Viața, așa cum e – Primăria lui Bibarț ne-a jumulit, apoi ne-a luat aerul și verdele
În sfârșit, Primăria predată de Falcă lui Bibarț se află în fruntea unui clasament al administrațiilor din România. Nu neapărat onorant, clasamentul este cel care stabilește cât de performant și eficient i-a jumulit administrația locală pe cetățenii care au nevoie să-și parcheze mașinile în orașe. Și, cum spuneam, administrația arădeană este printre fruntașe în acest clasament, despre care puteți citi amănunte aici:
Și asta încă nu-i mare scofală față de ce va urma, clasamentul fiind făcut în baza datelor din 2023. Între timp însă, Consiliul local municipal a adoptat HCLM 526/septembrie 2024, cu un nume kilometric, pe care o puteți citi AICI, hotărâre prin care se arată cum ne va jumuli…, pardon, prin care au fost aprobate noile tarife de parcare în municipiu.
Probabil această hotărâre a determinat PNL Arad să iasă public, la mai puțin de o lună după adoptarea ei, cu o declarație prin care promite arădenilor că nu vor fi majorate taxele și impozitele locale. Ei, iată că în această chestiune, partidul din care, formal cel puțin, încă mai face parte primarul Călin-Laurențiu Bibarț, a fost mai încet decât supărăciosul primar.
Altfel spus, PNL Arad a recunoscut că Primăria i-a cam jumulit pe arădeni.
Dar a spus-o mai elegant, mai pe ocolite. Prea tâziu însă pentru a mai putea opri adoptarea noilor tarife de parcare, în special în ce privește abonamentele și rezervările (citiți AICI amănunte).
În plus, probabil n-a vrut să-l supere, iarăși, pe tot mai supărăciosul primar – dacă n-ați știut, vă spunem acum că domnia sa este în continuare supărat pe toată lumea, în special pe partid, pentru că Falcă și ai lui nu-i găsesc un loc de muncă doamnei Cristina, soția domnului Călin-Laurențiu, ambii prieteni ai prietenilor primarului.
De aceea, nici nu-l veți vedea în campania pentru alegerile parlamentare. Poate, puțin în cea prezidențială. Cam cât să nu fie, totuși, dat afară din partid. Sigur, trebuie să vedem și pentru care candidat va face campanie…
Cât despre „jobul” doamnei Cristina, trebuie să știți că domnia sa nu acceptă chiar cu orice post. Obișnuită cu aerul tare al înălțimilor, ar vrea un post mai așa, de jumulit legal bugetul, adică, ar vrea cât mai în vârf. La ASF, unde se câștigă, nu glumă.
Doar că asta nu prea se poate. Nici doamna Cristina și nici supărăciosul soț Călin-Laurențiu nu înțeleg cam cum ar decurge, de exemplu, audierea în comisiile parlamentare a nașei generalului în rezervă Coldea…
Păi, ce partid si-ar lua așa ceva pe cap? Mai ales în condițiile actuale, în care finul are probleme.
Să revenim, totuși, la clasamentul de jumulit cu parcările. Știm și noi că parcările sunt scumpe cam peste tot în lumea civilizată, una dintre cauze fiind dorința autorităților de a descuraja circulația excesivă cu mașinile personale.
Cum s-ar spune, în timp ce noi creștem tarifele pentru parcare ca să umflăm bugetul (pentru a avea bani de sarmale date gratis diferitelor grupuri de cetățeni pentru loializare), ceilalți le cresc pentru a-i învăța pe cetățenii lor să-și lase mașinile în garaj.
Și asta, nu pentru că n-ar avea nevoie de bani, ci pentru că mașinile multe poluează mult, poluarea înseamnă disconfort, boli și așa mai departe. Iar pentru ei, cetățenii sunt importanți, nu ca pentru administrația arădeană…
Înainte de toate însă, au dezvoltat, modernizat și eficientizat transportul în comun care, desigur, a costat și bani, și timp. Doar că ei nu au dat cu sarmale gratis în votanții loiali, nici n-au făcut tot felul de festivaluri și alte „acțiuni culturale” de jumulit bugetul și cetățenii pentru un pumn de voturi (care, nu-i așa, domnule Călin?, se puteau oricum rezolva cu câteva sute de vize de flotant în plus).
Despre inutilitatea pavelării unor trotuare nu mai vorbim.
Cam asta ar fi marea diferență între administrațiile responsabile și cea arădeană. Pentru că, din păcate, transportul în comun arădean este așa cum este – și așa va rămâne cât timp va fi „coordonat” de primărie – astfel că utilizarea mașinilor personale a devenit o necesitate.
Poate că unii exagerează când opresc mașinile fix în fața porții de intrare în școli pentru a-și lăsa acolo copiii. Poate unii sunt cu adevărat comozi și folosesc mașinile doar pentru fițe. Dar trebuie să recunoaștem că puțini ar avea curajul să-și trimită copiii cu tramvaiele sau autobuzele la școală. Dar și mai puțini ar avea inconștiența de a-i lăsa singuri, pradă tuturor vânzătorilor de prafuri care mișună nederanjați în jurul școlilor.
L-ați auzit vreodată pe primar vorbind despre problema asta? L-ați văzut vreodată făcând vreun rond în jurul școlilor, la oră de vârf? Nu, pentru că așa este el, orb, surd și mut când este vorba de probleme serioase. În rest, da, vorbește despre castori, despre păsări și alte nimicuri.
Nu l-am auzit niciodată vorbind despre problemele de mediu. Ce par a-i fi total străine sau neimportante. Ceea ce, dată fiind specializarea-i, este cel puțin surprinzător.
Ne puteam aștepta, bunăoară, să-și pună subalternii la muncă pentru a încerca să obțină multe milioane de euro prin M100 care „este un proiect național prin care România își coordonează eforturile pentru a atinge țintele de neutralitate climatică asumate la nivel european” (amănunte, AICI).
În perioada în care primarul Bibarț împărțea cu nemiluita sarmale gratis adepților săi și se pregătea de jumulit arădenii prin taxe mărite inclusiv pentru parcare, adică în perioada iunie – septembrie, 16 orașe din România „au aplicat la Apelul pentru 10 orașe neutre climatic lansat în cadrul proiectului M100 și au intrat oficial în competiție pentru a primi susținere în transformarea în orașe sustenabile și mai puțin poluante” – citiți amănunte AICI.
Și uite așa, din lene, prostie sau incompetență, a privat Aradul și pe arădeni de aer mai curat și de verdele sănătos ce putea fi obținut din „bani gratis” cum se zice.
Aradul nu s-a „milogit” pentru a obține banii. Pentru că pe domnul primar prieten cu prietenii primarului nu-l interesează decât sarmalele, unele festivaluri și „acțiuni culturale” și lucrările ce pot fi executate doar de anumite firme. Investiții de jumulit.
În rest, ce să facă el cu milioanele de euro, dacă nu pică tencuiala de pe tavan, dacă nu pică mașinile în fântânile arteziene și nici nu-i poate aranja un post bun nevestii?
Oare după alegeri, președintele PNL Arad, Gheorghe Falcă va rămâne la fel de dezinteresat de activitatea ostilă față de municipiu, de cetățeni, față de buget și chiar față de partid a celui pe care l-a susținut pentru un nou mandat de primar?
Comentariile portalului
Daca tot sunteți la subiectul asta, căutați despre cura cu apa caldă. Scrieți un articol. Sănătate!
Nicio problemă, doriți să vă indicăm publicații gen Realitatea și România TV? Adică deținute de condamnați fugiți din țară care învârt rahatul (...)
Da, povestea este adevărată, dar incompletă. Swinton a lucrat pentru Times, pe urmă pentru Sun, primul și cel mai mare nume pentru așa zisul jurnalism galben (jellow journalism). (...)