, nu vă vor lungii viața.
Știți cine a spus: „ Make the planet great again! ”? Ar trebui să știți!
Nu fiți proști diplomați și acceptați această realitate indubitabilă! Nu fiți atât de ignoranți încât să credeți în propriile minciuni ce ni le turnați cu obrăznicie, de fiecare dată când trebuie să decideți viitorul și prezentul traficului urban din Arad.
Și atenție! Asfaltările de „doi lei” și parcări în Centru, nu rezolvă problema cu care ne confruntăm!
Așa cum arată el azi, ne îmbolnăviți și pe noi, dar și pe voi. Iar problema nu se poate rezolva cu Făcături! Sper să înțelegeți că problemele cauzate de poluarea urbană, în mare parte de traficul haotic și extrem de poluant, în lipsa unor strategii adecvate și adaptate la necesitățile actuale și de viitor ale mobilității cetățenilor Aradului, nu sunt un Lux. Ele ar trebui să fie și prioritatea voastră Nr.1! Nu doar a noastră, a celor care vă acuzăm de lipsă de responsabilitate și viziune, aroganță obraznică și minciuni.
PACE, de ex., aplicat la un transport în comun logic și modern, adaptat la necesitățile de moment și de viitor ale copiilor voștrii și ai noștrii, este Singura Soluția! (sau concepte asemănătoare cu alt nume, dar care promovează același idei de trafic).
El trebuie completat cu o infrastructură și utilități care să primeze transportul în comun nepoluant. Copiații pe cei ce au făcut și fac, ceea ce și voi admirați când mergeți în vizită pe la Ei. Puneții la treabă pe cei ce au știința și experința necesară în a elabora proiectele de trafic și infrastructură. Nu-i aveți? Nu-i o problemă. Vor venii dacă vă aliați cu cei ce au făcut, fac și vor face la Ei. Cum îi găsiți? Simplu!
Luați smartphonul din buzunar, deschideți browserul (Goagălul de pildă) și dați o căutare pe următoarele cuvinte: smart cities și public transportation benefits … doar două exemple.
„Nowadays, the large and small districts are proposing a new city model, called “the smart city”, which represents a community of average technology size, interconnected and sustainable, comfortable, attractive and secure. The landscape requirements and the solutions to local problems are the critical factors. The cities consume 75% of worldwide energy production and generate 80% of CO2 emissions. Thus, a sustainable urban model, “the smart city”, is sustained by the European Commission.”
„Not only does the use of public transport reduce greenhouse gas and pollutant emissions, but it also decreases road congestion. This is beneficial to surrounding ecosystems – less vehicles on the road means less infrastructure is needed, fewer road repairs will need to be made, and the need to build new roads will be hugely decreased.”
… precum și alte posibilități, practic nelimitate, pentru cine vrea să știe.
Cetiți cu răbdare, sau dacă nu le aveți cu „limbile”, atunci puneți pe cineva cu știința lor să vă traducă. Este doar atât de simplu.
Treziți-vă la Realitate!
Respirăm cu toții același aer infect și prin stres ne îmbolnăvim cu toții. Fără excepție!!!
Funcțiile și banii nu vă apără de otrăvurile din aer.
Hey, nu mai faceți pe deștepții, ca până acum, … sunt unii care sunt și au dovedit-o deja în practică.
„Roata a fost deja inventată”! Și să nu credeți cumva că doar aplicând „Copy & Paste”, ca la diploma de doctorat din CV-ul personal, o să vă scoată din încurcătură. Lucrați cu profesioniștii adevărați, ce și-au obținut diplomele pe bune!
Dați dovadă de puțin bun simț și faceți pentru numele lui Dumnezeu, ceea ce Trebuie Făcut! Nu înțelegeți că vă turnați singuri apă în cap, continuând să Mimați „România lucrului bine făcut!”. Vă vedem și înțelegem toate șmecheriile cu care vă pierdeți vremea să îmbrăcați toate Făcăturile.
– Peterpan –
PS – Pentru cei ce vor să găsească inspirație, clipurile de mai jos vă vor pune zâmbetul pe fețele triste, iar celor ce se consideră politicieni, vă vor da orientarea către direcția în care ar trebui să vă concentrați atenția. Asta doar așa să nu spuneți că eu sunt cel care „Bate câmpii”.
https://www.youtube.com/watch?v=tOGsoN8BDvA
https://www.youtube.com/watch?v=pX8zZdLw7cs
https://www.youtube.com/watch?v=BEU0r3dKzTc
Comentariile portalului
din pacate nu este doar o poveste…este cosmarul realitatii in care ne regasim foarte multi…
Parasca a fost profesor pentru sute, poate chiar mii de politisti din intreaga lume. Ce cauta el in politica?
Nu se potriveste absolut deloc aceasta apropiere politica - biserica. De ce nu a fost reprezentat Aradul de un doctor bun sau de un profesor de calitate sau un inginer (...)