marþi, 19 martie, 2024

Special Arad Logo

    „Autostrada” Socodor-Nădab arată de parcă, în fiecare secundă, au trecut tancurile NATO către Ucraina

    de Alin Olteanu | 25 ianuarie 2023, 1:45 PM | Administraţie | Recomandările editorilor | Știri Arad

    14

    Fără alte introduceri, nervii cetățenilor care-și plătesc taxele fiind primordiali, vă prezentăm acum niște fotografii cu starea în care se află drumul Nădab-Socodor, executat și finalizat la sfârșitul anului trecut de către societatea Inteco Holding, cea care a câștigat licitația și plătită la finalul lucrării cu nu mai puțin de 8,3 milioane de lei. Doamnelor și domnilor, nu am auzit, de la finalizarea lucrării (ce-i drept, nerecepționată încă), în toamnă și până azi, niciun cuvințel, ce să mai vorbim de critici sau alte metode de reacție publică, ale mai-marilor acestui județ cu privire la calitatea acestui drum așa zis finalizat. Nu a fost ger, nu a nins, nu a fost război, însă, așa cum puteți observa în fotografiile prezentate de Special Arad, așa arată la această oră șoseaua care leagă Nădab de Socodor. Probabil că o să aflăm, ca reacție la această știre, de la administratorii județului, că starea drumului Nădab -Socodor este un rezultat al faptului că pe acolo au trecut non-stop ajutoarele militare oferite de SUA Ucrainei, greutatea acestora fiind peste capacitatea șoselei. Nici nu are rost să comentam mai mult, decât poate să vă redăm în continuare câteva dintre pozițiile oficiale la începutul acestui proiect.

    „Menține specială pentru Socodor-Nădab” – Răzvan Cadar

    „Chișineu-Criș este un pol economic important al județului nostru. Consiliul Județean contribuie la dezvoltarea orașului și a regiunii, dar și la creșterea confortului cetățenilor, prin mai multe proiecte.  Împreună cu primarul Flavius Chereji, am vizitat șantierele drumurilor Curtici-Macea-Sânmartin, Sânmartin-Socodor și Socodor-Nădab, proiecte finanțate din fonduri transfrontaliere, drumuri care leagă Chișineu-Crișul de celelalte orașe aflate în proximitatea frontierei: Curtici, Pecica și Nădlac. O mențiune specială o reprezintă drumul Socodor-Nădab, în fapt o șosea de centură a orașului Chișineu-Criș, care va scoate traficul greu din oraș, pe relația Vama Vărșand-Nădab și care va scurta legătura externă a zonei industriale Nădab” – susținea le vremea respectivă vicepreședintele de la CJ Arad, Răzvan Cadar.

    „Va scoate traficul greu din Chișineu Criș” – Iustin Cionca

    La rândul său, președintele Iustin Cionca, ne anunța că a semnat „astăzi, 16.02.2021, contractul pentru construirea drumului județean Socodor-Nădab. Este vorba despre un drum nou, de 5 km, cu valoarea de 8,3 milioane lei, care va include și șoseaua de centură a orașului Chișineu Criș, va scoate traficul greu din Chișineu Criș și va scurta drumul dintre zona industrială Nădab și comuna Socodor. Termenul de finalizare este de 9 luni. Șoseaua de centură a orașului Chișineu Criș se va intersecta și cu drumul expres Arad-Oradea. Acest drum va prelua și o parte din traficul înspre vama Vărșand de pe drumul național 79 Arad-Oradea și va scurta, astfel, accesul către acest punct de trecere a frontierei”.

    Ce scria „Ovidiu Palcu” despre… Ovidiu Palcu (Inteco Holding) 

    Cum era normal, Glasul Aradului și-a onorat patronul, pe Ovidiu Palcu, și a descris ctitoria ce avea să fie făcută:

    „Drumul pe care îl va realiza compania INTECO HOLDING, face parte din inelul care va închide rețeaua de drumuri transfrontaliere, prin care se realizează o legătură de bună calitate între vămile Nădlac și Vărșand, incluzând și localitățile Pereg, Pecica, Turnu, Iratoș, Dorobanți, Macea, Grăniceri, Pilu, Socodor. Firma INTECO și-a creat un renume bun, atât datorită lucrărilor exectutate la cele mai înalte standarde cât și respectarea termenelor de predare.

    De la momentul înființării și pâna în prezent, S.C. INTECO HOLDING S.R.L. și-a dezvoltat un puternic patrimoniu intangibil având o bază de clienți si furnizori permanenți, contracte de colaborare cu societăți puternice, parteneriate cu autoritațile publice, o reputație solidă tradusă în bonitate si solvabilitate în raport cu băncile și colaboratorii, o bogată experiență a personalului executiv și a conducerii.

    În concluzie și drumul Socodor-Nădab, va fi realizat la cele mai înalte standarde de calitate și cu siguranță va fi unul dintre cele mai calitative drumuri din județ, realizând legătura cu vămile din vestul țării”.

    ***

    La această oră, oficial, nimeni nu spune nimic. Toți tac „ca mâța-n cucuruz”, așa că nu se pot auzi decât blestemele șoferilor. Totuși, noi suntem curioși să aflăm dacă mai avem bărbați adevărați în comuna asta Arad sau doar purtători de carnete de partid la cheie.

    Lucrarea Nădab Socodor are termen de finalizare luna iunie. Constructorul cică a promis ca va remedia… O să vedem, dar suntem curioși să constatăm cum vor fi reparate… găurile existente deja.

     

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Comentarii

    1. E praf și pulbere o rușine de drum.
      Cine a supervizat până acum lucrarea?
      Ce fel de fundație are șoseaua? De câți centimetri?
      Câtă garanție va avea lucrarea?
      Acolo trebuie refăcut tot din nou de la fundație la asfalt dacă CJA recepționează o așa rușine de drum și nu dispune refacerea totală înseamnă că e în cârdășie cu Inteco!

      +9 voturi
      +1
      -1
    2. Sunt inginer constructor cu specializare in drumuri si poduri in cadrul companiei si tin sa precizez urmatoarele aspecte:
      – Acest drum a fost realizat pe un teren mlastinos;
      – A fost adoptata solutia data de proiectant: blocaj piatra bruta, balast piatra sparta si asfalt in doua straturi;
      – Dupa executarea straturilor au inceput sa apara cedari structurale ale straturilor de fundatie;
      – Au fost efectuate probe de laborator si a rezultat un nivel mare de infiltratii ale apei in structura rutiera.
      – Scurgerea apelor (mai precis santurile din pamant) au fost realizate in volume mai mari decat solutia proiectantului, tocmai pentru a asigura o scurgere a apelor corespunzatoare;
      – In zona sunt canalele ANIF care nu sunt decolmatate si nu permit evacuarea apelor din santurile de pamant, apa neevacuata din santuri infiltrandu-se in structura rutiera;
      – Acest drum are o garantie de 5 ani din momentul receptiei la terminarea lucrarilor si orice interventie la nivelul drumului din culpa executantului se va remedia pe cheltuiala acestuia.

      Daca dumneavoastra aveti o solutie mai buna pentru a remedia situatia, va rugam sa ne-o transmiteti!

      --8 voturi
      +1
      -1
    3. Dupa stiinta mea fiecare lucrare trbuie sa fie supravegheata permanent de beneficiar printr-un diriginte de santier. Oare cine a fost si cate ore a petrecut pe santier? D-le Alexandru daca ati observat ca proiectantul a fost PROST sau a facut proiectul din birou de sesizari ati facut,sau la „paraindarat” nu se face asa ceva?Probabil si constructorul este inginer casi dotore jita!

      +5 voturi
      +1
      -1
    4. Pai de ce sa vina altcineva cu solutii, tu esti platit ca si specialist sa le dai! Pe teren mlastinos trebuie sa construiesti exact invers de cum aiexplicat, nu sapi ci adaugi sa faci fundatie solida, dupa care ridici drumul si ai drenare naturala! Italienii au adoptat aceasta solutie

      +7 voturi
      +1
      -1
    5. Inteco Holding, firma vestitului Palcu, care nu vrea sa sufle în fiola ca are pile, același Palcu care matura pe jos cu polițistul de la rutieră ca a avut “tupeul” sa-l oprească? Ăla care își pune angajații de Glasul A… sa scrie articole la comandă, denigrând “milițianul oltean”?

      +5 voturi
      +1
      -1
    6. @Alexandru:
      – ascultă dle. Alexandru&Co., dacă ești ațât de genial acum, NU PUTEAI FI ȘI ÎNAINTE de începerea lucrărilor ?!
      .
      Dacă ești atât de deștept acum, înainte ce bai aveai să constați CĂ SOLUȚIA PROIECTANTULUI E GREȘITĂ și, fie să ceri altă soluție, fie SĂ NU LICITEZI O LUCRARE CARE ȘTIAI (???!!!) DE LA ÎNCEPUT că e sortită eșecului ?! 🤔
      .
      Acum după ce „ați dat cu mucii-n-fasole” ȘI ȘTII CĂ ÎNTREAGA LUCRARE E „VARZĂ” (pt că are o fundație de rahat, raportat la trafic și la caracteristicile solului), veniti ci tot felul de explicatii puerile…
      .
      PS: se pare că Mafia galbeno-portocalie & Co. lovește din nou.
      Unde sunt acum reprezentanții CJA să se „laude” cu mărețele realizări ?
      Că „târgulețe” în Parcarea CJA e simplu să faci; mai greu e cu REALIZĂRILE CONCRETE, EFICIENTE ȘI FIABILE… 😠

      +3 voturi
      +1
      -1
    7. Domnilor ziaristi despre drumul sanmartin -simand de ce nu ziceti nimik…numai unde e lucrarea prosta va bagati botul.sa va fie rusine ..nu stiu cine a facut drumul sanmartin simand dar cred ca aceiasi firma..mergeti sa vedeti calitate domnilor ceva gen occident

      0 voturi
      +1
      -1

    Scrie un comentariu

    0 + 8 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.