ExclusivSlugile abuzive din Poliția lui Falcă – o investigație Special Arad care amintește de prim-secretarii PCR

    Ne-au trebuit mai bine de două săptămâni pentru a realiza, documenta și proba, printr-o investigație jurnalistică, faptele înfiorătoare (pentru noi) și nesimțite la care o să facem referire mai jos. Trei jurnaliști de la Special Arad ne-am trezit cu dimineața în cap și ne-am postat pe Calea Timișorii, la intersecția cu strada Berzei și Lidl. Un coleg, ager din fire când e vorba despre circulație, și care înjură la fel ca majoritatea arădenilor dimineața, când își duce copilul la școală, din cauza aglomerației, și-a dat seama că ceva „necurat” se petrece în intersecția amintită. Înjurând de mama focului, ne-a spus nouă că bănuiește – de fapt, era sigur, dar jurnalist fiind, a continuat să-și pună întrebări – că familia Falcă este ajutată în fiecare dimineață să pătrundă în intersecția amintită, venind dinspre strada C.D. Loga, pe Tabacovici și, ulterior, Berzei, iar apoi să nu mai aibă probleme și să treacă Podul Traian pentru a ajunge cu fiica la școală, la Pedagogic, pe Lucian Blaga. Și, mai ales, ne-a subliniat că polițistul local vine și face această treabă – care sigur nu e trecută pe ordinul de serviciu pentru simplul motiv că este ilegală – exclusiv pentru familia primarului de Arad, în rest neinteresându-l absolut nimic.

    Ipoteza de la care am plecat în urmă cu două săptămâni

    În fiecare dimineață, abuziv, deci ilegal – considerăm noi și nu numai noi – câte un polițist local este plantat de șefii săi în respectiva intersecție cu misiunea clară de a-i facilita primarului și familiei sale accesul pe Timișorii. Polițistul stă doar atât cât să îl vadă pe primar sau soția acestuia că au trecut, după care se urcă în mașină nepăsându-i niciun „gram” de coada de mașini care se întinde până la capătul Aradului, spre Timișoara. În afara primarului și a familiei sale… nu există nimeni și nimic pentru respectivii polițiști locali. Practic, o slugă – scuze, dar nu avem cum să-i spunem altfel! – din Poliția Locală (instituție publică, nu privată!) stă nu mai mult de 15-20 de minute, de la ora 7,20 până la 7,40, timp în care primarul obișnuiește să-și facă apariția în intersecție. În același timp, știam că polițiștii locali NU AU DREPTUL, prin lege (nr.155 din 2010), să dirijeze circulația, fără a fi însoțit de un polițist de la „Rutieră” (pentru acuratețe, să precizăm că este vorba de structura specializată în circulație rutieră din Poliția Română). Astfel, aveam bănuiala că la mijloc nu e decât un abuz în serviciu și încercam să demonstrăm că legea e pentru proști. Totul semăna cu cazul primarului Nichita de la Iași, cel care folosea Poliția Locală pentru a-și urmări amanta, lucru pentru care a fost ridicat de procurorii DNA. Doream să aflăm dacă Falcă folosește într-adevăr și el angajații din Primărie (Direcția Generală a Poliției Locale) pentru un beneficiu personal.

    Înainte de toate, o mică istorisire

    Pe vremea când la Poliția Comunitară era director Cosmin Dragu, înaintea Vioricăi Graur, acesta a decis să înființeze serviciul circulație. Tudose Laurențiu Jan era simplu polițist comunitar dar, foarte ambițios, în fiecare dimineață se posta la intersecția de la Primărie (str. Horea cu Bulevardul Revoluției), acolo pe unde sosea, la vremea respectivă, primarul Falcă la serviciu.

    Când venea primarul, bloca totul ca să treacă întâiul edil! Dădea din mâini – susțin martori oculari – de zici că voia să-și ia zborul, fluiera mai ceva ca un arbitru de fotbal, aproape se urca pe mașini, ca nu cumva să stea „prințișorul” de la Cabinetul 1 să aștepte mai mult de 30 de secunde.

    Astfel și normal, primarul l-a remarcat – cum să nu îl remarce că doar nu e orb și surd! – și, într-o zi, l-a chemat la el pe Cosmin Dragu si i-a spus: „Îl vezi pe ăla (Tudose Jan- n. red.)? Pe ăla îl faci șef de azi!”. Atunci nu a putut fi făcut deoarece nu avea studii. Mult mai târziu a ajuns… și nici nu știm ce facultate a terminat (nu știm, pentru că nu este important…).

    Acum, azi, Tudose Laurențiu-Jan este director general adjunct al Direcției Generale a Poliției Locale Arad și răspunde, ați ghicit!, chiar de Serviciul Circulație.

    Însă, după ani de zile, Jan al nostru nu mai e obligat să se suflece la manșete și să fluiere în intersecția pe unde-i trece binefăcătorul. Acum, ca șef, a dispus după propriul interes – credem noi… ca alții, subordonații săi, să fluiere și să dea din mâini ca primarul să fie gâdilat în orgoliul său nemăsurat. Și, mai ales, Jenică trebuie să știe că primarul nu a greșit și că nu i-a dat degeaba postul de „secund general” la Poliția Locală Arad…

    Și-acum probele… video!

    Nu mai puțin de șapte filme am ales să le facem publice (unele nu ne-au ieșit pentru că nu avem aparate chiar atât de profesioniste ca unele instituții ale statului…), realizate de noi în fiecare dimineață din cele mai mult de 14, am ales pentru a proba ceea ce spunem mai sus. Fiecare dintre ele este cu explicațiile de rigoare, scrise text, pentru a înțelege mai ușor ceea ce s-a întâmplat. În fiecare dintre aceste dimineți ne-am revoltat observând ceea ce se întâmplă și ne-am gândit de destule ori că țara asta nu are prea multe șanse. Văzând cum familia Falcă este „protejată” de niște oameni angajați la Primăria Arad (care, recent, a preluat în directa subordine Poliția Locală) și plătiți de noi toți, am ajuns ușor cu gândul la fostul prim secretar al Aradului, de dinainte de 89, Elena Pugna, al cărei Renault era „păzit” de toată suflarea comunistă din Arad. Fără alte comentarii – decât la finalul articolului – din partea noastră, urmăriți cu atenție ce se întâmplă în fiecare dimineață pe Calea Timișorii! Vă dăm voie să vă enervați… și noi am ajuns în aceeași stare.

    Să rețineți că de mai multe ori polițiștii și-au lăsat mașinile pornite, cu farurile aprinse timp de zece minute cât au dirijat circulația fiind aflați în centrul intersecției.

    Cele două mașini aparținând familiei Falcă sunt: Volkswagen Tiguan de culoare neagră, cu numărul de înmatriculare AR 11 REP, Audi A7 de culoare neagră, cu numărul de înmatriculare AR 65 CDU.

    Ce spune Legea Poliției Locale?

    LEGE nr. 155 din 12 iulie 2010, actualizată la data de 13 martie 2015, prevede expres, la articolul 7, că Poliția Locală, în domeniul circulației
    are următoarele atribuţii:
    a) asigură fluenţa circulaţiei pe drumurile publice din raza teritorială de competenţă, având dreptul de a efectua semnale regulamentare de oprire a conducătorilor de autovehicul exclusiv pentru îndeplinirea atribuţiilor conferite de prezenta lege în domeniul circulaţiei pe drumurile publice (adică, cele de mai jos, nu cum îl taie capul pe unul sau pe altul); d) participă, împreună cu unităţile/structurile teritoriale ale Poliţiei Române, la asigurarea măsurilor de circulaţie ocazionate de adunări publice, mitinguri, marşuri, demonstraţii, procesiuni, acţiuni de pichetare, acţiuni comerciale promoţionale, manifestări cultural-artistice, sportive, religioase sau comemorative, după caz, precum şi de alte activităţi care se desfăşoară pe drumul public şi implică aglomerări de persoane; f) acordă sprijin unităţilor/structurilor teritoriale ale Poliţiei Române în luarea măsurilor pentru asigurarea fluenţei şi siguranţei traficului;

    Așadar, repetăm obsesiv, Poliția Locală NU ARE DREPTUL să dirijeze traficul în intersecții, decât dacă sprijină Poliția Rutieră – rețineți că acțiunea de a dirija presupune că faci și semne de oprire a unora dintre participanții la trafic, ceea ce nu este permis, pentru Poliția Locală, decât în cazul TIR-urilor.

    ****

    Bănuim că primarul este cel care a solicitat sprijin pentru a-i fi asigurată trecerea ușoară prin intersecția amintită. Însă, nu avem dovezi pentru că nimeni nu e într-atât de idiot (deci, nici Falcă) încât să semneze o hârtie în acest sens.  Poate că verbal a făcut-o (primarul – n. red.), însă atunci șefii Poliției Locale Arad o să fie nevoiți (ne dorim asta) să dea explicații. Nu neapărat arădenilor, de care, încă o dată o dovedesc, nu le pasă, cât instituțiilor statului care veghează la respectarea legii pentru toată lumea. Mai ales că s-ar putea foarte bine ca ideea sprijinirii abuzive a primarului să le fi venit chiar lor…

    traseul lui falca

     

     

    Distribuie articolul

    Comentarii

    1. In fiecare dimineață duc copilul la scoala la A.M. Guttenbrun , si am remarcat EXACT ACELASI LUCRU . Dc nu merge polițistul local la intersectia cu Constitutiei….? Ca si acolo e aglomerat….coada se intinde pana la biserica catolică. .. daca ăla de la Iasi a fost condamnat ca a pus politia locala sa spioneze ptr el, si ptr ăsta de la noi e valabil. Tot abuz in serviciu este. E un fel de “folosirea coloanei oficiale” a lui Oprea, numa ca ăsta foloseste prostimea de la locala ptr el.

      +26 voturi
      +1
      -1
    2. Nu cred că instituțiiloe le pasă mai mult decât arădenilor. Ele au nevoie d astfel de oameni în posturi cheie tocmai pentru a-i dirija după cum cer nevoile sistemului. Întrebare:
      Ce se întâmplă dacă primarele și a lui odraslă se decid într-o dimineață să o ia la pas.
      Fiindcă e o întrebare prostească nu am nevoie de răspuns.

      +12 voturi
      +1
      -1
    3. Domnilor, abia acum veseti astfel de fapte? Abia acum vedeti cum personalul si logistica institutiilor statului sunt folosite in interesul personal al sefilor? Pai in I.J.P.Arad(politie nationala) asta se-ntampla de zeci de ani! Voi nu vedeti, sau n-ati vazut agentii de rutiera plantati pe traseul de deplasare la si de la serviciu a inspectorilor sefi? Si nu se deplasaza cu masinile proprietate personala, ci cu cele de serviciu, desi niciodata nu au avut dreptul sa le foloseasca in deplasarile la si de la domiciliu, decat in situatii deosebite! Ce parere aveti, domnilor? Aspectele astea de ce nu le-ati scris ori de ce nu le scrieti?

      +16 voturi
      +1
      -1
    4. Va apreciez foarte mult articolul dar puteti pune legea unde se stipuleaza ca politistul.local are dreptul sa opreasca asa zisul tir!!??de fapt tir nu mai exista odata cu regulamentul aetr…o lege poate stipula diferente doar in functie de mtma adica masa admisa 3,5 tone 7,5 tone daca puteti sa ma luminati sa puneti legea in care se scrie ca localul poate opri camioane sau autovehicole peste 7,5 tone..!!??

      +3 voturi
      +1
      -1
      • Legea politiei locale nr. 155 din 2010, la articolul 7, atributiile pe linie de circulatie rutiera: liter. i) constată contravenţii şi aplică sancţiuni pentru încălcarea normelor legale privind masa maximă admisă şi accesul pe anumite sectoare de drum, având dreptul de a efectua semnale de oprire a conducătorilor acestor vehicule;

        +3 voturi
        +1
        -1
        • Doar polițiștii rutieri au competența să aplice sancțiuni contravenționale șoferilor, potrivit unei decizii a Înaltei Curți de Casație și Justiție (ICCJ), ce a apărut marţi în Monitorul Oficial. Prin urmare, polițiștii locali nu pot exercita aceste atribuții, neavând dreptul să-i ceară anumite documente șoferului, a considerat Curtea. Decizia judecătorilor reprezintă o interpretare legală obligatorie pentru instanțele din România și trebuie ținut cont de ea începând de astăzi.

          Polițiștii locali nu au voie să dea amenzi șoferilor în trafic și nu le pot cere informații din care să reiasă cine le-a încredințat pentru conducere mașinile, potrivit Deciziei ICCJ nr. 11/2017 a Completului pentru soluționarea recursurilor în interesul legii, scrie avocatnet.ro. Decizia a fost publicată în Monitorul Oficial și a devenit deja obligatorie pentru toate instanțele autohtone.

          +7 voturi
          +1
          -1
    5. Politia locala care a angajat pe pile analfabeti platiti cu salarii intre 2000-3800 lei/cap de vita furajata-ma refer la pulime, ca sefii pusi de Falca au de la 6000 lei in sus au ajuns sa stabileasca normele de convietuire in Municipiul Arad-oameni fara scoala si fara o minima educatie-sunt bucurosi ca au fost inzestrati cu uniforma si chipiu-habar-nuau sa scrie dar sunt batosi ca Falca-ANALFABETI

      +12 voturi
      +1
      -1
    6. “Doar polițiștii rutieri au competența să aplice sancțiuni contravenționale șoferilor, potrivit unei decizii a Înaltei Curți de Casație și Justiție (ICCJ), ce a apărut marţi în Monitorul Oficial. Prin urmare, polițiștii locali nu pot exercita aceste atribuții, neavând dreptul să-i ceară anumite documente șoferului, a considerat Curtea. Decizia judecătorilor reprezintă o interpretare legală obligatorie pentru instanțele din România și trebuie ținut cont de ea începând de astăzi.

      Polițiștii locali nu au voie să dea amenzi șoferilor în trafic și nu le pot cere informații din care să reiasă cine le-a încredințat pentru conducere mașinile, potrivit Deciziei ICCJ nr. 11/2017 a Completului pentru soluționarea recursurilor în interesul legii, scrie avocatnet.ro. Decizia a fost publicată în Monitorul Oficial și a devenit deja obligatorie pentru toate instanțele autohtone.”
      Multumiri, Messerschmidt, asa este!
      Se pare insa ca nici ziaristii nu cunosc acest aspect, din moment ce au ocolit adevarata stire, cum ca Falca si slugile lui, politistii locali din Arad, se caca pe ICCJ!

      +4 voturi
      +1
      -1
    7. Tot pe același traseu adică doar pe prima parte a străzii Milan Tabacovici au apărut semne de circulație oprirea interzisă pe ambele sensuri. Doar până la intersecția cu strada D. Loga. De frica amenzii, care sigur vine,autoturismele parchează cu 4 roți pe trotuar. Deci pe primii 50 metri ai străzii M. Tabacovici sunt permanent parcate 6-8 autoturisme complet pe trotuar .În calitate de pieton nerămânându-mi decât posibilitatea de a circula pe partea carosabilă cu riscurile de rigoare.Toate acestea se întâmplă tot datorită importantei deplasări de care se bucură fam. Falcă în Arad.Dacă se continuă în acest mod ,fără ca nimeni să instaureze legea în Arad,nu va dura mult și această fam. va beneficia probabil și de un culoar aerian!!!

      +10 voturi
      +1
      -1

    Scrie un comentariu

    8 + 0 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.

    Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii.
    Logo Aplicatie Special Arad

    Special Arad