„Hoții și gardiștii” pe străzile Aradului! Folosindu-se de stații, șoferii camioanelor de mare tonaj fug de controale





Titlu principal: Disperare și distrugere pe Voinicilor și Renașterii! Camioanele stăpânesc șoselele la modul absolut (18 aprilie 2016)
Știri Arad. Disperare e cuvântul care caracterizează starea arădenilor din Micălaca, în fiecare dimineață, când trebuie să ajungă cu copiii la școală. Străzile Renașterii și Voinicilor sunt ticsite de camioane pe lângă care, pur și simplu, nu ai cum să treci, acestea acaparând practic șoselele, pe care, așa cum se poate observa în materialul video, le și distrug. Unii dintre părinți, locuitori ai zonei amintite, ne-au scris pe adresa redacției, invitându-ne să participăm activ, cu aparatul de fotografiat și camera video, la traficul de dimineață, în zona pasajului de la Billa (Micălaca): „Să veniți să vedeți ceea ce nu ați mai văzut, să filmați și să le arătați administratorilor municipiului ce se întâmplă între ora 7 și 8 în fiecare zi de școală. Poate așa vor constata de ce șoselele, pe Renașterii și Voinicilor arată ca după război, în fiecare an ele trebuind să fie reparate. Poate așa vor lua și măsuri” – ne-a spus unul dintre cititorii noștri.
Vineri, săptămâna trecută, între orele amintite, ne-am postat sus pe pasaj, lângă calea ferată, așteptând cu interes să vedem și noi ce se întâmplă. Și nu lungă ne-a fost lungă așteptarea… La șapte și câteva minute a apărut primul camion, ulterior al doilea, al treilea, circulația s-a aglomerat, claxoane, zgomot infernal, coada de mașini se întindea pe sute de metri, camioanele… unul după celălalt… Între 7 și 8 am numărat fix 42 de astfel de mașini de mare tonaj care au pătruns de pe strada Renașterii pe strada Voinicilor și, după pasajul de la Billa, s-au îndreptat – marea lor majoritate- spre podul de la Subcetate.
Directorul Poliției Locale Arad, Viorica Graur, a comentat situația astfel: „Nu este prima oară când există astfel de reclamații, în legătură cu strada Voinicilor. Vă pot spune că între orele pe care dumneavoastră le-ați amintit, polițiștii locali sunt angrenați într-o altă activitate, fiind prezenți în vecinătatea tuturor școlilor din oraș. Având în vedere numărul insuficienți de polițiști locali pentru multitudinea problemelor ce există în municipiul Arad, nu avem cum să acoperim și zona respectivă, între orele amintite. Însă, pe Voinicilor, aproape în permanență avem filtre organizate de noi, în restul zilei. Îi înțelegem pe locuitorii din zonă, dar îi rugăm și noi pe ei să ne înțeleagă că nu ne putem împărți în toate zonele din municipiu în același timp. Poate că ar fi nevoie de o mai mare implicare și a Poliției Rutiere din Arad pentru a rezolva situația expusă de dumneavoastră”.
După cum ne spune Viorica Graur, pare că șoferii de pe camioane cunosc programul pe care-l au dimineața polițiștii locali și, în consecință, se grăbesc să „ocolească” controalele, între 7 și 8, la care ar putea fi supuși…
Dar poate nu ar strica o acțiune comună a Poliției Rutiere și Locale din Arad, și a altor autorități, pentru verificarea tonajelor și licențelor de transport ale tuturor camioanelor de pe Voinicilor, aflați proprietarii (pffffff ……………. dacă nu cumva sunt dintre aceia din „Dosarul DNA printre transportatorii polițiști din Arad” ), date amenzi și… rezolvată problema oamenilor.
UPDATE
Așa cum promiteam săptămâna trecută, am urmărit câteva zile ce se întâmplă pe străzile Renașterii și Voinicilor după publicarea articolului de mai sus. Cum ne așteptam, „penurie” de camioane preț de câteva zile… poate și din cauza faptului că Poliția Locală a impus controale riguroase, elevii fiind în vacanță.
Surpriză însă… în această dimineață: Calea Radnei, pe sensul de mers dinspre Calul Bălan spre Podgoria, era împânzită de camioane de mare tonaj. Urmărindu-le, am realizat că nu fac decât să ocolească agenții Poliției Locale Arad, aflați pe strada Voinicilor, semn că șoferii camioanelor se anunță prin stații cu privire la pericol.
Astfel, cele două mașini de mare tonaj au parcurs Calea Radnei până la intersecția de la Polivalentă și au întors spre zona 300 până la podul de la Subcetate. De aici nu le-am mai urmărit, având demonstrația făcută…
Primăriei Arad i-au trebuit două zile mari și late să ne răspundă la întrebarea: „Câte camioane s-au autorizat să circule pe străzile Voinicilor și Renașterii – în acest an- și în proprietatea căror firme se află?”
Purtătorul de cuvânt al Primăriei Arad, Corina Drăghici, sărăcuța de ea… ne-a trimis un răspuns care, așa cum știam de la bun început, nu ne-a dat pe spate, bănuind că nu prea are ce să ne spună, cum să ne spună… și cineva nu vrea să ne spună! Așa că nu o acuzăm că ne-a precizat simplist: „Urmare a solicitării dvs., vă informăm că de la începutul acestui an până la data curentă au fost eliberate în baza HCLM Arad nr.141/2012 un număr autorizatii de acces pentru 291 autovehicule de transport marfă, pe trasee cuprinzând strada Voinicilor.”
Dar, totuși, ne întrebăm retoric, de ce răspunsul instituției care administrează Aradul nu a fost unul punctual. Adică: „De la începutul anului și până acum au fost eliberate 291 de autorizații pentru autovehicule transport marfă. Dintre acestea, „x” au obținut autorizații pentru 24 de ore – care costă 50 de lei, „y” au obținut autorizații lunare, care costă 200 de lei, „z” s-au autorizat pentru un an de zile. Suma totală încasată la buget este de: ….lei. Camioanele aparțin firmelor… bla, bla, bla”.
Să credem cumva că Primăria Arad este neputincioasă să ne ofere răspunsuri clare și concise în privința unei probleme reclamate de cetățeni? Sau să credem că Primăria Arad are interese în a proteja unele firme de transport din municipiu?
Rămâne de văzut și rămâne să urmărim. Subiectul, oricum, arde destul de tare în unele birouri…
Comentariile portalului
LoL. Cica impartiali. Hai ca e buna asta!
Ce jenant! La Munchen a venit JD Vance care spune in clar ca anularea alegerilor s-a realizat de sistem la influnete din UE si au folosit argumente subrede provenite de (...)
De ce nu se prezintă un punct de vedere sau o declarație și din partea celor care au respins accederea scriitorului în rândul academicienilor ? Așa ar fi (...)