duminicã, 8 decembrie, 2024

Special Arad Logo

    Viața, așa cum e – Primăria lui Bibarț ne-a jumulit, apoi ne-a luat aerul și verdele

    de Valer Mărginean | 1 noiembrie 2024, 8:32 AM | Topic special | Viața, așa cum e

    21

    Bere avem, vin și sarmalele gratis, să înceapă festivalul (foto: facebook)

    În sfârșit, Primăria predată de Falcă lui Bibarț se află în fruntea unui clasament al administrațiilor din România. Nu neapărat onorant, clasamentul este cel care stabilește cât de performant și eficient i-a jumulit administrația locală pe cetățenii care au nevoie să-și parcheze mașinile în orașe. Și, cum spuneam, administrația arădeană este printre fruntașe în acest clasament, despre care puteți citi amănunte aici:

    Câţi bani face Aradul din parcări? Locul 10 pe țară și locul 2 în topul orașelor medii, la venituri din parcări

    Și asta încă nu-i mare scofală față de ce va urma, clasamentul fiind făcut în baza datelor din 2023. Între timp însă, Consiliul local municipal a adoptat HCLM 526/septembrie 2024, cu un nume kilometric, pe care o puteți citi AICI, hotărâre prin care se arată cum ne va jumuli…, pardon, prin care au fost aprobate noile tarife de parcare în municipiu.

    Probabil această hotărâre a determinat PNL Arad să iasă public, la mai puțin de o lună după adoptarea ei, cu o declarație prin care promite arădenilor că nu vor fi majorate taxele și impozitele locale. Ei, iată că în această chestiune, partidul din care, formal cel puțin, încă mai face parte primarul Călin-Laurențiu Bibarț, a fost mai încet decât supărăciosul primar.

    Altfel spus, PNL Arad a recunoscut că Primăria i-a cam jumulit pe arădeni.

    Dar a spus-o mai elegant, mai pe ocolite. Prea tâziu însă pentru a mai putea opri adoptarea noilor tarife de parcare, în special în ce privește abonamentele și rezervările (citiți AICI amănunte).

    În plus, probabil n-a vrut să-l supere, iarăși, pe tot mai supărăciosul primar – dacă n-ați știut, vă spunem acum că domnia sa este în continuare supărat pe toată lumea, în special pe partid, pentru că Falcă și ai lui nu-i găsesc un loc de muncă doamnei Cristina, soția domnului Călin-Laurențiu, ambii prieteni ai prietenilor primarului.

    De aceea, nici nu-l veți vedea în campania pentru alegerile parlamentare. Poate, puțin în cea prezidențială. Cam cât să nu fie, totuși, dat afară din partid. Sigur, trebuie să vedem și pentru care candidat va face campanie…

    Cât despre „jobul” doamnei Cristina, trebuie să știți că domnia sa nu acceptă chiar cu orice post. Obișnuită cu aerul tare al înălțimilor, ar vrea un post mai așa, de jumulit legal bugetul, adică, ar vrea cât mai în vârf. La ASF, unde se câștigă, nu glumă.

    Jumulit ASF

    Doar că asta nu prea se poate. Nici doamna Cristina și nici supărăciosul soț Călin-Laurențiu nu înțeleg cam cum ar decurge, de exemplu, audierea în comisiile parlamentare a nașei generalului în rezervă Coldea…

    Păi, ce partid si-ar lua așa ceva pe cap? Mai ales în condițiile actuale, în care finul are probleme.

    jumulit Coldea

    Probleme serioase pentru fin…

    Să revenim, totuși, la clasamentul de jumulit cu parcările. Știm și noi că parcările sunt scumpe cam peste tot în lumea civilizată, una dintre cauze fiind dorința autorităților de a descuraja circulația excesivă cu mașinile personale.

    Cum s-ar spune, în timp ce noi creștem tarifele pentru parcare ca să umflăm bugetul (pentru a avea bani de sarmale date gratis diferitelor grupuri de cetățeni pentru loializare), ceilalți le cresc pentru a-i învăța pe cetățenii lor să-și lase mașinile în garaj.

    Și asta, nu pentru că n-ar avea nevoie de bani, ci pentru că mașinile multe poluează mult, poluarea înseamnă disconfort, boli și așa mai departe. Iar pentru ei, cetățenii sunt importanți, nu ca pentru administrația arădeană…

    Înainte de toate însă, au dezvoltat, modernizat și eficientizat transportul în comun care, desigur, a costat și bani, și timp. Doar că ei nu au dat cu sarmale gratis în votanții loiali, nici n-au făcut tot felul de festivaluri și alte „acțiuni culturale” de jumulit bugetul și cetățenii pentru un pumn de voturi (care, nu-i așa, domnule Călin?, se puteau oricum rezolva cu câteva sute de vize de flotant în plus).

    Despre inutilitatea pavelării unor trotuare nu mai vorbim.

    Cam asta ar fi marea diferență între administrațiile responsabile și cea arădeană. Pentru că, din păcate, transportul în comun arădean este așa cum este – și așa va rămâne cât timp va fi „coordonat” de primărie – astfel că utilizarea mașinilor personale a devenit o necesitate.

    Poate că unii exagerează când opresc mașinile fix în fața porții de intrare în școli pentru a-și lăsa acolo copiii. Poate unii sunt cu adevărat comozi și folosesc mașinile doar pentru fițe. Dar trebuie să recunoaștem că puțini ar avea curajul să-și trimită copiii cu tramvaiele sau autobuzele la școală. Dar și mai puțini ar avea inconștiența de a-i lăsa singuri, pradă tuturor vânzătorilor de prafuri care mișună nederanjați în jurul școlilor.

    L-ați auzit vreodată pe primar vorbind despre problema asta? L-ați văzut vreodată făcând vreun rond în jurul școlilor, la oră de vârf? Nu, pentru că așa este el, orb, surd și mut când este vorba de probleme serioase. În rest, da, vorbește despre castori, despre păsări și alte nimicuri.

    Nu l-am auzit niciodată vorbind despre problemele de mediu. Ce par a-i fi total străine sau neimportante. Ceea ce, dată fiind specializarea-i, este cel puțin surprinzător.

    Ne puteam aștepta, bunăoară, să-și pună subalternii la muncă pentru a încerca să obțină multe milioane de euro prin M100 care „este un proiect național prin care România își coordonează eforturile pentru a atinge țintele de neutralitate climatică asumate la nivel european” (amănunte, AICI).

    În perioada în care primarul Bibarț împărțea cu nemiluita sarmale gratis adepților săi și se pregătea de jumulit arădenii prin taxe mărite inclusiv pentru parcare, adică în perioada iunie – septembrie, 16 orașe din România „au aplicat la Apelul pentru 10 orașe neutre climatic lansat în cadrul proiectului M100 și au intrat oficial în competiție pentru a primi susținere în transformarea în orașe sustenabile și mai puțin poluante” – citiți amănunte AICI.

    Și uite așa, din lene, prostie sau incompetență, a privat Aradul și pe arădeni de aer mai curat și de verdele sănătos ce putea fi obținut din „bani gratis” cum se zice.

    Aradul nu s-a „milogit” pentru a obține banii. Pentru că pe domnul primar prieten cu prietenii primarului nu-l interesează decât sarmalele, unele festivaluri și „acțiuni culturale” și lucrările ce pot fi executate doar de anumite firme. Investiții de jumulit.

    În rest, ce să facă el cu milioanele de euro, dacă nu pică tencuiala de pe tavan, dacă nu pică mașinile în fântânile arteziene și nici nu-i poate aranja un post bun nevestii?

    Oare după alegeri, președintele PNL Arad, Gheorghe Falcă va rămâne la fel de dezinteresat de activitatea ostilă față de municipiu, de cetățeni, față de buget și chiar față de partid a celui pe care l-a susținut pentru un nou mandat de primar?

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Comentarii

    1. Stadionul UTA construit din bani publici este interzis sa se antreneze copii de la alte cluburi din Arad. Nu se poate intra decat cu taxa si nu oricand. Cum s-ar spune, investitia facuta din banii publici la care daca vrei sa o folosesti mai platesti o dată. In aceste conditii urmeaza taxa de folosit trotuar si taxa de intrat in parc. De ce nu, sunt in aceiasi situatie, investitii publșice cu bani de la buget. Nu spun ca UTA nu merita un stadion unde sa joace dar sa nu uitam, nu poti face o investitie de milioane de euro din banii celor multi si sa o dai doar unor privilegiati. E imoral dar mai ales ILEGAL.

      +11 voturi
      +1
      -1
      • Problema asta trebuie ușor nuanțată și analizată fără populisme. Se fac investiții din bani publici, cu destinație specială – spitalele, școlile sau căminele culturale, făcute ori reabilitate cu bani publici, de exemu. Și xhiar stadioane sau simpke terenuri de sport. Asta nu înseamnă că aceste investiții pot fi lăsate, fără nicio regulă, la îndemâna tuturor.
        Să știți că și UTA plătește pentru antrenamente, jocuri, utilități, întreținere – mă rog, este un fel de a spune că plătește, dar asta e o altă discuție.
        Nu cunosc cazul dvs., deci nu pot spune mai multe decât aceste genwrități.

        +4 voturi
        +1
        -1
    2. Primele semne despre jalea instituita deja de catre revotata administratie sunt evidente peste tot in Municipiu.
      Aglomeratia sufocanta de pe arterele pericentrale (cauzata de impunerea duratei de 2 ore a parcarii pe centru), miserupismul si vanatoare de contravenienti a politiei locale, insecuritatea din jurul scolilor, autosuficienta si raspunsul in 2 peri date de Bibart la orice probleme serioase, lipsa oricaror proiecte edilitare majore, temporizarea darii in folosinta a podului curbat de peste Mures, si multe, multe altele.
      O solutie este greu de intrevazut, din moment ce a fost votat, dar interventia cu autoritate, asa cum sugerati, a lui Gheorghe Falca, ar putea opri eventual, calamitatea. Altfel se alege praful si de cele facute de el, in inca 4 ani de ronduri si lupte cu arboret si fauna zburatoare.

      +8 voturi
      +1
      -1
      • Despre intervenția Poloției locale în problema parcărilor voi scrie în curând, pentru că este cam pe lângă lege.
        Și, da, consider că este oigatorie intervenția lui Gheorghe Falcă. La urma urmei, este „nașul” politic al primarului și este și șeful lui politic.
        Nu sunt ferm convins că o va face. Dar, dacă nu va interveni, voi spune public motivul.

        +14 voturi
        +1
        -1
    3. Păcat de potențialul acestui oraș timpul trece și fondurile europene vor fi tot mai puține.
      În 2 luni, ian 2025 conform spuselor lui Bibart trebuie să înceapă mutarea soldaților din cetate în Gai a realizat primăria noile racorduri la utilități? Și-a îndeplinit obligațiile? Nu se sufla o vorbă despre asta.
      În schimb se calculează o valoare de 7 milioane de euro o renovare la liceul de arte Sabin Dragoi preț cât 1 km de autostradă.
      În Arad majoritatea lucrărilor au preț dublu față de Oradea de ex.

      +15 voturi
      +1
      -1
    4. Atât de interesata este Primăria (și Consiliul local) de aerul nostru curat,încât taxează chiar și mopedele electrice,care conform unei adrese primită la reclamația ce le am făcut o, au explicat că nu intră în categoria autoturismelor,ci la motociclete care sunt taxate indiferent de motorizare….

      +1 voturi
      +1
      -1
      • Nu ștou exact la ce parte a intervenției Poliției locale vă referiți. Conform legii, are atribuții pe ceea ce se numește circulație rutieră statică (oprire, staționare, și, în plus, pe acces interzis.
        Eu mă redeream la altceva, în ceea ce privesc parcările (sigur, Poliția locală are atribuții și la parcări)

        0 voturi
        +1
        -1
    5. Contract concesiune serviciu pentru administrarea parcărilor pentru RECONS prin atribuire directă, pe 5 ani. Redevență de doar 5%.
      Asta înseamnă co 95% din taxe și amenzi nu se fac venit la bugetul local, cum ar crede oamenii normali, ci venit la o societate comercială – platformă de satisfăcut lingăi de partid.
      Cum s-a putut ajunge ca nicicun consilier să nu se opună redevenței de 5% și mai exact jecmănelii oamenilor pentru câteva posturi din compania publico-politică RECONS? Adică noi toți cei care plătim o facem pentru RECONS. Incrdibil de jegoasă scula asta de muls fraieri!
      Nici amenzile nu se mai fac, conform Cod fiscal și OG.2/2001 venit la buigetul local. În hoția asta dusă la nivel de tupeu titpic de arendaș medieval s-a inventat o mare mizerie (eu i-aș zice ilegalitate): art. 24 (1) din Regulamentul de parcare care spune că se instituie un ”tarif majorat” de 75 lei, plătibil în 5 zile pentru cei care au primit o notă de constatare, pentru a nu fi amendați cu amenda prevăzută la art.22 de 300-500lei. Care este poziția Curții de Conturi privind eludarea veniturilor la bugetul local? Chiar ar trebui făcută o adresă oficială în acest sens.
      Mai pe românește:
      noi, proștii, plătim amenzi mari, fiindcă nu i-am plătit taxa de parcare lui RECONS (95% revine RECONS și doar 5% este al PMA) , fiindcă RECONS trebuie să facă bani ca să poată plăti salariile unor politruci (toate partidele au reprezentanți în consiliile de administrație).
      Ce oraș, ce administrație, ce hoție, cât tupeu … absolut mizerabil!
      În conformitatea cu legislația din domeniu, eu, dacă aș fi partid politic adevărat, nu o găleată de zoaie, aș demara procedura demiterii primarului, dar ….. ăăăăăăăă, ăăăăă, nu se poate că toate partidele au niște băieți șmecheri înfipți politic în multele consilii de administrație din prea multele companii publice.

      +9 voturi
      +1
      -1
    6. Tot citesc și recitesc minunatul Regulament pentru parcări, mai exact, art.11 (1) a din acesta.
      La acest articol se face referire la abonamentele pentru proprietarii imobilelor care au domiciliul și care sunt în talon proprietari ai autoturismului.
      Eu văd că abonamentul este pentru proprietarii imobilelor. Scrie clar, proprietari. Nu, chiriași/locatari ci proprietari.
      În plus mai trebuie ca proprietarul să aibă domiciliul la adresa respectivă în CI (domiciliul, nu reședința, ca să fie clar că nu se rezolvă cu o simplă viză de flotant).
      Asta înseamnă că NICI UN chiriaș nu va mai putea să-și facă abonament de parcare deși are domiciliul pe buletin și talonul pe numele lui, fiindcă nu este proprietar.
      Mi se pare mie, sau abonamentele pentru rezidenți, vizează locul unde aceștia locuiesc efectiv (aspect care rezultă din domiciliul din CI sau din viza de flotant) și nu este un privilegiu pentru cei care sunt proprietari. Nu trebuie să fii proprietar ca să ai dreptul să-ți faci un abonament. În regulamentul votat de consilierii tuturor partidelor s-a strecurat o discriminare majoră după un criteriu străin de situația reglementată.
      Pe de altă parte, calitatea de proprietar, conform legii, reprezintă deținerea atributelor de posesie, folosință și dispoziție. Atributele de posesie și folosință pot fi instrăinate, cedate, închiriate de către proprietar, fiindcă dacă n-ar avea dreptul ăsta înseamnă că n-ar mai fi proprietar, ar fi o limitare la exercitarea deplină a dreptului de proprietate. Regulamentul interzice cedarea atributelor de posesie și folosință (contract de închiriere, de comodat, de întreținere, de rentă viageră etc.) fiindcă el prevede că abonamentel sunt doar pentru PROPRITARI. Prevederea din regulemant este vădit în contradicție cu reglementările behăite de toți politrucii de pe planetă privind protejarea proprietății (apare și ân ciorna de elevi analfabeți la care-i zice constituția romaniei).

      +7 voturi
      +1
      -1
    7. Seara , dacă traversezi cartierul checheci ,ai să dai de un fum dens de la toate mizeriile pe care le ard cei de acolo în fuga după ceva fier vechi și cu totală nepăsare față de cei din jur și în primul rând față de sănătatea lor , că ei și copiii lor îl trag în piept.Mai fac cate un foc pe trotuar sau pe șosea,poliția locală nu are curaj să treacă pe strada Giordano Bruno…așa,stai ,nu se plătește parcarea acolo.

      +7 voturi
      +1
      -1
    8. Uta plătește „chiria” bazelor de antrenament, dar și stadionul, din banii primiți de la bugetul local!
      Deci, din banii noștri, ai plătitorilor de taxe și impozite!
      Cat despre starea terenurilor pe care se antrenează jucătorii, mai ales juniorii, putem afirma ca este jalnica!
      I-as da afara pe toți cei responsabili cu întreținerea și modernizarea terenurilor, pentru ca nu fac nimic, primesc leafa lunara degeaba

      +7 voturi
      +1
      -1
    9. Lăsați că e bine așa : fiecare sac își găsește peticul.
      … Arădenii și-au găsit doi : Facă & Bibarț.
      Și și-i păstreaza cu sfințenie, mai ceva ca pe Sfintele Moaște.
      … Iar Dumnezeu zise:
      „Facă-se voia voastră !”
      .
      Și s-a făcut …!

      +4 voturi
      +1
      -1
    10. Nu mai dați cu pietre chiar pentru orice. Și eu am bodogănit în gând când recent fiind la Viena, m-a „încurajat” primăria de acolo să țin mașina în garaj ( 20 euro/ noapte) că în oraș dacă depășești 2 ore amenda e 75 euro… Doar că acolo garajele subterane sunt făcute de privați (nu de primărie) și ia gândiți-vă ce subiect de presă ar fi să dea Bibarț HCML pt. ca să bage banii în buzunarul unui privat…că tot s-a stârnit unul dintre antecomentatori că Bibarț bagă banii în buzunarul Recons-ului… Când o veni un primar PSD tot așa o să dați cu pietre, că așa e moda la noi : să dăm cu pietre în Primar, în Președinte, pentru că nu fac (sau nu pot să facă) ce vrem noi și nu le intră în atribuții pentru că hotărârile de consiliu municipal se dau de către CLM și legile le dă Parlamentul.

      --5 voturi
      +1
      -1
    11. Chill, relax. Și austriecii dau cu pietre mai ceva că românii, până și în turiști. Nu compar Austria cu România că fiecare are alta ciorbă. Ce e in Austria e in Austria și ce se întâmplă la noi se întâmplă la noi. Și acolo se fura in draci, stai liniștit. Corupția e omniprezenta pe întreaga planetă. Diferența e că în unele țări se și face nu doar se șifonează banii. La noi abia se face ceva dar toți șifonează banul public la greu. Ia că exemplu minunatul parc de pe Mărului din Alfa, trebuia finalizat in iulie anul trecut. Eu la stadiul de bătaie de joc și edilii continua să insiste că e gata 93% deși se vede cu ochiul liber că nu e nici măcar la jumătate.

      +3 voturi
      +1
      -1

    Scrie un comentariu

    3 + 1 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.