vineri, 29 martie, 2024

Special Arad Logo

    O actriță din noul film al lui Cristi Puiu, un actor arădean și unul vâlcean sunt cei mai noi angajați ai Teatrului Clasic „Ioan Slavici”. Faceți cunoștință cu Marina Palii, Bogdan Neciu și Ștefan Dogaru!

    de Tomck@t | 15 iulie 2020, 3:20 PM | Cultură | Recomandările editorilor

    0

    Marina Palii vine din București și a jucat deja în patru filme, printre care cea mai nouă peliculă a lui Cristi Puiu, „Malmkrog”, Bogdan Neciu este un tânăr actor arădean, iar Ștefan Dogaru vine din județul Vâlcea, amândoi fiind absolvenți ai Facultății de Actorie de la Cluj-Napoca. Doi dintre ei au primit deja câteva roluri la Arad, însă – în mare parte – pandemia a dat peste cap planurile Teatrului Clasic „Ioan Slavici” de a-i prezenta cum se cuvine pe noii actori angajați (în acte, încă din toamna anului trecut). Îi vom vedea împreună pe scenă pe toți trei, în premieră, mâine seara, în curtea cinematografului Arta, în spectacolul de cabaret, jonglerii cu foc, demonstrații de lupte și scrimă.

    La începutul lunii martie v-am prezentat-o pe actrița Diana Ioana Licu, nou-venită în echipa teatrului arădean, însă ea nu este singura actriță proaspăt angajată, este doar prima cu care arădenii au apucat să se „întâlnească”, ea aducând pe scena sălii 30/3 a Teatrului Clasic „Ioan Slavici” și, mai nou, în cartierele arădene (în cadrul proiectului „Teatru la ferestră”), one woman show-ul „Bagajul cu oameni”, un spectacol de a cărui dramatizare s-a ocupat chiar ea încă din perioada facultății. O vom vedea și pe ea, alături de Marina Palii, Bogdan Neciu și Ștefan Dogaru, în spectacolul de cabaret, jonglerii și lupte de joi, 16 iulie.

    Marina Palii

    Marina Palii in Malmkrog
    Marina Palii în filmul „Malmkrog” (stânga)

    Primul ei job oficial cu contract de muncă este la Arad, la Teatrul Clasic „Ioan Slavici”, dar Marina Palii deține deja un CV de-a dreptul impresionant pentru o actriță debutantă. Este absolventă a două Facultăți, la Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematografică I.L. Caragiale din Bucureşti (2014-2017), Secția Actorie de teatru și film (la clasa prof. Florin Zamfirescu) și la Facultatea de Limbi şi Literaturi Străine, specializarea Filologie (polonă – franceză), la Universitatea Bucureşti (2011-2014). A fost cooptată în echipa de teatru „Performance Delivery” și „8pt” ca actriță freelancer, a colaborat cu Teatrul Nottara din capitală și cu Teatrul „Tony Bulandra” din Târgovişte și a jucat deja în patru filme, în „6.9 pe scara Richter” (2016, regia: Nae Caranfil), „Crimă și pedeapsă” (2017, regia: Jon Gostin), filmul „La Forêt d’argent” produs de ARTE France (2019, regia: Emmanuel Bourdieu) și „Malmkrog” (2020, regia: Cristi Puiu), filmul care rulează în prezent în cinematografele europene și care a fost intens lăudat de presa franceză. De asemenea, câțiva arădeni poate își mai aduc aminte că o mică parte (nefinalizată) a filmului „Malmkrog” a fost difuzată în avanpremieră la Arad, la Cinema Arta, în cadrul festivalului „Discuția Secretă”, în vara anului trecut.

    În ceea ce privește aparițiile teatrale, Marina Palii a colaborat la adaptarea piesei  „Platonov” de A.P. Cehov, în regia lui Alexandru Dabija, la Sibiu (2012) și a tradus piesa „Dureri Fantomă” de Vasili Sigarev, în regia lui Bogdan Budeş (2015).

    Înainte să fie angajată la Arad, arădenii au putut s-o vadă și în cadrul festivalului „Euromarionete” din 2019, în spectacolul „Loochy & Moochy”, adus la Arad de către Teatrul „Masca” din București.

    De când a fost angajată la Teatrul Clasic „Ioan Slavici”, a primit roluri în spectacolele „[ză] Pes©ăruș”, „Familia Ibsen” și „Omul cu mârțoaga” (în Distribuția 2, înlocuind alte actrițe arădence din distribuția principală).

    Dragostea ei pentru teatru a început la Sibiu, încă din liceu, când a colaborat în cadrul Festivalului Internaţional de Teatru din Sibiu în calitate de voluntar şi translator (2009- 2012). Rolul Catherine din „8 femei” de Robert Thomas, în regia lui Andreas Merz- Raykov, a fost debutul ei pe scena unui teatru profesionist, după ce a participat în vara anului 2016 la Laboratorul de teatru DENS, organizat de Teatrul Nottara. A jucat și în spectacolul „Cumetrele” de Michael Tremblay (regia: Corina Dragomir) la Teatrul Nottara și în „Pescărușul” de A.P. Cehov (regia: Tania Filip), atât pe scena Teatrului Mic, cât și a Teatrului Bulandra din capitală, spectacolul fiind realizat în parteneriat cu studenții de la Master – Arta Actorului ai Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografică „I.L. Caragiale” (U.N.A.T.C.).

    Este câștigătoarea Concursului DIPLOMA 2017, organizat de The Institute la Apollo 111, context în care tinerii actori au întâlnit potențiali angajatori sau parteneri în proiecte viitoare, într-un format de tip casting.

    Bogdan Neciu

    67795699 2412044568874950 359232473386713088 o

    S-a născut în anul 1997 (are 23 ani) la Arad și a absolvit Colegiul de Arte „Sabin Drăgoi”, după care Facultatea de Teatru şi Film / UBB Cluj, unde în prezent își dă masteratul.

    La Arad, în timpul liceului, a jucat în „Vițelul de Aur”, în regia lui Marian Parfeni (acum coleg cu acesta la Teatrul Clasic „Ioan Slavici”), după care, timp de un an (2015-2016) a fost membru al echipei de teatru „Labirint Asilum” din Timișoara, unde a jucat în spectacolul „Azil”, regizat de Sebastian Dobrescu.

    În cadrul Facultății a jucat în „Succubus” (spectacol de dramatizare după operele fantastice ale lui Ion Luca Caragiale), „Talpa lui Venus” (spectacol de Commedia de’ll Arte), „Școala Ludica” de Ion Groșan și „Almost Maine” de John Cariani (toate patru în regia lui Mihai Filip Odangiu și Sinko Ferenc), „Capul de Rățoi” de George Ciprian (regia: Maria Zametheea) și „Cumetrie cu Taifas Shakespearean”, spectacol după „Visul Unei Nopți de Vară” de W. Shakespeare, tot în regia Mariei Zametheea.

    De când a fost angajat la Teatrul Clasic „Ioan Slavici” din Arad, a mai putut fi văzut pe scenă pe 1 martie 2020, în cadrul „Săptămânii Comediei”, recitând poezii alături de actorii Oltea Blaga, Zoltan Lovas, Bogdan Costea, Liliana Balica și Alina Vasiljevic, în cadrul recitalului „Femeia, eterna poveste”.

    Face parte din distribuția celui mai nou proiect al teatrului, spectacolul „Terapie de grup”, premiera însă nu a avut încă loc, deocamdată, din cauza pandemiei.

    Ștefan-Gheorghe Dogaru

    66268124 708117012961853 2275615639269801984 o

    Precum Bogdan Neciu, și Ștefan Dogaru a ajuns în echipa Teatrului Clasic „Ioan Slavici” direct de pe băncile facultății.

    Are 21 de ani, s-a născut în comuna Păușești-Măglași, județul Vâlcea, și este absolvent al Facultății de Teatru şi Film / UBB Cluj.

    Primul său rol a fost Pisica de Cheshire (dar și alte roluri marginale), în anul 2017, în „Minuni și cioburi de oglindă”, un spectacol nonverbal după „Alice în Țara Minunilor” și „Alice în Țara Oglinzilor” de Lewis Carroll, în regia lui Ionuț Caras și Mara Opriș, la Facultatea din Cluj-Napoca. Tot în timpul facultății a jucat în spectacolele „Cuvinte și Umbre” (după texte de Buzzati, Malaparte, Salinger, Mrożek, Gogol, Dostoievski și Bulgakov, regia: Ionuț Caras și Mara Opriș), „Cronică de familie” (după Petru Dumitriu, regia: Andreea Nagy), „Scrisoare către tata” (de Franz Kafka, regia: Ionuț Caras), „Nichitanaum, Nichita Stănescu și Gellu Naum” (regia: Ionuț Caras), „Și poțiunea?…” (regia: Ionuț Caras și Mara Opriș), „Trei surori” (după A.P. Cehov, două versiuni, una regizată de Timofei Muntean, a doua de Andreea Nagy), „Troilus și Cresida” (după William Shakespeare, regia: Andreea Nagy), „File din Jurnalu’ lu’ Tetelu’” (de Dragoș Mușat, regia: Ionuț Caras), „Camera” (de Harold Pinter, regia: Ionuț Caras) și „Cats” (spectacol coregrafic, regia și coregrafia: Krisztina Both).

    A jucat și în filmul studențesc „Despre viață, iubire, chiftele și tot restul…” (2019), regizat de Carina Dașoveanu și realizat în cadrul U.N.A.T.C. din București.

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Scrie un comentariu

    4 + 6 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.