Ministrul Transporturilor a venit să inspecteze lucrările „multilateral dezvoltate” de la Gara CFR Arad





Priveliște aproximativ ceaușistă, în această dimineață, la Gara CFR Arad. Venit în vizită de lucru, Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, a fost însoțit de prefectul Aradului, Cosmin Pribac, primarul Falcă, deputați și senatori, reprezentanții conducerii Gării și echipa de muncitori, urmați de o hoardă de oameni ai presei, pentru a inspecta fiecare centimetru pătrat al noii noastre gări „multilateral dezvoltate”, devenită una dintre cele mai moderne din Europa de Est.
Lucrările de modernizare a gării au început în martie 2012 și trebuiau să fie finalizate în martie 2014. Iată că este decembrie, 2015, iar gara… aproximativ e gata. Mai necesită ultimele „retușuri” și inaugurarea oficială va avea loc, cel mai probabil, în primăvara anului viitor.
Cu toate acestea, Ministrul s-a arătat mai mult decât încântat de rezultatele modernizării. Turul prin care acesta a fost condus a vizat interiorul recondiționat al gării, noile peroane, pasarela, dar și Centrul de Management al Traficului (al cărui dotări de ultimă generație sunt unice în țară).
„Ceea ce este important, în afară de lucrurile frumoase pe care le vedem oriunde în Europa, și ceea ce trebuie lumea să înțeleagă, este faptul că este o primă cărămidă la acest edificiu european pe care vrem să îl construim, în care trenurile vor circula fără să mai trebuiască să oprească să schimbe locomotivele, fără să mai schimbe personalul, iar asta tocmai grație acestui sistem ERTMS Nivel 2 care, practic, asigură un spațiu unic european care ni-l dorim cu toții. Trebuie să lăudăm și beneficiarul și constructorul, pentru acest sistem”, a spus Dan Costescu, Ministrul Transporturilor, explicând mai apoi caracteristicile tehnice ale sistemului performant de semnalizare din Arad European Rail Traffic Management System (ERTMS), unic în România, care îl diferențiază de celelalte existente prin incorporarea a mai multor funcții.
Modernizarea stației din Arad face parte din proiectul de reabilitare a liniei de cale ferată Frontieră (Curtici) – Arad – kilometrul 614, în lungime de 41 de kilometri, tronson care face parte din Coridorul IV pan-european. Proiectul de reabilitare a fost selectat în cadrul Programului Operațional Sectorial Transport și co-finanțat de Uniunea Europeană prin Fondul de Coeziune.
Modernizarea stației din Arad a inclus, printre alte îmbunătățiri, recondiționarea fațadei clădirii vechi și construirea pasarelei cu lifturi și scări rulante, care fac legătura între clădirea veche cu liniile de cale ferată, cu acces la fiecare dintre ele.
Comentariile portalului
L-ați auzit pe Simi Geo sau pe cineva din staful lui de campanie să protesteze sau sa ia poziție față de închiderea Astra vagoane marfă? Cam atât î (...)
In fine,se gaseste un politruc roman sa adopte,cel putin declarativ,masuri ce guvernul ungar le-a adoptat deja,cu un mediu succes,insa orientate spre o protectie sociala reala (...)
Vreau sa știu dacă sunt angajat