joi, 28 martie, 2024

Special Arad Logo

    Modernizarea drumului Arad-Șiria stă pe loc! Cearta dintre proiectant și executantul Syl Con Trans, pentru 1 milion de euro, poate amâna recepția!

    de Mihai Todoca | 11 mai 2021, 8:32 AM | Administraţie | Știri Arad | Topic special

    1

    Drumul Arad-Șiria a „stors” atât de multe articole de presă câți kilometri însumează el în sine. Ceea ce vedem noi, cetățenii, e destul de simplu. Este un drum dezastruos pe care administrația arădeană se chinuie să îl facă, după ce societatea civilă și-a sacrificat și ultimul neuron în a încerca să înțeleagă de ce durează atât de mult?

    Din culise aflăm că sunt probleme pe drumul respectiv, asfaltul cedând pe unele porțiuni după iarna prin care a trecut. De aici a început un adevărat joc al aruncatului pisicii moarte din curtea executantului în cea a proiectantului și viceversa. Mai exact, Syl Con Trans, executantul lucrării, spune că a respectat întocmai proiectul lucrării realizat de Starcom Exim din Cluj și nu se face responsabil de calitatea acestuia. Pe de altă parte proiectantul spune că pe unele porțiuni, lucrarea executată până acum nu este făcută conform proiectului, de aici rezultând problemele care au stat ascunse.

    Culmea e că la un moment dat, pe porțiunea de drum a cărei calitate nu a fost acceptată de beneficiar, Syl Con Trans a comandat un studiu, plătit cu mulți bani, la o firmă cu care are parteneriat. Ei bine, inclusiv aceasta a decis că drumul nu e făcut la calitatea necesară.

    Deși sunt unele semnale că lucrarea care are un termen de trei ani pentru finalizare va avea de suportat o amânare și reparații pe cheltuiala Sylc Con Trans (se vehiculează o sumă de un milion de euro), executantul nu dorește să continue lucrarea până când nu se va ajunge la un consens între el și proiectant. Pe de-o parte înțelegem dorința executantului de a nu mai pierde bani (deși, din punct de vedere financiar Syl Con Trans a câștigat licitația cu o ofertă care reprezintă 98 la sută din prețul de referință al proiectantului!), dar pe de altă parte știm și că orice modificare de proiect întârzie cu luni de zile executarea lucrării, deoarece orice modificare de proiect trebuie aprobată de ADR Vest care mai apoi se adresează forurilor superioare.

    Am discutat cu vicepreședintele CJ Arad, Răzvan Cadar, iar acesta ne-a dat asigurări că s-ar fi ajuns la o soluție de compromis între proiectant și executant, acesta din urmă comandând o contraexpertiză.

    „De acolo au pornit mai multe discuții, că e apă până la un anumit nivel sau că este o argilă de tip neagră care nu poate fi luată în considerare când vorbim de un strat de fundare, dar și că structura solului în unele locuri era afânată. Într-un final, după acea contraexpertiză,  proiectanta împreună cu constructorul s-au întâlnit azi pe drumul Arad-Șiria pentru a vedea cum se fac anumite măsurători în ceea ce privește structura. De aceea acum se face ce se poate face pe lângă drum, săpături, frezări se lucrează la șanțuri etc”, ne-a declarat Răzvan Cadar.

    IMG 20210510 WA0013
    Săpături pentru tronson probă – km 21+700

    Măsurătorile în sine ar dura undeva între o săptămână și zece zile , timp în care se va vedea cine a greșit totuși: proiectantul sau executantul lucrării. Că de suferit…nu avem nici un dubiu și nu avem nevoie de nici o contraexpertiză sau de alte măsurători.

    Ideea e că lucrarea stagnează, că pe drumul Arad-Șiria se circulă când sunt blocaje pe Arad-Vladimirescu, că șoferii înjură că nu e gata ș.a.m.d.

    Așa încât, nu promitem decât că o să revenim asupra subiectului.

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Comentarii

    Scrie un comentariu

    5 + 8 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.